Zobrazit minimální záznam

Rap as a Tool for Self-Expression: How the New Wave of Czech Female Rappers Articulate Feminist Perspectives and Femininity
dc.contributor.advisorHroch, Miloš
dc.creatorBedrníková, Ela
dc.date.accessioned2024-10-04T06:53:15Z
dc.date.available2024-10-04T06:53:15Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193972
dc.description.abstractThis bachelor thesis explores how the "new wave" of Czech female rappers articulate feminist attitudes and femininity. The aim of the thesis is to find out how young female rappers navigate their femininity in the dominantly masculine environment of the rap genre, how they express feminist attitudes in their lyrics, and how they perceive the cohesion of women in the domestic rap scene. The theoretical part presents the context of the emergence of hip hop culture and its development, emphasizing the role of women in hip hop in the American and Czech context. It also focuses on the concepts of gender and gender identity, the interpretation of femininity in popular music and hip hop feminism. The empirical part presents qualitative research based on thematic analysis of data obtained through semi-structured interviews with four prominent representatives of the "new wave" of Czech female rappers and the lyrics of their songs. The research focuses on the projection of emotions in music, the authenticity of the work, feminist attitudes, the fight against misogyny and the question of "sisterhood" and collegiality in the domestic rap scene. The results show that authentic confessions reflecting women's subjective experience prevail in the work of female rappers. In their work, the performers present a...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce zkoumá, jak "nová vlna" českých raperek artikuluje feministické postoje a feminitu. Cílem práce je zjistit, jak mladé raperky navigují svou ženskost v dominantně maskulinním prostředí rapového žánru, jak vyjadřují feministické postoje ve svých textech a jak vnímají soudržnost žen na tuzemské rapové scéně. Teoretická část představuje kontext vzniku hiphopové kultury a její vývoj, přičemž klade důraz na roli žen v hip hopu v americkém a českém kontextu. Dále se věnuje konceptům genderu a genderové identity, interpretaci feminity v populární hudbě a hiphopovému feminismu. Empirická část představuje kvalitativní výzkum založený na tematické analýze dat získaných prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se čtyřmi významnými zástupkyněmi "nové vlny" českých raperek a textů jejich skladeb. Výzkum se zaměřuje na projekci emocí v hudbě, autenticitu tvorby, feministické postoje, boj proti misogynii a otázku "sesterství" a solidarity na tuzemské rapové scéně. Výsledky ukazují, že v tvorbě raperek převládají autentické zpovědi reflektující jejich subjektivní ženskou zkušenost. Interpretky v tvorbě předkládají množství niterních pocitů, přičemž neopomínají adresovat genderové nerovnosti, na něž reagují explicitními feministickými snahami i ostrou kritikou sexismu a misogynii v žánru i...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectRapen_US
dc.subjecthip-hopen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectgender identityen_US
dc.subjectfemininityen_US
dc.subjectfeminismen_US
dc.subjectfemale identityen_US
dc.subjectRapcs_CZ
dc.subjecthip hopcs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectgenderová identitacs_CZ
dc.subjectfeminitacs_CZ
dc.subjectfeminismuscs_CZ
dc.subjectženská identitacs_CZ
dc.titleRap jako nástroj k sebe vyjádření: Jak nová vlna českých raperek artikuluje feministické postoje a feminitucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId262457
dc.title.translatedRap as a Tool for Self-Expression: How the New Wave of Czech Female Rappers Articulate Feminist Perspectives and Femininityen_US
dc.contributor.refereeŘičicová, Hana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Media Studiesen_US
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Media Studiesen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce zkoumá, jak "nová vlna" českých raperek artikuluje feministické postoje a feminitu. Cílem práce je zjistit, jak mladé raperky navigují svou ženskost v dominantně maskulinním prostředí rapového žánru, jak vyjadřují feministické postoje ve svých textech a jak vnímají soudržnost žen na tuzemské rapové scéně. Teoretická část představuje kontext vzniku hiphopové kultury a její vývoj, přičemž klade důraz na roli žen v hip hopu v americkém a českém kontextu. Dále se věnuje konceptům genderu a genderové identity, interpretaci feminity v populární hudbě a hiphopovému feminismu. Empirická část představuje kvalitativní výzkum založený na tematické analýze dat získaných prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se čtyřmi významnými zástupkyněmi "nové vlny" českých raperek a textů jejich skladeb. Výzkum se zaměřuje na projekci emocí v hudbě, autenticitu tvorby, feministické postoje, boj proti misogynii a otázku "sesterství" a solidarity na tuzemské rapové scéně. Výsledky ukazují, že v tvorbě raperek převládají autentické zpovědi reflektující jejich subjektivní ženskou zkušenost. Interpretky v tvorbě předkládají množství niterních pocitů, přičemž neopomínají adresovat genderové nerovnosti, na něž reagují explicitními feministickými snahami i ostrou kritikou sexismu a misogynii v žánru i...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis explores how the "new wave" of Czech female rappers articulate feminist attitudes and femininity. The aim of the thesis is to find out how young female rappers navigate their femininity in the dominantly masculine environment of the rap genre, how they express feminist attitudes in their lyrics, and how they perceive the cohesion of women in the domestic rap scene. The theoretical part presents the context of the emergence of hip hop culture and its development, emphasizing the role of women in hip hop in the American and Czech context. It also focuses on the concepts of gender and gender identity, the interpretation of femininity in popular music and hip hop feminism. The empirical part presents qualitative research based on thematic analysis of data obtained through semi-structured interviews with four prominent representatives of the "new wave" of Czech female rappers and the lyrics of their songs. The research focuses on the projection of emotions in music, the authenticity of the work, feminist attitudes, the fight against misogyny and the question of "sisterhood" and collegiality in the domestic rap scene. The results show that authentic confessions reflecting women's subjective experience prevail in the work of female rappers. In their work, the performers present a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV