Analýza účinnosti reklamních kanálů v odvětví videoher a esportu ve vztahu k produktům a jejich segmentaci
Analysis of the Effectiveness of Advertising Channels in the Gaming and Esports Industry in Relation to Products and Their Segmentation
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/194289/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194289Identifikátory
SIS: 263348
Kolekce
- Kvalifikační práce [18229]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Houdek, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Videohry, esport, live-streaming, reklama, efektivita reklamy, produktová segmentaceKlíčová slova (anglicky)
Video games, esports, live streaming, advertising, advertising effectiveness, product segmentationTato diplomová práce zkoumá účinnost reklamních kanálů v odvětví videoher a esportu, se zaměřením na segmentaci produktů. S využitím dat poskytnutých agenturou Publicis Groupe a jejími dodavateli tato studie analyzuje dopad různých formátů reklamy, včetně reklam ve hře, kolem hry a mimo hru, na zapamatovatelnost značky a další klíčové metriky reklamy. Teoretický rámec začíná definicí a kontextualizací videoher, esportu a herního streamování, následuje průzkum efektivity reklamy, segmentace produktů a jednotlivých reklamních umístění. Tato část zahrnuje odbornou literaturu, která analyzuje různé faktory ovlivňující efektivitu reklamy ve hrách. Praktická část práce vyhodnocuje agregovaná data reklamních kampaní, aby určila výkon specifických produktových segmentů napříč různými reklamními umístěními, za využití standardizovaných reklamních metrik, jako je míra proklikovosti a míra zapamatovatelnosti reklamy. Závěr uvádí důsledky těchto zjištění a nabízí doporučení pro optimalizaci reklam v herním prostředí za účelem zvýšení efektivity inzerce jednotlivých produktových segmentů napříč odvětvím videoher.
This thesis explores the effectiveness of advertising channels in the video game and esports industries, focusing on product segmentation. Utilizing data provided by Publicis Groupe and its suppliers, this study analyzes the impact of various advertising formats, including in-game, around-game, and beyond-game advertisements, on brand recall, and other key advertising metrics. The theoretical framework begins by defining and contextualizing video games, esports, and live streaming, followed by an exploration of advertising effectiveness, product segmentation and individual advertising placements. This section incorporates academic literature that analyzes various factors influencing the success of in-game advertising. The practical part of the thesis evaluates aggregated data from numerous advertising campaigns to determine the performance of specific product segments across different advertising placements, employing standardized advertising metrics such as click-through rates and ad recall rates. The conclusion outlines the implications of these findings and offers strategic recommendations for optimizing advertising efforts within the gaming environment to enhance brand engagement and consumer response.