Proměny mediálního obrazu České pirátské strany mezi lety 2020 a 2022 v regionálních denících
Changes in the Media Image of the Czech Pirate Party in Regional Print Media in the Period 2020-2022
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194414Identifikátory
SIS: 229074
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Osvaldová, Barbora
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
16. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Česká pirátská strana, mediální obraz, regionální tisk, volby, Mladá fronta DNES, DeníkKlíčová slova (anglicky)
Czech Pirate Party, media image, regional print, elections, Mladá fronta DNES, DeníkČeská Pirátská strana se po založení v roce 2009 postupně vypracovala na světově nejúspěšnější pirátskou stranou. Letos zároveň uplynulo 15 let od jejího založení. V současné době mají Piráti své zastoupení v parlamentu, v radách měst i krajů, v europarlamentu a dokonce i ve vládě. Tato diplomová práce pomocí kvantitativních a kvalitativních metod zkoumá proměny mediálního obrazu Pirátů ve dvou nejvýznamnější tištěných denících ve Středočeském kraji. Tedy v Mladé frontě DNES a Deníku v letech 2020, 2021 a 2022. V těchto letech se v České republice konaly troje různé volby. Analytická část práce hledá odpovědi na tři hlavní otázky. Zaprvé, jak se proměňoval mediální obraz Pirátů v průběhu času? Zadruhé, jak moc se lišilo vyznění článků v obou periodicích, z nichž každé patří jinému vlastníkovi? A zatřetí, proměňoval se zájem o Piráty v závislosti na typu voleb? Díky podrobné analýze dohromady 150 textů otištěných v průběhu 42 předvolebních dní rozložených do tří let práce vytvořila také několik vedlejších produktů, které mohou v budoucnu sloužit dalšímu zkoumání. Dozvěděli jsme se, jaká další témata média v době probíhající celosvětové koronavirové epidemie zajímala a jak nim tištěné noviny přistupovaly.
After its founding in 2009, the Czech Pirate Party has gradually developed into the world's most successful pirate party. This year also marks the 15th anniversary of its founding. Today, the Pirates are represented in the Parliament, in city and regional councils, in the European Parliament and even in the government. Using quantitative and qualitative methods, this thesis examines the changes in the media image of the Pirates in the two most important printed newspapers in the Central Bohemian Region. That is, in Mladá fronta DNES and Deník in 2020, 2021 and 2022. In these years, three different elections were held in the Czech Republic. The analytical part of the thesis seeks answers to three main questions. First, how has the media image of the Pirates changed over time? Second, how much did the articles in the two periodicals, each of which is owned by a different owner, differ? And third, did interest in the Pirates change depending on the type of election? Through a detailed analysis of a total of 150 texts printed during 42 pre-election days spread over three years, the thesis also produced several by-products that may serve for further research in the future. We learned what other topics were of interest to the media during the ongoing global coronavirus epidemic and how print newspapers...