Zobrazit minimální záznam

The Development of Fat Shaming and Views on Obesity in Czech Media: A Case Study of Halina Pawlowská
dc.contributor.advisorReifová, Irena
dc.creatorŠabatová, Barbora
dc.date.accessioned2024-10-04T07:38:42Z
dc.date.available2024-10-04T07:38:42Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194199
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with changes in tabloid media reporting on Halina Pawlovská's appearance. The work consists of a theoretical and a practical part. The first chapter of the theoretical part maps the stigmatization of obesity, the phenomenon of fat shaming and its consequences in a sociological context. The second chapter focuses on the role of beauty and its changes in different periods, the social emphasis on appearance and the influence of the media on the perception of the human body. The practical part presents Halina Pawlowska and contextualizes the media interest in her appearance. Furthermore, the practical part is devoted to the content analysis of tabloid articles focusing on the character of Halina Pawlovská from 2011 to 2024. The analyzed articles are divided into four categories, based on the way in which the appearance is denigrated. Based on the analysis, the work tries to describe the development of fat shaming and derogatory tendencies of tabloid media during the observed period.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá proměnami v informování bulvárních médií o vzhledu Haliny Pawlowské. Práce sestává z teoretické a praktické části. První kapitola teoretické části mapuje stigmatizaci obezity, fenomén fat shaming a jeho důsledky v sociologickém kontextu. Druhá kapitola se soustřeďuje na roli krásy a jejích proměn v různých obdobích, společenského důrazu na vzhled a vliv médií na vnímání lidského těla. Praktická část představuje Halinu Pawlowskou a kontextualizuje mediální zájem o její vzhled. Dále se praktická část věnuje obsahové analýze bulvárních článků zaměřujících se na postavu Haliny Pawlowské z let 2011 až 2024. Analyzované články jsou rozděleny do čtyř kategorií, na základě způsobu, kterým ke zostuzování vzhledu dochází. Na základě analýzy se práce snaží popsat vývoj fat shamingu a zostuzujících tendencí bulvárních médií za sledované období.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectfat shamingen_US
dc.subjectobesityen_US
dc.subjectbeautyen_US
dc.subjectshameen_US
dc.subjectstigmaen_US
dc.subjecttabloiden_US
dc.subjectHalina Pawlowskáen_US
dc.subjectfat shamingcs_CZ
dc.subjectobezitacs_CZ
dc.subjectkrásacs_CZ
dc.subjectstudcs_CZ
dc.subjectstigmacs_CZ
dc.subjectbulvárcs_CZ
dc.subjectHalina Pawlowskács_CZ
dc.titleVývoj fat shamingu a pohledu na obezitu v českých médiích: případová studie zobrazení Haliny Pawlowskécs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId262903
dc.title.translatedThe Development of Fat Shaming and Views on Obesity in Czech Media: A Case Study of Halina Pawlowskáen_US
dc.contributor.refereeBednařík, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Media Studiesen_US
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Media Studiesen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá proměnami v informování bulvárních médií o vzhledu Haliny Pawlowské. Práce sestává z teoretické a praktické části. První kapitola teoretické části mapuje stigmatizaci obezity, fenomén fat shaming a jeho důsledky v sociologickém kontextu. Druhá kapitola se soustřeďuje na roli krásy a jejích proměn v různých obdobích, společenského důrazu na vzhled a vliv médií na vnímání lidského těla. Praktická část představuje Halinu Pawlowskou a kontextualizuje mediální zájem o její vzhled. Dále se praktická část věnuje obsahové analýze bulvárních článků zaměřujících se na postavu Haliny Pawlowské z let 2011 až 2024. Analyzované články jsou rozděleny do čtyř kategorií, na základě způsobu, kterým ke zostuzování vzhledu dochází. Na základě analýzy se práce snaží popsat vývoj fat shamingu a zostuzujících tendencí bulvárních médií za sledované období.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis deals with changes in tabloid media reporting on Halina Pawlovská's appearance. The work consists of a theoretical and a practical part. The first chapter of the theoretical part maps the stigmatization of obesity, the phenomenon of fat shaming and its consequences in a sociological context. The second chapter focuses on the role of beauty and its changes in different periods, the social emphasis on appearance and the influence of the media on the perception of the human body. The practical part presents Halina Pawlowska and contextualizes the media interest in her appearance. Furthermore, the practical part is devoted to the content analysis of tabloid articles focusing on the character of Halina Pawlovská from 2011 to 2024. The analyzed articles are divided into four categories, based on the way in which the appearance is denigrated. Based on the analysis, the work tries to describe the development of fat shaming and derogatory tendencies of tabloid media during the observed period.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV