Analýza komunikace českého předsednictví v Radě Evropské unie v roce 2022
Communication analysis of the Czech Presidency of the Council of the European Union in 2022
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/194294/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194294Identifikátory
SIS: 262886
Kolekce
- Kvalifikační práce [18229]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rektorová, Lucie
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
13. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Institucionální komunikace, Rada Evropské unie, české předsednictví, instituce, sociální média, kvantitativní obsahová analýza, kvalitativní dotazováníKlíčová slova (anglicky)
Institutional communication, Council of the European Union, Czech Presidency, institutions, social media, quantitative content analysis, qualitative interviewingPředkládaná bakalářská práce se zaměřuje na vedení komunikace českého předsednictví v Radě Evropské unie v roce 2022, a to konkrétně na sociálních sítích Instagram, Facebook a Twitter. Jejím cílem je identifikace interdiskurzivních tendencí komunikace v prostředí sociálních sítí a interpretace ustálených komunikačních zvyklostí, stejně jako postižení vývoje vztahu mezi přítomnými aktéry. Okrajově se vztahuje i k obsahové skladbě publikovaných příspěvků a v této souvislosti popisuje odlišné a identické aspekty komunikace při využití obsahově různorodých sociálních sítí. Práce v úvodních kapitolách nabízí teoretická východiska pro ukotvení institucionální komunikace v komunikačních vědách, dále její cíle, funkce i výzvy, kterým v online prostoru čelí. Zároveň teoreticky vymezuje fungování Rady Evropské unie včetně její nejdůležitější funkce rotujícího předsednictví členských států. V navazujících kapitolách provádí smíšený výzkum, který se pro účely této studie skládá z kvantitativní obsahové analýzy a kvalitativního dotazování formou polostrukturovaného rozhovoru. Výzkum má za cíl zodpovědět výzkumné otázky, verifikovat či falzifikovat stanovené hypotézy a konfrontovat výsledky analýzy s poznatky z provedeného rozhovoru. Závěrem je poskytnuto kompletní shrnutí získaných výsledků a jejich zasazení do...
This bachelor thesis focuses on the communication of the Czech Presidency of the Council of the European Union in 2022, specifically on the social networks Instagram, Facebook and Twitter. Its aim is to identify interdiscursive tendencies of communication in the social networking environment and to interpret established communication practices, as well as to affect the evolution of the relationship between the actors present. It also peripherally relates to the content composition of published posts and, in this context, describes the different and identical aspects of communication when using content-diverse social networks. In the introductory chapters, the work offers theoretical background to anchor institutional communication in communication studies, as well as its goals, functions and the challenges it faces in the online space. It also theoretically defines the functioning of the Council of the European Union, including its most important function as the rotating presidency of the member states. In the subsequent chapters, it conducts mixed-method research, which for the purposes of this study consists of quantitative content analysis and qualitative inquiry in the form of semi-structured interview. The research aims to answer the research questions, to verify or falsify the stated...