dc.contributor.advisor | Mikuláš, Martin | |
dc.creator | Dlask, Jan | |
dc.date.accessioned | 2024-10-04T06:44:25Z | |
dc.date.available | 2024-10-04T06:44:25Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193927 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the topic of artificial intelligence within the field of education in relation to differentiation. In the theoretical part, current approach to differentiation is described, and is complemented by the justification of the use of digital technologies within a classroom, including artificial intelligence. The practical part then suggests an alternative approach to the creation of differentiated tasks by utilising generative AI. Finally, the analytical part explores whether these AI generated differentiated tasks could potentially have any positive effect on the learning process. The research is done via a survey conducted amongst students of English language at both lower- and upper-secondary schools. The tasks and the process of their creation will also be introduced to English teachers and evaluated via interviews. Based on the results of the survey and feedback from the teachers, the thesis will assess the appropriateness of the use of AI for the stated purposes. Keywords Differentiation, Artificial Intelligence, Multiple Intelligences, Digital Technologies, GPT | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá tématem umělé inteligence ve školním prostředí s důrazem na diferenciaci. V teoretické části je popsán současný přístup k diferenciaci, a také je zde uvedeno zdůvodnění výběru a důležitosti digitálních technologií ve výuce s přesahem do umělé inteligence. V praktické části je následně navržen alternativní přístup k vytváření diferencovaných úloh s využitím umělé inteligence. Tyto úlohy jsou dále testovány v analytické části, která zkoumá, zda by tyto úlohy mohly potenciálně mít pozitivní vliv na proces výuky. Tento průzkum je realizován mezi žáky anglického jazyka pomocí dotazníkového šetření, které proběhlo na základních a středních školách. Jak úlohy, tak i proces jejich tvorby budou představeny také učitelům, kteří je zhodnotí v závěrečných rozhovorech. Na základě výsledků šetření a zpětné vazby od učitelů bude poté vyhodnoceno, zda-li je AI použitelné jako nástroj pro zlepšení diferenciace ve školním prostředí. Klíčová slova Diferenciace, Umělá Inteligence, Teorie Vícenásobné Inteligence, Digitální technologie, GPT | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Differentiation | en_US |
dc.subject | Artificial Intelligence | en_US |
dc.subject | Multiple Intelligences | en_US |
dc.subject | Digital Technologies | en_US |
dc.subject | GPT | en_US |
dc.subject | Diferenciace | cs_CZ |
dc.subject | Umělá Inteligence | cs_CZ |
dc.subject | Teorie Vícenásobné Inteligence | cs_CZ |
dc.subject | Digitální technologie | cs_CZ |
dc.subject | GPT | cs_CZ |
dc.title | Promoting Differentiation in the English Classroom with the Help of Generative AI | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-13 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 267115 | |
dc.title.translated | Podpora diferenciace ve výuce angličtiny s pomocí generativní umělé inteligence | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Červinková Poesová, Kristýna | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá tématem umělé inteligence ve školním prostředí s důrazem na diferenciaci. V teoretické části je popsán současný přístup k diferenciaci, a také je zde uvedeno zdůvodnění výběru a důležitosti digitálních technologií ve výuce s přesahem do umělé inteligence. V praktické části je následně navržen alternativní přístup k vytváření diferencovaných úloh s využitím umělé inteligence. Tyto úlohy jsou dále testovány v analytické části, která zkoumá, zda by tyto úlohy mohly potenciálně mít pozitivní vliv na proces výuky. Tento průzkum je realizován mezi žáky anglického jazyka pomocí dotazníkového šetření, které proběhlo na základních a středních školách. Jak úlohy, tak i proces jejich tvorby budou představeny také učitelům, kteří je zhodnotí v závěrečných rozhovorech. Na základě výsledků šetření a zpětné vazby od učitelů bude poté vyhodnoceno, zda-li je AI použitelné jako nástroj pro zlepšení diferenciace ve školním prostředí. Klíčová slova Diferenciace, Umělá Inteligence, Teorie Vícenásobné Inteligence, Digitální technologie, GPT | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with the topic of artificial intelligence within the field of education in relation to differentiation. In the theoretical part, current approach to differentiation is described, and is complemented by the justification of the use of digital technologies within a classroom, including artificial intelligence. The practical part then suggests an alternative approach to the creation of differentiated tasks by utilising generative AI. Finally, the analytical part explores whether these AI generated differentiated tasks could potentially have any positive effect on the learning process. The research is done via a survey conducted amongst students of English language at both lower- and upper-secondary schools. The tasks and the process of their creation will also be introduced to English teachers and evaluated via interviews. Based on the results of the survey and feedback from the teachers, the thesis will assess the appropriateness of the use of AI for the stated purposes. Keywords Differentiation, Artificial Intelligence, Multiple Intelligences, Digital Technologies, GPT | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |