Grafické experimentování s dětmi
Experiment in printmaking with children
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193840Identifikátory
SIS: 254758
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tsikoliya, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Dějepis se zaměřením na vzdělávání - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
9. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
grafika, experiment, rozhovor, současní umělciKlíčová slova (anglicky)
printmaking, experiment, interview, contemporary artistsBakalářská práce se věnuje zmapování přístupů ke grafické tvorbě v práci s dětmi. Zabývá se experimentováním s možnostmi grafiky a hledáním adekvátního vyjádření pro tvorbu s dětmi. Teoretická část popisuje široké možnosti grafických technik a zabývá se jejich historií. Dále jsou představeni současní umělci a umělkyně zabývají se experimentální grafickou tvorbou. Výtvarná část práce se skládá z uceleného souboru prací vycházející jak z grafického experimentování s dětmi, tak vlastní tvorby. Didaktická část navrhuje možnosti využití grafického experimentu ve školním prostředí. Zároveň mapuje prostřednictvím rozhovorů zkušenosti pedagogů s různými přístupy ke grafice v současné výuce. Klíčová slova: grafika, experiment, rozhovor, současní umělci
The bachelor's thesis is dedicated to mapping approaches to graphic creation in working with children. It deals with experimenting with graphics possibilities and finding adequate expression to create with children. The theoretical part describes the broad options of graphic techniques and deals with their history. Contemporary artists and artists engaged in experimental graphic art are presented. The artwork consists of a comprehensive set of works based on both graphic experimentation with children and one's creative work. The didactic part suggests the possibility of using a graphic experiment at school. At the same time, it maps, through interviews, the experiences of teachers with different approaches to graphics in contemporary teaching.. Keywords: printmaking, experiment, interview, contemporary artists