dc.contributor.advisor | Černý, Vojtěch | |
dc.creator | Chudáček, Cyril | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T01:53:51Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T01:53:51Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193770 | |
dc.description.abstract | Hry žánru stealth strategy vyžadují precizní a časově náročnou tvorbu herního obsahu ve formě rozvržení jednotlivých herních úrovní. Je proto žádoucí automatizovat tento proces, abychom snížili jeho vysokou cenu.. Jednou z možností takové automatizace jsou evoluční algoritmy. V rámci této práce ukážeme, jak je s jejich pomocí možné tvořit herní levely. Také si představíme výsledky testování vytvořených levelů a porovnáme je s levely vytvořenými manuálně. Naše výsledky napovídají, že evoluční algoritmy jsou jednou z dobrých alternativ na tvorbu her v rámci tohoto žánru. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Games of the stealth strategy genre require precise and time demanding creation of game content in the form of individual level layout. For that reason it is desired to automate this process to decrease its high production cost. One of the alternatives of such automatization are evolutionary algorithms. Within this thesis we are going to show how it is possible to use them to create game levels. We will also introduce the test results of the created levels and compare them to levels created manually. Our results suggest, that evolutionary algorithms are one of the good options for creation of levels for the games of the genre. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | computer games|stealth strategy|evolutionary algorithms | en_US |
dc.subject | počítačové hry|stealth strategy|evoluční algoritmy | cs_CZ |
dc.title | Generování úrovní do počítačové hry žánru stealth strategy pomocí evolučních algoritmů | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-11 | |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 269002 | |
dc.title.translated | Generating levels in a computer stealth strategy game using evolutionary algorithms | en_US |
dc.contributor.referee | Pilát, Martin | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
thesis.degree.discipline | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
thesis.degree.program | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Hry žánru stealth strategy vyžadují precizní a časově náročnou tvorbu herního obsahu ve formě rozvržení jednotlivých herních úrovní. Je proto žádoucí automatizovat tento proces, abychom snížili jeho vysokou cenu.. Jednou z možností takové automatizace jsou evoluční algoritmy. V rámci této práce ukážeme, jak je s jejich pomocí možné tvořit herní levely. Také si představíme výsledky testování vytvořených levelů a porovnáme je s levely vytvořenými manuálně. Naše výsledky napovídají, že evoluční algoritmy jsou jednou z dobrých alternativ na tvorbu her v rámci tohoto žánru. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Games of the stealth strategy genre require precise and time demanding creation of game content in the form of individual level layout. For that reason it is desired to automate this process to decrease its high production cost. One of the alternatives of such automatization are evolutionary algorithms. Within this thesis we are going to show how it is possible to use them to create game levels. We will also introduce the test results of the created levels and compare them to levels created manually. Our results suggest, that evolutionary algorithms are one of the good options for creation of levels for the games of the genre. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |