Zobrazit minimální záznam

Podpora diferenciace ve výuce angličtiny s pomocí generativní umělé inteligence
dc.contributor.advisorMikuláš, Martin
dc.creatorDlask, Jan
dc.date.accessioned2024-10-04T06:44:25Z
dc.date.available2024-10-04T06:44:25Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193927
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the topic of artificial intelligence within the field of education in relation to differentiation. In the theoretical part, current approach to differentiation is described, and is complemented by the justification of the use of digital technologies within a classroom, including artificial intelligence. The practical part then suggests an alternative approach to the creation of differentiated tasks by utilising generative AI. Finally, the analytical part explores whether these AI generated differentiated tasks could potentially have any positive effect on the learning process. The research is done via a survey conducted amongst students of English language at both lower- and upper-secondary schools. The tasks and the process of their creation will also be introduced to English teachers and evaluated via interviews. Based on the results of the survey and feedback from the teachers, the thesis will assess the appropriateness of the use of AI for the stated purposes. Keywords Differentiation, Artificial Intelligence, Multiple Intelligences, Digital Technologies, GPTen_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá tématem umělé inteligence ve školním prostředí s důrazem na diferenciaci. V teoretické části je popsán současný přístup k diferenciaci, a také je zde uvedeno zdůvodnění výběru a důležitosti digitálních technologií ve výuce s přesahem do umělé inteligence. V praktické části je následně navržen alternativní přístup k vytváření diferencovaných úloh s využitím umělé inteligence. Tyto úlohy jsou dále testovány v analytické části, která zkoumá, zda by tyto úlohy mohly potenciálně mít pozitivní vliv na proces výuky. Tento průzkum je realizován mezi žáky anglického jazyka pomocí dotazníkového šetření, které proběhlo na základních a středních školách. Jak úlohy, tak i proces jejich tvorby budou představeny také učitelům, kteří je zhodnotí v závěrečných rozhovorech. Na základě výsledků šetření a zpětné vazby od učitelů bude poté vyhodnoceno, zda-li je AI použitelné jako nástroj pro zlepšení diferenciace ve školním prostředí. Klíčová slova Diferenciace, Umělá Inteligence, Teorie Vícenásobné Inteligence, Digitální technologie, GPTcs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDifferentiationen_US
dc.subjectArtificial Intelligenceen_US
dc.subjectMultiple Intelligencesen_US
dc.subjectDigital Technologiesen_US
dc.subjectGPTen_US
dc.subjectDiferenciacecs_CZ
dc.subjectUmělá Inteligencecs_CZ
dc.subjectTeorie Vícenásobné Inteligencecs_CZ
dc.subjectDigitální technologiecs_CZ
dc.subjectGPTcs_CZ
dc.titlePromoting Differentiation in the English Classroom with the Help of Generative AIen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId267115
dc.title.translatedPodpora diferenciace ve výuce angličtiny s pomocí generativní umělé inteligencecs_CZ
dc.contributor.refereeČervinková Poesová, Kristýna
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá tématem umělé inteligence ve školním prostředí s důrazem na diferenciaci. V teoretické části je popsán současný přístup k diferenciaci, a také je zde uvedeno zdůvodnění výběru a důležitosti digitálních technologií ve výuce s přesahem do umělé inteligence. V praktické části je následně navržen alternativní přístup k vytváření diferencovaných úloh s využitím umělé inteligence. Tyto úlohy jsou dále testovány v analytické části, která zkoumá, zda by tyto úlohy mohly potenciálně mít pozitivní vliv na proces výuky. Tento průzkum je realizován mezi žáky anglického jazyka pomocí dotazníkového šetření, které proběhlo na základních a středních školách. Jak úlohy, tak i proces jejich tvorby budou představeny také učitelům, kteří je zhodnotí v závěrečných rozhovorech. Na základě výsledků šetření a zpětné vazby od učitelů bude poté vyhodnoceno, zda-li je AI použitelné jako nástroj pro zlepšení diferenciace ve školním prostředí. Klíčová slova Diferenciace, Umělá Inteligence, Teorie Vícenásobné Inteligence, Digitální technologie, GPTcs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the topic of artificial intelligence within the field of education in relation to differentiation. In the theoretical part, current approach to differentiation is described, and is complemented by the justification of the use of digital technologies within a classroom, including artificial intelligence. The practical part then suggests an alternative approach to the creation of differentiated tasks by utilising generative AI. Finally, the analytical part explores whether these AI generated differentiated tasks could potentially have any positive effect on the learning process. The research is done via a survey conducted amongst students of English language at both lower- and upper-secondary schools. The tasks and the process of their creation will also be introduced to English teachers and evaluated via interviews. Based on the results of the survey and feedback from the teachers, the thesis will assess the appropriateness of the use of AI for the stated purposes. Keywords Differentiation, Artificial Intelligence, Multiple Intelligences, Digital Technologies, GPTen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV