Komparativní analýza komunikace prezidentských kandidátů na sociálních sítích v souvislosti s druhým kolem prezidentských voleb 2023
Comparative analysis of the communication of presidential candidates on social networks in connection with the second round of the 2023 presidential election
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193963Identifikátory
SIS: 257913
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křovák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
13. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
komparativní analýza, negativní kampaně, politická komunikace, sociální sítě,prezidentské volby, Česká republika, Andrej Babiš, Petr PavelKlíčová slova (anglicky)
comparative analysis, negative campaigns, political communication, socialmedia, presidential elections, Czech Republic, Andrej Babiš, Petr PavelPráce se zabývá srovnáním negativních kampaní prezidentských kandidátů Andreje Babiše a Petra Pavla ve druhém kole prezidentských voleb 2023 na sociální síti Instagram. Konkrétně se snaží získat odpověď na četnost využití negativní kampaně jednotlivými kandidáty a zároveň blíže kategorizovat její typologii a zacílení. Odpovědi získány komparativní analýzou příspěvků na sociální síti Instagram v daném období dokazují, že negativní kampaň v oblasti tohoto výzkumu využil více prezidentský kandidát Andrej Babiš. Výzkum také dokázal, že oba prezidentští kandidáti využívali nejvíce kampaň útočnou mířenou vůči svému oponentovi.
The study compares the negative campaigns of presidential candidates Andrej Babiš and Petr Pavel in the second round of the 2023 presidential election on the social network Instagram. Specifically, it aims to determine the frequency of negative campaign usage by each candidate and to further categorize its typology and targeting. The answers obtained through comparative analysis of Instagram posts during the given period demonstrate that presidential candidate Andrej Babiš used negative campaigning more in this area of research. The research also showed that both presidential candidates predominantly used attack campaigns aimed at their opponents.