Zobrazit minimální záznam

E-sport in the Republic of Korea
dc.contributor.advisorMazaná, Vladislava
dc.creatorChrdlová, Adéla
dc.date.accessioned2024-10-03T08:22:25Z
dc.date.available2024-10-03T08:22:25Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193889
dc.description.abstractThe work deals with e-sports in Korea, which began to develop here at the turn of the 20th and 21st centuries, and South Korea is currently one of the most successful countries in the world, where many players occupying the top ranks of the world rankings come from. The textwill first outline the history and development of e-sports in Korea, describe the community and competitions. Then will introduce what the work of a professional gamer entails and how teams look like and work. After that, the text will be focused on the field of education, where, among others, the Korean e-Sports Association (KeSPA) is involved and several study programs have been created to educate professional players. It will also zoom in on what games are most popular here. The next part will take a closer look at one of the most popular and successful game, League of Legends, and try to determine where eports currently belong. To find aspects of why Korea is one of the most successful countries in the world, to determine if e-sports is already perceived as "Korean" and if it has changed in Korea.en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá e-sportem v Koreji, který se zde začal rozvíjet na přelomu 20. a 21. století. Jižní Korea je v současné době jednou z nejúspěšnějších zemí světa odkud pochází mnoho hráčů zaujímajících přední příčky světových žebříčků. V diplomové práci bude nejprve nastíněna historie a vývoj e-sportu v Koreji, popsána komunita a soutěže. Představeno, co obnáší práce profesionálního hráče a jak týmy vypadají a fungují. Poté bude práce zaměřena na oblast vzdělání, kde je mimo jiné angažovaná i Korejská e-sportovní asociace (KeSPA), a vzniklo zde několik studijních programů na výchovu profesionálních hráčů. Také bude přiblíženo, jaké hry jsou zde nejpopulárnější. Další část textu bude blíže zaměřena na jednu z nejpopulárnějších a nejúspěšnějších her, League of Legends a bude se snažit určit, kam e-sport v současné době patří. Nalézt aspekty proč je zrovna Korea jednou z nejúspěšnějších zemí světa, určit, jestli je již e-sport vnímán jako "korejský" a jestli se v Koreji změnil.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectE-sport|Korea|League of Legends|computer games|popculture|korean cultureen_US
dc.subjectE-sport|Korea|League of Legends|počítačové hry|popkultura|korejská kulturacs_CZ
dc.titleE-sport v Korejské republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-11
dc.description.departmentInstitute of Asian Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav asijských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId266299
dc.title.translatedE-sport in the Republic of Koreaen_US
dc.contributor.refereeHorák, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAsijská studia: Koreanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineAsian Studies: Korean Studiesen_US
thesis.degree.programAsian Studiesen_US
thesis.degree.programAsijská studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav asijských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Asian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAsijská studia: Koreanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAsian Studies: Korean Studiesen_US
uk.degree-program.csAsijská studiacs_CZ
uk.degree-program.enAsian Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá e-sportem v Koreji, který se zde začal rozvíjet na přelomu 20. a 21. století. Jižní Korea je v současné době jednou z nejúspěšnějších zemí světa odkud pochází mnoho hráčů zaujímajících přední příčky světových žebříčků. V diplomové práci bude nejprve nastíněna historie a vývoj e-sportu v Koreji, popsána komunita a soutěže. Představeno, co obnáší práce profesionálního hráče a jak týmy vypadají a fungují. Poté bude práce zaměřena na oblast vzdělání, kde je mimo jiné angažovaná i Korejská e-sportovní asociace (KeSPA), a vzniklo zde několik studijních programů na výchovu profesionálních hráčů. Také bude přiblíženo, jaké hry jsou zde nejpopulárnější. Další část textu bude blíže zaměřena na jednu z nejpopulárnějších a nejúspěšnějších her, League of Legends a bude se snažit určit, kam e-sport v současné době patří. Nalézt aspekty proč je zrovna Korea jednou z nejúspěšnějších zemí světa, určit, jestli je již e-sport vnímán jako "korejský" a jestli se v Koreji změnil.cs_CZ
uk.abstract.enThe work deals with e-sports in Korea, which began to develop here at the turn of the 20th and 21st centuries, and South Korea is currently one of the most successful countries in the world, where many players occupying the top ranks of the world rankings come from. The textwill first outline the history and development of e-sports in Korea, describe the community and competitions. Then will introduce what the work of a professional gamer entails and how teams look like and work. After that, the text will be focused on the field of education, where, among others, the Korean e-Sports Association (KeSPA) is involved and several study programs have been created to educate professional players. It will also zoom in on what games are most popular here. The next part will take a closer look at one of the most popular and successful game, League of Legends, and try to determine where eports currently belong. To find aspects of why Korea is one of the most successful countries in the world, to determine if e-sports is already perceived as "Korean" and if it has changed in Korea.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav asijských studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV