Zobrazit minimální záznam

Intersubject Relations and Teaching Russian Language
dc.contributor.advisorRozboudová, Lenka
dc.creatorVáchová, Nikola
dc.date.accessioned2024-10-04T07:52:00Z
dc.date.available2024-10-04T07:52:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194267
dc.description.abstractThis work focuses on an interdisciplinary approach in teaching, particularly in the subject of the Russian language. The theoretical part presents the characteristics of interdisciplinary relationships, the strengths and weaknesses of this approach, and various possible methods of implementation such as: integrated teaching, the CLIL method, authenticity, Montessori pedagogy, or Waldorf education, which bases its teaching, among other things, on interdisciplinary relationships. Two goals were set for this work - one is to find out to what extent primary and secondary schools in the South Bohemian Region ensure the involvement of interdisciplinary relationships in the general objectives of the school in their educational programs and then specifically in the subject of the Russian language. The other goal is to propose worksheets based on interdisciplinary relationships for the given textbook set. The results of the analysis showed that interdisciplinary relationships, according to the declared information in the ŠVP, are realized only sporadically in the teaching of the Russian language. The worksheets were prepared in accordance with the textbook set Snova Klass and Klass, and each includes a brief description for the teacher, including the teaching objectives, a worksheet for the student, and...en_US
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na interdisciplinární přístup ve výuce, zejména v předmětu ruský jazyk. Teoretická část představuje charakteristiku mezipředmětových vztahů, silné a slabé stránky tohoto přístupu i jednotlivé možné metody realizace jako jsou např.: integrovaná výuka, metoda CLIL, autenticita, Montessori pedagogika nebo Waldorfská škola, která svou výuku staví mimo jiné i na mezipředmětových vztazích. Cíle pro tuto práci byly stanoveny dva - jedním je zjistit, do jaké míry základní a střední školy v Jihočeském kraji garantují zapojování mezipředmětových vztahů v obecných cílech školy ve svých ŠVP a poté konkrétně v předmětu ruský jazyk a druhým je navrhnout pracovní listy založené na mezipředmětových vztazích pro daný učebnicový soubor. Výsledky analýzy ukázaly, že mezipředmětové vztahy se dle deklarovaných informací v ŠVP ve výuce ruského jazyka realizují pouze ojediněle. Pracovní listy byly zpracovány v souladu s učebnicovou sadou Snova Klass a Klass a každý obsahuje stručný popis pro učitele včetně sledovaných cílů výuky, pracovní list pro žáka a reflexi ve formě sebehodnocení.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectintersubject relationsen_US
dc.subjectcurriculum documentsen_US
dc.subjectprojecten_US
dc.subjectdidactics of Russian languageen_US
dc.subjectmezipředmětové vztahycs_CZ
dc.subjectkurikulární dokumentycs_CZ
dc.subjectprojektcs_CZ
dc.subjectdidaktika ruského jazykacs_CZ
dc.titleMezipředmětové vztahy a výuka ruského jazykacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentKatedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId259713
dc.title.translatedIntersubject Relations and Teaching Russian Languageen_US
dc.contributor.refereeKonečný, Jakub
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství ruského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Russian Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství ruského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství ruského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství ruského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Russian Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na interdisciplinární přístup ve výuce, zejména v předmětu ruský jazyk. Teoretická část představuje charakteristiku mezipředmětových vztahů, silné a slabé stránky tohoto přístupu i jednotlivé možné metody realizace jako jsou např.: integrovaná výuka, metoda CLIL, autenticita, Montessori pedagogika nebo Waldorfská škola, která svou výuku staví mimo jiné i na mezipředmětových vztazích. Cíle pro tuto práci byly stanoveny dva - jedním je zjistit, do jaké míry základní a střední školy v Jihočeském kraji garantují zapojování mezipředmětových vztahů v obecných cílech školy ve svých ŠVP a poté konkrétně v předmětu ruský jazyk a druhým je navrhnout pracovní listy založené na mezipředmětových vztazích pro daný učebnicový soubor. Výsledky analýzy ukázaly, že mezipředmětové vztahy se dle deklarovaných informací v ŠVP ve výuce ruského jazyka realizují pouze ojediněle. Pracovní listy byly zpracovány v souladu s učebnicovou sadou Snova Klass a Klass a každý obsahuje stručný popis pro učitele včetně sledovaných cílů výuky, pracovní list pro žáka a reflexi ve formě sebehodnocení.cs_CZ
uk.abstract.enThis work focuses on an interdisciplinary approach in teaching, particularly in the subject of the Russian language. The theoretical part presents the characteristics of interdisciplinary relationships, the strengths and weaknesses of this approach, and various possible methods of implementation such as: integrated teaching, the CLIL method, authenticity, Montessori pedagogy, or Waldorf education, which bases its teaching, among other things, on interdisciplinary relationships. Two goals were set for this work - one is to find out to what extent primary and secondary schools in the South Bohemian Region ensure the involvement of interdisciplinary relationships in the general objectives of the school in their educational programs and then specifically in the subject of the Russian language. The other goal is to propose worksheets based on interdisciplinary relationships for the given textbook set. The results of the analysis showed that interdisciplinary relationships, according to the declared information in the ŠVP, are realized only sporadically in the teaching of the Russian language. The worksheets were prepared in accordance with the textbook set Snova Klass and Klass, and each includes a brief description for the teacher, including the teaching objectives, a worksheet for the student, and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV