Zobrazit minimální záznam

Postmodernist About Postmodernism II: Searching for the Postmodern Wave in Czech Cinema of the 1990s
dc.contributor.advisorCzesany Dvořáková, Tereza
dc.creatorBergl, Jan
dc.date.accessioned2024-10-04T07:20:05Z
dc.date.available2024-10-04T07:20:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194111
dc.description.abstractThis thesis examines early post-revolution Czech cinema. It explores the debates surrounding the privatization of the Barrandov Studio and the conflicting views on the commercialization of film. A detailed discursive analysis of newspaper and magazine articles is conducted on four different films from that period - The Flames of Royal Love, Don Gio, Horror Story, Amerika - in an effort to identify a potentially wave among the experimental films of that time. It investigates the relationship between Czech cinema and the phenomenon of postmodernism.en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá českou raně porevoluční kinematografií. Přibližuje polemiky nad privatizací Filmového studia Barrandov a protichůdné postoje ke komercializaci filmu. Detailní diskursivní analýze novinových a časopiseckých textů podrobuje čtyři různé filmy z té doby - V žáru královské lásky, Don Gio, Krvavý román, Amerika - ve snaze identifikovat potenciální umělecky ambiciózní trend mezi experimentujícími filmy z té doby. Prověřuje vztah českého filmu k fenoménu postmoderny.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectCzech Cinema after Revolution|1990s|postmodernism|Barrandov Studio|discourse analysis|The Flames of Royal Love|Don Gio|Horror Story|Amerikaen_US
dc.subjectČeský porevoluční film|devadesátá léta|postmoderna|Barrandov|diskursivní analýza|V žáru královské lásky|Don Gio|Krvavý román|Amerikacs_CZ
dc.titlePostmodernisticky o postmoderně II: Hledání postmoderní vlny v českém filmu 90. letcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId255711
dc.title.translatedPostmodernist About Postmodernism II: Searching for the Postmodern Wave in Czech Cinema of the 1990sen_US
dc.contributor.refereeSvatoňová, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFilmová studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineFilm Studiesen_US
thesis.degree.programFilm Studiesen_US
thesis.degree.programFilmová studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enFilm Studiesen_US
uk.degree-program.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-program.enFilm Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá českou raně porevoluční kinematografií. Přibližuje polemiky nad privatizací Filmového studia Barrandov a protichůdné postoje ke komercializaci filmu. Detailní diskursivní analýze novinových a časopiseckých textů podrobuje čtyři různé filmy z té doby - V žáru královské lásky, Don Gio, Krvavý román, Amerika - ve snaze identifikovat potenciální umělecky ambiciózní trend mezi experimentujícími filmy z té doby. Prověřuje vztah českého filmu k fenoménu postmoderny.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines early post-revolution Czech cinema. It explores the debates surrounding the privatization of the Barrandov Studio and the conflicting views on the commercialization of film. A detailed discursive analysis of newspaper and magazine articles is conducted on four different films from that period - The Flames of Royal Love, Don Gio, Horror Story, Amerika - in an effort to identify a potentially wave among the experimental films of that time. It investigates the relationship between Czech cinema and the phenomenon of postmodernism.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV