Zobrazit minimální záznam

Generating levels in a computer stealth strategy game using evolutionary algorithms
dc.contributor.advisorČerný, Vojtěch
dc.creatorChudáček, Cyril
dc.date.accessioned2024-11-29T01:53:51Z
dc.date.available2024-11-29T01:53:51Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193770
dc.description.abstractHry žánru stealth strategy vyžadují precizní a časově náročnou tvorbu herního obsahu ve formě rozvržení jednotlivých herních úrovní. Je proto žádoucí automatizovat tento proces, abychom snížili jeho vysokou cenu.. Jednou z možností takové automatizace jsou evoluční algoritmy. V rámci této práce ukážeme, jak je s jejich pomocí možné tvořit herní levely. Také si představíme výsledky testování vytvořených levelů a porovnáme je s levely vytvořenými manuálně. Naše výsledky napovídají, že evoluční algoritmy jsou jednou z dobrých alternativ na tvorbu her v rámci tohoto žánru.cs_CZ
dc.description.abstractGames of the stealth strategy genre require precise and time demanding creation of game content in the form of individual level layout. For that reason it is desired to automate this process to decrease its high production cost. One of the alternatives of such automatization are evolutionary algorithms. Within this thesis we are going to show how it is possible to use them to create game levels. We will also introduce the test results of the created levels and compare them to levels created manually. Our results suggest, that evolutionary algorithms are one of the good options for creation of levels for the games of the genre.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectcomputer games|stealth strategy|evolutionary algorithmsen_US
dc.subjectpočítačové hry|stealth strategy|evoluční algoritmycs_CZ
dc.titleGenerování úrovní do počítačové hry žánru stealth strategy pomocí evolučních algoritmůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-11
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId269002
dc.title.translatedGenerating levels in a computer stealth strategy game using evolutionary algorithmsen_US
dc.contributor.refereePilát, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.degree.disciplineInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.programComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.degree.programInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-program.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHry žánru stealth strategy vyžadují precizní a časově náročnou tvorbu herního obsahu ve formě rozvržení jednotlivých herních úrovní. Je proto žádoucí automatizovat tento proces, abychom snížili jeho vysokou cenu.. Jednou z možností takové automatizace jsou evoluční algoritmy. V rámci této práce ukážeme, jak je s jejich pomocí možné tvořit herní levely. Také si představíme výsledky testování vytvořených levelů a porovnáme je s levely vytvořenými manuálně. Naše výsledky napovídají, že evoluční algoritmy jsou jednou z dobrých alternativ na tvorbu her v rámci tohoto žánru.cs_CZ
uk.abstract.enGames of the stealth strategy genre require precise and time demanding creation of game content in the form of individual level layout. For that reason it is desired to automate this process to decrease its high production cost. One of the alternatives of such automatization are evolutionary algorithms. Within this thesis we are going to show how it is possible to use them to create game levels. We will also introduce the test results of the created levels and compare them to levels created manually. Our results suggest, that evolutionary algorithms are one of the good options for creation of levels for the games of the genre.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV