Zobrazit minimální záznam

Právní aspekty online behaviorální reklamy
dc.creatorMaršál, Jiří
dc.date.accessioned2024-11-29T01:36:15Z
dc.date.available2024-11-29T01:36:15Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194212
dc.description.abstractV roce 2022 se reklamní průmysl nachází na pokraji významných změn. Kromě technologických změn spojených s plánovaným zablokováním cookies třetích stran internetovými prohlížeči jsou technologie používané pro online behaviorální reklamu (OBA) stále častěji terčem ostré kritiky ze strany spotřebitelských organizací. Obavy z nedostatečné ochrany soukromí uživatelů při cílení online reklamy se v poslední době začínají promítat také do činnosti dozorových úřadů. V únoru 2022 belgický úřad pro ochranu osobních údajů rozhodl o nezákonnosti zpracování osobních údajů prováděného organizací IAB Europe, která stojí za jedním z největších evropských ekosystémů pro cílení online reklamy. Cílem této práce je posoudit, jaká pravidla stanoví platná právní úprava na ochranu soukromí uživatelů v rámci online behaviorální reklamy, a zhodnotit, zda jsou tato pravidla v praxi dodržována. Před posouzením jejich právních aspektů bylo nejprve třeba prozkoumat systémy online reklamy z technologického hlediska. První část práce poskytuje úvod do světa reklamních technologií a popisuje fungování real-time bidding (RTB) systémů pro dražby reklamního prostoru v reálném čase, postavení médií, inzerentů a technologických zprostředkovatelů, průběh programatických aukcí, zpracovávané údaje a procesy pro sdílení dat mezi zúčastněnými...cs_CZ
dc.description.abstractIn 2022, the AdTech industry is on the verge of a significant makeover. In addition to technological changes caused by the phasing out of third-party cookies, real-time bidding systems used for online behavioural advertising (OBA) are subject to fierce criticism by privacy advocacy groups. Moreover, the concerns about privacy deficits in advertising ecosystems are starting to translate into regulatory attention. In February 2022, the Belgian data protection authority sanctioned IAB Europe - the ambassador of one of the largest real-time bidding ecosystems in Europe - for failure to ensure lawful data processing. Considering the recent developments, this paper aims to ascertain how online behavioural advertising is governed by current privacy laws and verify whether the prescribed legal requirements are observed in practice. Before assessing its legal aspects, it was first necessary to examine online advertising from a technological perspective. The first part of this paper provides an introduction into AdTech and describes the functioning of real-time bidding (RTB) ecosystems, the roles played by publishers, advertisers and AdTech intermediaries, the programmatic bidding process, the data processed and how the data is exchanged between the involved parties. The second part focuses on practices used in...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectonline behavioural advertisingen_US
dc.subjectreal-time biddingen_US
dc.subjectprogrammatic advertisingen_US
dc.subjectuser privacyen_US
dc.subjectGDPRen_US
dc.subjectePrivacyen_US
dc.subjectpersonal data protectionen_US
dc.subjectonline behaviorální reklamacs_CZ
dc.subjectreal-time biddingcs_CZ
dc.subjectprogramatická reklamacs_CZ
dc.subjectsoukromí uživatelůcs_CZ
dc.subjectGDPRcs_CZ
dc.subjectePrivacycs_CZ
dc.subjectochrana osobních údajůcs_CZ
dc.titleLegal aspects of online behavioural advertisingen_US
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentDepartment of Civil Lawen_US
dc.description.departmentKatedra občanského právacs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId266747
dc.title.translatedPrávní aspekty online behaviorální reklamycs_CZ
dc.contributor.refereeLederer, Vít
thesis.degree.nameJUDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.disciplinePrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra občanského právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Civil Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enLaw and Jurisprudenceen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csV roce 2022 se reklamní průmysl nachází na pokraji významných změn. Kromě technologických změn spojených s plánovaným zablokováním cookies třetích stran internetovými prohlížeči jsou technologie používané pro online behaviorální reklamu (OBA) stále častěji terčem ostré kritiky ze strany spotřebitelských organizací. Obavy z nedostatečné ochrany soukromí uživatelů při cílení online reklamy se v poslední době začínají promítat také do činnosti dozorových úřadů. V únoru 2022 belgický úřad pro ochranu osobních údajů rozhodl o nezákonnosti zpracování osobních údajů prováděného organizací IAB Europe, která stojí za jedním z největších evropských ekosystémů pro cílení online reklamy. Cílem této práce je posoudit, jaká pravidla stanoví platná právní úprava na ochranu soukromí uživatelů v rámci online behaviorální reklamy, a zhodnotit, zda jsou tato pravidla v praxi dodržována. Před posouzením jejich právních aspektů bylo nejprve třeba prozkoumat systémy online reklamy z technologického hlediska. První část práce poskytuje úvod do světa reklamních technologií a popisuje fungování real-time bidding (RTB) systémů pro dražby reklamního prostoru v reálném čase, postavení médií, inzerentů a technologických zprostředkovatelů, průběh programatických aukcí, zpracovávané údaje a procesy pro sdílení dat mezi zúčastněnými...cs_CZ
uk.abstract.enIn 2022, the AdTech industry is on the verge of a significant makeover. In addition to technological changes caused by the phasing out of third-party cookies, real-time bidding systems used for online behavioural advertising (OBA) are subject to fierce criticism by privacy advocacy groups. Moreover, the concerns about privacy deficits in advertising ecosystems are starting to translate into regulatory attention. In February 2022, the Belgian data protection authority sanctioned IAB Europe - the ambassador of one of the largest real-time bidding ecosystems in Europe - for failure to ensure lawful data processing. Considering the recent developments, this paper aims to ascertain how online behavioural advertising is governed by current privacy laws and verify whether the prescribed legal requirements are observed in practice. Before assessing its legal aspects, it was first necessary to examine online advertising from a technological perspective. The first part of this paper provides an introduction into AdTech and describes the functioning of real-time bidding (RTB) ecosystems, the roles played by publishers, advertisers and AdTech intermediaries, the programmatic bidding process, the data processed and how the data is exchanged between the involved parties. The second part focuses on practices used in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra občanského právacs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV