Zobrazit minimální záznam

The development of the media image of veganism in czech internet news portals in the last 10 years
dc.contributor.advisorLütke Notarp, Ulrike
dc.creatorVlková, Kristina Rachel
dc.date.accessioned2024-10-04T08:00:00Z
dc.date.available2024-10-04T08:00:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194310
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis is to analyse the development of the media image of veganism on Czech internet news servers over the last ten years. The research focuses on the years 2013, 2018 and 2023 and draws on five of the most read online news media: iDNES.cz, Novinky.cz, Aktuálně.cz, Deník.cz and TN.cz. Theoretically, it presents veganism and outlines the media construction of reality. Methodologically, the thesis combines quantitative content analysis, which serves to answer questions about the extent of media coverage of veganism and its thematic areas, and critical discourse analysis, which answers questions about the presentation of veganism. Finally, it compares the data from all the years examined and describes the trends. 8en_US
dc.description.abstract8 Abstrakt Tato bakalářské práce má za cíl analyzovat vývoj mediálního obrazu veganství na českých internetových zpravodajských serverech v průběhu posledních deseti let. Výzkum se zaměřuje na roky 2013, 2018 a 2023 a čerpá z pěti nejčtenějších online zpravodajských médií: iDNES.cz, Novinky.cz, Aktuálně.cz, Deník.cz a TN.cz. Teoreticky představuje veganství a nastiňuje mediální konstrukci reality. Metodologicky práce kombinuje kvantitativní obsahovou analýzu, která slouží k zodpovězení otázek týkající se rozsahu mediálního pokrytí veganství a jeho tematických okruhů, a kritickou analýzu diskurzu, která odpovídá na otázky prezentace veganství. Nakonec data ze všech zkoumaných roků porovnává a popisuje vývoj.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectVeganismen_US
dc.subjectmedia imageen_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.subjectcritical discourse analysisen_US
dc.subjectVeganstvícs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectkritická analýza diskurzucs_CZ
dc.titleVývoj mediálního obrazu veganství na českých internetových zpravodajských serverech posledních 10 letcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId262458
dc.title.translatedThe development of the media image of veganism in czech internet news portals in the last 10 yearsen_US
dc.contributor.refereeZábrodská, Kristina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Media Studiesen_US
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Media Studiesen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs8 Abstrakt Tato bakalářské práce má za cíl analyzovat vývoj mediálního obrazu veganství na českých internetových zpravodajských serverech v průběhu posledních deseti let. Výzkum se zaměřuje na roky 2013, 2018 a 2023 a čerpá z pěti nejčtenějších online zpravodajských médií: iDNES.cz, Novinky.cz, Aktuálně.cz, Deník.cz a TN.cz. Teoreticky představuje veganství a nastiňuje mediální konstrukci reality. Metodologicky práce kombinuje kvantitativní obsahovou analýzu, která slouží k zodpovězení otázek týkající se rozsahu mediálního pokrytí veganství a jeho tematických okruhů, a kritickou analýzu diskurzu, která odpovídá na otázky prezentace veganství. Nakonec data ze všech zkoumaných roků porovnává a popisuje vývoj.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this bachelor thesis is to analyse the development of the media image of veganism on Czech internet news servers over the last ten years. The research focuses on the years 2013, 2018 and 2023 and draws on five of the most read online news media: iDNES.cz, Novinky.cz, Aktuálně.cz, Deník.cz and TN.cz. Theoretically, it presents veganism and outlines the media construction of reality. Methodologically, the thesis combines quantitative content analysis, which serves to answer questions about the extent of media coverage of veganism and its thematic areas, and critical discourse analysis, which answers questions about the presentation of veganism. Finally, it compares the data from all the years examined and describes the trends. 8en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV