Zobrazit minimální záznam

Shared care in a family with a disabled child in the Czech Republic
dc.contributor.advisorHájková, Vanda
dc.creatorKocourová, Veronika
dc.date.accessioned2024-10-04T07:50:36Z
dc.date.available2024-10-04T07:50:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194259
dc.description.abstractThe main aim of the dissertation is to analyze the form of shared care in families with a child with disabilities in the Czech Republic in the context of the current legislative frameworks from the perspective of family caregivers and to characterize the impact of informal care on caring parents. The theoretical framework of the thesis specifies the concept of formal and informal care in the principle of shared care, specifies the multidisciplinary approach in caring for a family with a child with disabilities and presents the primary legislative framework of care in the Czech Republic in the context of European provisions. The research part is a qualitative research carried out using the grounded theory method. The research sample consisted of informal caring parents of children with disabilities aged 6 to 24 years who attended pre-school or school facilities for pupils and students with special educational needs or were educated inclusively with at least level I care allowance. Twenty individual semi-structured in-depth interviews were conducted with research participants between June 2021 and December 2023. The research findings characterize five basic categories that frame the relationships of the defined phenomenon of shared care, which are the context of formal care, the family, the...en_US
dc.description.abstractHlavním cílem disertační práce je analyzovat podobu sdílené péče v rodinách s dítětem se zdravotním postižením v ČR v kontextu platných legislativních rámců z pohledu rodinných pečovatelů a charakterizovat vliv neformální péče na pečující rodiče. Teoretický rámec práce konkretizuje pojem formální a neformální péče v principu sdílené péče, specifikuje multidisciplinární přístup v péči o rodinu s dítětem se zdravotním postižením a představuje primární legislativní rámec péče v ČR v kontextu Evropských ustanovení. Výzkumná část představuje kvalitativní výzkum prováděný metodou zakotvené teorie. Výzkumný vzorek tvořili neformální pečující rodiče dětí se zdravotním postižením ve věku 6 až 24 let, které navštěvovaly předškolní či školní zařízení pro žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami či byly vzdělávány inkluzivně s přiznaným příspěvkem na péči alespoň I. stupně. Od června 2021 do prosince 2023 bylo s účastníky výzkumu realizováno dvacet individuálních polostrukturovaných hloubkových rozhovorů. Výzkumné zjištění charakterizuje pět základních kategorií tvořící rámec vztahů definovaného jevu sdílené péče, kterými jsou kontext formální péče, rodina, dostupnost péče a její koordinace, kompetence hlavního pečujícího rodiče a nároky péče. Výsledky studie popisují podobu sdílené péče jako...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectformal careen_US
dc.subjectinformal careen_US
dc.subjectshared careen_US
dc.subjectmultidisciplinary careen_US
dc.subjectfamily with a disabled childen_US
dc.subjectspecial educational supporten_US
dc.subjectformální péčecs_CZ
dc.subjectneformální péčecs_CZ
dc.subjectsdílená péčecs_CZ
dc.subjectmultidisciplinární péčecs_CZ
dc.subjectrodina s dítětem se zdravotním postiženímcs_CZ
dc.subjectspeciálně pedagogická podporacs_CZ
dc.titleSdílená péče v rodině s dítětem se zdravotním postižením v ČRcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId216406
dc.title.translatedShared care in a family with a disabled child in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeMužáková, Monika
dc.contributor.refereeMojžíšová, Adéla
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csHlavním cílem disertační práce je analyzovat podobu sdílené péče v rodinách s dítětem se zdravotním postižením v ČR v kontextu platných legislativních rámců z pohledu rodinných pečovatelů a charakterizovat vliv neformální péče na pečující rodiče. Teoretický rámec práce konkretizuje pojem formální a neformální péče v principu sdílené péče, specifikuje multidisciplinární přístup v péči o rodinu s dítětem se zdravotním postižením a představuje primární legislativní rámec péče v ČR v kontextu Evropských ustanovení. Výzkumná část představuje kvalitativní výzkum prováděný metodou zakotvené teorie. Výzkumný vzorek tvořili neformální pečující rodiče dětí se zdravotním postižením ve věku 6 až 24 let, které navštěvovaly předškolní či školní zařízení pro žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami či byly vzdělávány inkluzivně s přiznaným příspěvkem na péči alespoň I. stupně. Od června 2021 do prosince 2023 bylo s účastníky výzkumu realizováno dvacet individuálních polostrukturovaných hloubkových rozhovorů. Výzkumné zjištění charakterizuje pět základních kategorií tvořící rámec vztahů definovaného jevu sdílené péče, kterými jsou kontext formální péče, rodina, dostupnost péče a její koordinace, kompetence hlavního pečujícího rodiče a nároky péče. Výsledky studie popisují podobu sdílené péče jako...cs_CZ
uk.abstract.enThe main aim of the dissertation is to analyze the form of shared care in families with a child with disabilities in the Czech Republic in the context of the current legislative frameworks from the perspective of family caregivers and to characterize the impact of informal care on caring parents. The theoretical framework of the thesis specifies the concept of formal and informal care in the principle of shared care, specifies the multidisciplinary approach in caring for a family with a child with disabilities and presents the primary legislative framework of care in the Czech Republic in the context of European provisions. The research part is a qualitative research carried out using the grounded theory method. The research sample consisted of informal caring parents of children with disabilities aged 6 to 24 years who attended pre-school or school facilities for pupils and students with special educational needs or were educated inclusively with at least level I care allowance. Twenty individual semi-structured in-depth interviews were conducted with research participants between June 2021 and December 2023. The research findings characterize five basic categories that frame the relationships of the defined phenomenon of shared care, which are the context of formal care, the family, the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV