dc.contributor.advisor | Topolovská, Tereza | |
dc.creator | Luongová, Ngoc Huyen My | |
dc.date.accessioned | 2024-10-04T06:43:16Z | |
dc.date.available | 2024-10-04T06:43:16Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193921 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis explores the aspects of racism in two contemporary British novels, namely, Queenie (2019) by Candice Carty-Williams and Open Water (2021) by Caleb Azumah Nelson. The aim of this thesis is to explore how both authors portray racism. The motivation behind this objective is to demonstrate that the two novels serve as a reflection of the issue of racism in modern-day British society. Furthermore, the present thesis focuses on the distinction between overt and covert manifestations of racism in order to highlight that racism is not always explicit. The first section of this thesis relies predominantly on contemporary studies and publications on the subject to provide the crucial terminology and concepts, setting a theoretical framework for the literary analysis conducted in the latter part. The second section offers an interpretation of overt and covert forms of racism and their effect on the protagonists which have arisen in the two literary works, Queenie and Open Water. This part explores how racist behaviour, and attitudes impact the lives and identities of the main protagonists, impinging on their mental health, self-perception and interpersonal relationships. The purpose of emphasising the consequences is to raise awareness of racial issues as well as promote empathy and... | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce zkoumá aspekty rasismu ve dvou současných britských románech, konkrétně Queenie (2019) od Candice Carty-Williams a Open Water (2021) od Caleb Azumah Nelson. Cílem této práce je prozkoumat, jak oba autoři pojímají rasismus. Motivací pro tento cíl je ukázat, jak tyto dva romány slouží jako odraz problematiky rasismu v moderní britské společnosti. Dále se tato práce soustřeďuje na rozlišení mezi otevřenými a skrytými projevy rasismu, aby poukázala na to, že rasismus není vždy explicitní. První část této práce se převážně opírá o současné studie a publikace zabývající se tímto tématem, aby poskytla klíčovou terminologii a koncepty, čímž vytváří teoretický rámec pro literární analýzu provedenou v druhé části práce. Druhá část představuje interpretaci otevřených a skrytých forem rasismus, které se objevily ve dvou románech Queenie a Open Water, a jejich vliv na protagonisty. Tato část zkoumá, jak rasistické postoje a chování ovlivňují životy a identity hlavních protagonistů, a jak se odrážejí na jejich duševním zdraví, sebepojetí a mezilidských vztazích. Na tyto následky je v práci poukázáno s účelem zvýšit povědomí o problematice rasismus a také podporovat empatii a pochopení. KLÍČOVÁ SLOVA Candice Carty-Williams, Queenie, Caleb Azumah Nelson, Open Water, rasismus, současná britská próza | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Candice-Carty Williams | en_US |
dc.subject | Queenie | en_US |
dc.subject | Caleb Azuma Nelson | en_US |
dc.subject | Open Water | en_US |
dc.subject | racism | en_US |
dc.subject | contemporary British fiction | en_US |
dc.subject | Candice Carty-Williams | cs_CZ |
dc.subject | Queenie | cs_CZ |
dc.subject | Caleb Azumah Nelson | cs_CZ |
dc.subject | Open Water | cs_CZ |
dc.subject | rasismus | cs_CZ |
dc.subject | současná britská próza | cs_CZ |
dc.title | Role of Racism in Queenie by Candice Carty-Williams and Open Water by Caleb Azumah Nelson | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-13 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 268471 | |
dc.title.translated | Role rasismu v románech Queenie od Candice Carty-Williams a Open Water od Caleb Azumah Nelson | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Ženíšek, Jakub | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce zkoumá aspekty rasismu ve dvou současných britských románech, konkrétně Queenie (2019) od Candice Carty-Williams a Open Water (2021) od Caleb Azumah Nelson. Cílem této práce je prozkoumat, jak oba autoři pojímají rasismus. Motivací pro tento cíl je ukázat, jak tyto dva romány slouží jako odraz problematiky rasismu v moderní britské společnosti. Dále se tato práce soustřeďuje na rozlišení mezi otevřenými a skrytými projevy rasismu, aby poukázala na to, že rasismus není vždy explicitní. První část této práce se převážně opírá o současné studie a publikace zabývající se tímto tématem, aby poskytla klíčovou terminologii a koncepty, čímž vytváří teoretický rámec pro literární analýzu provedenou v druhé části práce. Druhá část představuje interpretaci otevřených a skrytých forem rasismus, které se objevily ve dvou románech Queenie a Open Water, a jejich vliv na protagonisty. Tato část zkoumá, jak rasistické postoje a chování ovlivňují životy a identity hlavních protagonistů, a jak se odrážejí na jejich duševním zdraví, sebepojetí a mezilidských vztazích. Na tyto následky je v práci poukázáno s účelem zvýšit povědomí o problematice rasismus a také podporovat empatii a pochopení. KLÍČOVÁ SLOVA Candice Carty-Williams, Queenie, Caleb Azumah Nelson, Open Water, rasismus, současná britská próza | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis explores the aspects of racism in two contemporary British novels, namely, Queenie (2019) by Candice Carty-Williams and Open Water (2021) by Caleb Azumah Nelson. The aim of this thesis is to explore how both authors portray racism. The motivation behind this objective is to demonstrate that the two novels serve as a reflection of the issue of racism in modern-day British society. Furthermore, the present thesis focuses on the distinction between overt and covert manifestations of racism in order to highlight that racism is not always explicit. The first section of this thesis relies predominantly on contemporary studies and publications on the subject to provide the crucial terminology and concepts, setting a theoretical framework for the literary analysis conducted in the latter part. The second section offers an interpretation of overt and covert forms of racism and their effect on the protagonists which have arisen in the two literary works, Queenie and Open Water. This part explores how racist behaviour, and attitudes impact the lives and identities of the main protagonists, impinging on their mental health, self-perception and interpersonal relationships. The purpose of emphasising the consequences is to raise awareness of racial issues as well as promote empathy and... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |