Zobrazit minimální záznam

The use of errorless learning method to develop communication skills in children with autism spectrum disorders
dc.contributor.advisorBartoňová, Miroslava
dc.creatorLachmanová, Ima
dc.date.accessioned2024-10-07T06:28:08Z
dc.date.available2024-10-07T06:28:08Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194420
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis is to describe the approach of the errorless learning method for children and pupils with autism spectrum disorders (ASD) in the development of communication skills. The theoretical part defines the legislative framework of education of individuals with autism spectrum disorders in the Czech Republic, defining the specifics and diagnosis of autism spectrum disorders and evidence-based practice in the approach to individuals diagnosed with ASD. Furthermore, the unique communication characteristics of individuals with autism spectrum disorder are examined, with a detailed description of verbal behavior and an overview of selected intervention programs aimed at enhancing communication skills in individuals with ASD. The empirical part of the bachelor thesis aims to present the method of errorless learning in the development of communication of children and pupils with autism spectrum disorder. The investigation is developed in the form of qualitative research and is carried out through case studies of two female participants diagnosed with autism spectrum disorder. It describes the application of the errorless learning method through specific examples. A participant semi- structured observation technique is used to obtain data for the case studies and to analyse data...en_US
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je popsat přístup metody bezchybného učení u dětí a žáků s poruchami autistického spektra (PAS) v rozvoji komunikačních dovedností. V teoretické části je vymezen legislativní rámec vzdělávání jedinců s diagnózou PAS v České republice, vymezení specifik, diagnostika poruch autistického spektra a praxe založená na důkazech (evidence-based practice) v přístupu k osobám s diagnózou poruchy autistického spektra. Dále jsou zpracována specifika komunikace jedinců s poruchami autistického spektra, popsána oblast verbálního chování, vybrané intervenční programy rozvíjející komunikační dovednosti jedinců s PAS. Cílem Empirická část bakalářské je představení metody bezchybného učení v rozvoji komunikace dětí a žáků s poruchou autistického spektra. Šetření je zpracováno formou kvalitativního výzkumu a je realizováno prostřednictvím případových studií dvou participantek s diagnózou poruchy autistického spektra. Popisuje použití metody bezchybného učení na konkrétních příkladech. Pro získání dat ke zpracování případových studií je využita technika zúčastněného polostrukturovaného pozorování a analýza dat sebraných v průběhu behaviorální intervence zaměřené na rozvoj verbálního chování. Na základě získaných dat je popsáno, jakým způsobem se rozvíjí funkční komunikace u jedinců s poruchou...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectautism spectrum disorderen_US
dc.subjecterrorless learningen_US
dc.subjectfunctional communicationen_US
dc.subjectapplied behavior analysisen_US
dc.subjectporucha autistického spektracs_CZ
dc.subjectbezchybné učenícs_CZ
dc.subjectfunkční komunikacecs_CZ
dc.subjectaplikovaná behaviorální analýzacs_CZ
dc.titleVyužití metody bezchybného učení k rozvoji komunikačních dovedností u dětí s poruchou autistickéo spektracs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-16
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId264789
dc.title.translatedThe use of errorless learning method to develop communication skills in children with autism spectrum disordersen_US
dc.contributor.refereeMarádová, Eva
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce je popsat přístup metody bezchybného učení u dětí a žáků s poruchami autistického spektra (PAS) v rozvoji komunikačních dovedností. V teoretické části je vymezen legislativní rámec vzdělávání jedinců s diagnózou PAS v České republice, vymezení specifik, diagnostika poruch autistického spektra a praxe založená na důkazech (evidence-based practice) v přístupu k osobám s diagnózou poruchy autistického spektra. Dále jsou zpracována specifika komunikace jedinců s poruchami autistického spektra, popsána oblast verbálního chování, vybrané intervenční programy rozvíjející komunikační dovednosti jedinců s PAS. Cílem Empirická část bakalářské je představení metody bezchybného učení v rozvoji komunikace dětí a žáků s poruchou autistického spektra. Šetření je zpracováno formou kvalitativního výzkumu a je realizováno prostřednictvím případových studií dvou participantek s diagnózou poruchy autistického spektra. Popisuje použití metody bezchybného učení na konkrétních příkladech. Pro získání dat ke zpracování případových studií je využita technika zúčastněného polostrukturovaného pozorování a analýza dat sebraných v průběhu behaviorální intervence zaměřené na rozvoj verbálního chování. Na základě získaných dat je popsáno, jakým způsobem se rozvíjí funkční komunikace u jedinců s poruchou...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the bachelor thesis is to describe the approach of the errorless learning method for children and pupils with autism spectrum disorders (ASD) in the development of communication skills. The theoretical part defines the legislative framework of education of individuals with autism spectrum disorders in the Czech Republic, defining the specifics and diagnosis of autism spectrum disorders and evidence-based practice in the approach to individuals diagnosed with ASD. Furthermore, the unique communication characteristics of individuals with autism spectrum disorder are examined, with a detailed description of verbal behavior and an overview of selected intervention programs aimed at enhancing communication skills in individuals with ASD. The empirical part of the bachelor thesis aims to present the method of errorless learning in the development of communication of children and pupils with autism spectrum disorder. The investigation is developed in the form of qualitative research and is carried out through case studies of two female participants diagnosed with autism spectrum disorder. It describes the application of the errorless learning method through specific examples. A participant semi- structured observation technique is used to obtain data for the case studies and to analyse data...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV