Supercrooo a její mediální taktiky spojené s albem "Toxic Funk"
Supecrooo and its media tactics related to the "Toxic Funk"
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193985Identifikátory
SIS: 262898
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Řičicová, Hana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
13. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Supercrooo, Toxic Funk, morální panika, lidoví ďáblové, rap, populární kulturaKlíčová slova (anglicky)
Supercrooo, Toxic Funk, moral panic, folk devils, rap, popular cultureBakalářská práce "Supercrooo a její mediální taktiky spojené s albem Toxic Funk" se zabývá analýzou kontroverzního alba Toxic Funk, které v roce 2004 vydalo české rapové uskupení Supercrooo. Práce analyzuje, jakým způsobem bylo album vnímáno jako hrozba pro společenské normy a hodnoty a jak na něj reagovala média a veřejnost v letech 2004 a 2005. Práce se opírá o koncept morální paniky, který poprvé představil Stanley Cohen v knize Folk Devils and Moral Panics (1972). Bakalářská práce dále zkoumá dynamiku mezi populární kulturou, mediální reprezentací a veřejnou percepcí. Metodologie práce je založena na kvalitativní obsahové analýze s využitím metody tematické analýzy. Analyzovány jsou texty písní z alba Toxic Funk, videoklip, mediální články, rozhovory a další mediální výstupy související s uskupením Supercrooo. Cílem výzkumu je zjistit, jakým způsobem artikulovala Supercrooo kritiku populární kultury a jak bylo uskupení konstruováno jakožto folk devils v pozici zprostředkovatelů morální paniky. Výsledky analýzy ukazují, že album Toxic Funk vyvolalo výraznou mediální a veřejnou reakci, která demonstruje mechanismy morální paniky a roli médií při utváření veřejného mínění. Práce poskytuje poznatky o tom, jak média, instituce a veřejné osobnosti reagují na provokativní obsah.
The bachelor's thesis "Supercrooo and Its Media Tactics Related to the Toxic Funk Album" analyzes the controversial album Toxic Funk released in 2004 by the Czech rap group Supercrooo. The thesis examines how the album was perceived as a threat to social norms and values and how the media and the public reacted to it in 2004 and 2005. The work draws on the concept of moral panic, first introduced by Stanley Cohen in his book Folk Devils and Moral Panics (1972). The thesis also explores the dynamics between popular culture, media representation, and public perception. The methodology of the thesis is based on qualitative content analysis using the method of thematic analysis. The lyrics of the songs from the album Toxic Funk, the video clip, media articles, interviews and other media outputs related to Supercrooo are analysed. The aim of this research is to determine how Supercrooo articulated its criticism of popular culture and how the group was constructed as folk devils in the position of mediators of moral panic. The results of the analysis show that the album Toxic Funk provoked a significant media and public reaction, demonstrating the mechanisms of moral panic and the role of the media in shaping public opinion. The thesis provides insights into how the media, institutions and the public...