Zobrazit minimální záznam

Restless Friends: A Qualitative Study of Adults with ADHD and Their Experiences with Friendship.
dc.contributor.advisorTuček, Milan
dc.creatorČákorová, Marie
dc.date.accessioned2024-10-07T06:23:40Z
dc.date.available2024-10-07T06:23:40Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194397
dc.description.abstractThis thesis explores the experiences of adults with ADHD in their friendships. The aim of the research is to investigate how adults with ADHD perceive their friendships, what challenges and obstacles they encounter in these relationships, and what strategies they use to establish and maintain them. The thesis is divided into several sections. The first section focuses on the theoretical framework, including the history of friendships and the specifics of ADHD. The second section describes the research methodology, including the selection of participants and the conduct of interviews. The third section is dedicated to data analysis and the presentation of key themes that emerged from the interviews. The results indicate that friendships represent an important source of support and a space for authenticity for adults with ADHD. The analysis also identified key qualities that these individuals seek in their friendships, particularly the quality of mutuality.en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá zkušenostmi dospělých s ADHD s přátelskými vztahy. Cílem výzkumu je prozkoumat, jak dospělí s ADHD vnímají svá přátelství, jaké výzvy a překážky v těchto vztazích prožívají a jaké strategie používají k jejich navazování a udržování. Práce je rozdělena do několika částí. První část se zaměřuje na teoretický rámec, který zahrnuje historii přátelství a specifika ADHD. Druhá část popisuje metodologii výzkumu, včetně výběru informantů a provedení rozhovorů. Třetí část se věnuje analýze dat a prezentaci klíčových témat, která se objevily v rozhovorech. Výsledky ukazují, že přátelství pro dospělé s ADHD představuje důležitý zdroj podpory a prostor pro to chovat se autenticky. V rámci analýzy byly identifikovány i klíčové kvality, které tito jedinci ve svých přátelstvích vyhledávají, zejména kvalitu vzájemnosti.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectfriendshipen_US
dc.subjectADHDen_US
dc.subjectadults with ADHDen_US
dc.subjectsocial interactionen_US
dc.subjectsocial bondsen_US
dc.subjectcommunication strategiesen_US
dc.subjectmaskingen_US
dc.subjectpřátelstvícs_CZ
dc.subjectADHDcs_CZ
dc.subjectdospělí s ADHDcs_CZ
dc.subjectsociální interakcecs_CZ
dc.subjectsociální vazbycs_CZ
dc.subjectkomunikační strategiecs_CZ
dc.subjectmaskovánícs_CZ
dc.titleNeposední kamarádi: Kvalitativní výzkum ADHD dospělých a jejich zkušenosti s přátelstvím.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-16
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId261812
dc.title.translatedRestless Friends: A Qualitative Study of Adults with ADHD and Their Experiences with Friendship.en_US
dc.contributor.refereeSpalová, Barbora
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie se specializací Sociologie, veřejnost a politikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology with specialisation in Sociology, Public and Politicsen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie se specializací Sociologie, veřejnost a politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology with specialisation in Sociology, Public and Politicsen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá zkušenostmi dospělých s ADHD s přátelskými vztahy. Cílem výzkumu je prozkoumat, jak dospělí s ADHD vnímají svá přátelství, jaké výzvy a překážky v těchto vztazích prožívají a jaké strategie používají k jejich navazování a udržování. Práce je rozdělena do několika částí. První část se zaměřuje na teoretický rámec, který zahrnuje historii přátelství a specifika ADHD. Druhá část popisuje metodologii výzkumu, včetně výběru informantů a provedení rozhovorů. Třetí část se věnuje analýze dat a prezentaci klíčových témat, která se objevily v rozhovorech. Výsledky ukazují, že přátelství pro dospělé s ADHD představuje důležitý zdroj podpory a prostor pro to chovat se autenticky. V rámci analýzy byly identifikovány i klíčové kvality, které tito jedinci ve svých přátelstvích vyhledávají, zejména kvalitu vzájemnosti.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores the experiences of adults with ADHD in their friendships. The aim of the research is to investigate how adults with ADHD perceive their friendships, what challenges and obstacles they encounter in these relationships, and what strategies they use to establish and maintain them. The thesis is divided into several sections. The first section focuses on the theoretical framework, including the history of friendships and the specifics of ADHD. The second section describes the research methodology, including the selection of participants and the conduct of interviews. The third section is dedicated to data analysis and the presentation of key themes that emerged from the interviews. The results indicate that friendships represent an important source of support and a space for authenticity for adults with ADHD. The analysis also identified key qualities that these individuals seek in their friendships, particularly the quality of mutuality.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV