dc.contributor.advisor | Bartoňová, Miroslava | |
dc.creator | Lachmanová, Ima | |
dc.date.accessioned | 2024-10-07T06:28:08Z | |
dc.date.available | 2024-10-07T06:28:08Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194420 | |
dc.description.abstract | The aim of the bachelor thesis is to describe the approach of the errorless learning method for children and pupils with autism spectrum disorders (ASD) in the development of communication skills. The theoretical part defines the legislative framework of education of individuals with autism spectrum disorders in the Czech Republic, defining the specifics and diagnosis of autism spectrum disorders and evidence-based practice in the approach to individuals diagnosed with ASD. Furthermore, the unique communication characteristics of individuals with autism spectrum disorder are examined, with a detailed description of verbal behavior and an overview of selected intervention programs aimed at enhancing communication skills in individuals with ASD. The empirical part of the bachelor thesis aims to present the method of errorless learning in the development of communication of children and pupils with autism spectrum disorder. The investigation is developed in the form of qualitative research and is carried out through case studies of two female participants diagnosed with autism spectrum disorder. It describes the application of the errorless learning method through specific examples. A participant semi- structured observation technique is used to obtain data for the case studies and to analyse data... | en_US |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je popsat přístup metody bezchybného učení u dětí a žáků s poruchami autistického spektra (PAS) v rozvoji komunikačních dovedností. V teoretické části je vymezen legislativní rámec vzdělávání jedinců s diagnózou PAS v České republice, vymezení specifik, diagnostika poruch autistického spektra a praxe založená na důkazech (evidence-based practice) v přístupu k osobám s diagnózou poruchy autistického spektra. Dále jsou zpracována specifika komunikace jedinců s poruchami autistického spektra, popsána oblast verbálního chování, vybrané intervenční programy rozvíjející komunikační dovednosti jedinců s PAS. Cílem Empirická část bakalářské je představení metody bezchybného učení v rozvoji komunikace dětí a žáků s poruchou autistického spektra. Šetření je zpracováno formou kvalitativního výzkumu a je realizováno prostřednictvím případových studií dvou participantek s diagnózou poruchy autistického spektra. Popisuje použití metody bezchybného učení na konkrétních příkladech. Pro získání dat ke zpracování případových studií je využita technika zúčastněného polostrukturovaného pozorování a analýza dat sebraných v průběhu behaviorální intervence zaměřené na rozvoj verbálního chování. Na základě získaných dat je popsáno, jakým způsobem se rozvíjí funkční komunikace u jedinců s poruchou... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | autism spectrum disorder | en_US |
dc.subject | errorless learning | en_US |
dc.subject | functional communication | en_US |
dc.subject | applied behavior analysis | en_US |
dc.subject | porucha autistického spektra | cs_CZ |
dc.subject | bezchybné učení | cs_CZ |
dc.subject | funkční komunikace | cs_CZ |
dc.subject | aplikovaná behaviorální analýza | cs_CZ |
dc.title | Využití metody bezchybného učení k rozvoji komunikačních dovedností u dětí s poruchou autistickéo spektra | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-16 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 264789 | |
dc.title.translated | The use of errorless learning method to develop communication skills in children with autism spectrum disorders | en_US |
dc.contributor.referee | Marádová, Eva | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem bakalářské práce je popsat přístup metody bezchybného učení u dětí a žáků s poruchami autistického spektra (PAS) v rozvoji komunikačních dovedností. V teoretické části je vymezen legislativní rámec vzdělávání jedinců s diagnózou PAS v České republice, vymezení specifik, diagnostika poruch autistického spektra a praxe založená na důkazech (evidence-based practice) v přístupu k osobám s diagnózou poruchy autistického spektra. Dále jsou zpracována specifika komunikace jedinců s poruchami autistického spektra, popsána oblast verbálního chování, vybrané intervenční programy rozvíjející komunikační dovednosti jedinců s PAS. Cílem Empirická část bakalářské je představení metody bezchybného učení v rozvoji komunikace dětí a žáků s poruchou autistického spektra. Šetření je zpracováno formou kvalitativního výzkumu a je realizováno prostřednictvím případových studií dvou participantek s diagnózou poruchy autistického spektra. Popisuje použití metody bezchybného učení na konkrétních příkladech. Pro získání dat ke zpracování případových studií je využita technika zúčastněného polostrukturovaného pozorování a analýza dat sebraných v průběhu behaviorální intervence zaměřené na rozvoj verbálního chování. Na základě získaných dat je popsáno, jakým způsobem se rozvíjí funkční komunikace u jedinců s poruchou... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the bachelor thesis is to describe the approach of the errorless learning method for children and pupils with autism spectrum disorders (ASD) in the development of communication skills. The theoretical part defines the legislative framework of education of individuals with autism spectrum disorders in the Czech Republic, defining the specifics and diagnosis of autism spectrum disorders and evidence-based practice in the approach to individuals diagnosed with ASD. Furthermore, the unique communication characteristics of individuals with autism spectrum disorder are examined, with a detailed description of verbal behavior and an overview of selected intervention programs aimed at enhancing communication skills in individuals with ASD. The empirical part of the bachelor thesis aims to present the method of errorless learning in the development of communication of children and pupils with autism spectrum disorder. The investigation is developed in the form of qualitative research and is carried out through case studies of two female participants diagnosed with autism spectrum disorder. It describes the application of the errorless learning method through specific examples. A participant semi- structured observation technique is used to obtain data for the case studies and to analyse data... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |