Zobrazit minimální záznam

Writing words in English language classes - a study of vocabulary development among pupils of younger school age
dc.contributor.advisorŠpačková, Klára
dc.creatorSedlářová, Julie
dc.date.accessioned2024-10-04T07:18:10Z
dc.date.available2024-10-04T07:18:10Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194101
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the influence of writing while learning new English vocabulary. Teoretical part of this thesis is divided into two chapters. First chapter discusses the formal teaching of English and describes when and where students encouter the language and how they improve their language abilities from the kindergarten to the first year of their primary education. The second part deals with the process of acquiring new vocabulary. Along with discussing the writing transcription theory and what methods can be utilized, it also focuses on the differences of learning new vocabulary through written and oral form In the practical part, we examine whether it is more efficient to train new vocabulary through the spoken form or to additionally use the written form of learning. The research was conducted on third grade students, which were separated into two learning groups. While the first learning group was only using the spoken form, the second group also applied the written learning method to memorize their vocabulary. Students were instructed to memorize thirteen English words in four hours, learning the first half of the new vocabulary in the first two hours of the given time. The next hour is then reserved for students to finish a test, which is categorized into 4 different types of...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje posouzení vlivu psaní na učení se nové slovní zásoby v jazyce. Teoretická část je rozdělena do dvou kapitol. První se zabývá formální výukou anglickým jazykem žáci seznamují a jak s - od mateřské školy po první stupeň základní školy. Druhá kapitola se zaměřuje na problematiku výuky nové slovní zásoby. Představuje, jak se u žáků mladšího školního věku ve výuce pracuje s psaným přepisem mluveného slova a jaké metody se na to zaměřují. Zabývá se také výzkumy, které hodnotily přínos psaní slovní zásoby na učení se nových slov oproti učení se pouze Praktická část představuje výzkumné šetření, jehož cílem bylo posoudit, zda je pro zapamatování si nové slovní zásoby lepší věnovat se kromě mluvené formy také pravopisné podobě slov. Tento výzkum proběhl na základní škole ve dvou skupinách žáků 3. ročníků skupina se nová slova učila pouze mluvenou formou a druhá skupina se slova učila jak rámci čtyř vyučovacích hodin se žáci učili následně jim byl předložen didaktický test, který se skládal ze čtyř různých typů cvičení na Výsledky šetření nepotvrdily, že by se výkony obou skupin statisticky významně lišily.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvocabularyen_US
dc.subjectwritingen_US
dc.subjectsecond language learningen_US
dc.subjectelementary school pupilsen_US
dc.subjectslovní zásobacs_CZ
dc.subjectpsanícs_CZ
dc.subjectvýuka cizího jazykacs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.titlePsaní slov ve výuce anglického jazyka - výzkumná sonda do problematiky rozvoje slovní zásoby u žáků mladšího školního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId259170
dc.title.translatedWriting words in English language classes - a study of vocabulary development among pupils of younger school ageen_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje posouzení vlivu psaní na učení se nové slovní zásoby v jazyce. Teoretická část je rozdělena do dvou kapitol. První se zabývá formální výukou anglickým jazykem žáci seznamují a jak s - od mateřské školy po první stupeň základní školy. Druhá kapitola se zaměřuje na problematiku výuky nové slovní zásoby. Představuje, jak se u žáků mladšího školního věku ve výuce pracuje s psaným přepisem mluveného slova a jaké metody se na to zaměřují. Zabývá se také výzkumy, které hodnotily přínos psaní slovní zásoby na učení se nových slov oproti učení se pouze Praktická část představuje výzkumné šetření, jehož cílem bylo posoudit, zda je pro zapamatování si nové slovní zásoby lepší věnovat se kromě mluvené formy také pravopisné podobě slov. Tento výzkum proběhl na základní škole ve dvou skupinách žáků 3. ročníků skupina se nová slova učila pouze mluvenou formou a druhá skupina se slova učila jak rámci čtyř vyučovacích hodin se žáci učili následně jim byl předložen didaktický test, který se skládal ze čtyř různých typů cvičení na Výsledky šetření nepotvrdily, že by se výkony obou skupin statisticky významně lišily.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on the influence of writing while learning new English vocabulary. Teoretical part of this thesis is divided into two chapters. First chapter discusses the formal teaching of English and describes when and where students encouter the language and how they improve their language abilities from the kindergarten to the first year of their primary education. The second part deals with the process of acquiring new vocabulary. Along with discussing the writing transcription theory and what methods can be utilized, it also focuses on the differences of learning new vocabulary through written and oral form In the practical part, we examine whether it is more efficient to train new vocabulary through the spoken form or to additionally use the written form of learning. The research was conducted on third grade students, which were separated into two learning groups. While the first learning group was only using the spoken form, the second group also applied the written learning method to memorize their vocabulary. Students were instructed to memorize thirteen English words in four hours, learning the first half of the new vocabulary in the first two hours of the given time. The next hour is then reserved for students to finish a test, which is categorized into 4 different types of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV