Constructing Indigenous Identity: Critical Discourse Analysis of the "Yes" and "No" Campaigns in the 2023 "The Voice" Referendum in Australia
Konstruování domorodé identity: Kritická diskurzivní analýza kampaní "Ano" a "Ne" v referendu o "Hlasu" v Austrálii v roce 2023
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194105Identifikátory
SIS: 265771
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dostál, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
International Relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra politologie
Datum obhajoby
10. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Domorodá identita, referendum, kritická diskurzivní analýza, jazyk, vliv, nerovnost, teorie diskurzu, postkoloniální teorie, webové stránky, brožuraKlíčová slova (anglicky)
Indigenous Identity, Referendum, Critical Discourse Analysis, Language, Influence, Inequality, Discourse Theory, Post Colonial Theory, BookletTato magisterská práce zkoumá diskurzy týkající se identity původních obyvatel v kontextu australského referenda o "hlasu domorodců a obyvatel ostrovů Torresova průlivu" v roce 2023. Cílem studie je prozkoumat, jak kampaně "Ano" a "Ne" v referendu utvářely reprezentace domorodé identity, a to za použití rámce kritické analýzy diskurzu (CDA), konkrétně diskurzně-historického přístupu (DHA). Koloniální minulost Austrálie a pokračující diskriminace a marginalizace jejích domorodých komunit podtrhují význam tohoto výzkumu. Cílem referenda v roce bylo zřídit poradní orgán, který by domorodým komunitám poskytl hlas ve vládních rozhodnutích, která se jich týkají, a utvářel účinnější politiku boje proti institucionální diskriminaci. Referendum však bylo zamítnuto, většina 60,06 % hlasujících se vyslovila proti, a zůstala tak jedinou západní zemí, která neuznává své první obyvatele v ústavě. Tato studie zkoumá, jak jednotlivé kampaně využívaly jazyk k ovlivňování veřejného mínění a k upevňování mocenských struktur. S využitím rámce DHA, který se skládá z pěti částí analýzy, se tento výzkum zaměřuje na narativy a strategie použité v materiálech kampaně "Ano" a "Ne", které byly vytvořeny pro prezentaci v brožuře k referendu, jež byla široce distribuována po celé zemi. Tyto materiály odrážejí veřejné...