Zobrazit minimální záznam

Englishness of English Modern Architecture.
dc.contributor.advisorMacek, Petr
dc.creatorHofmanová, Kateřina
dc.date.accessioned2024-10-08T06:38:56Z
dc.date.available2024-10-08T06:38:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194468
dc.description.abstractThe perception of the interwar architecture of the 20th century is relatively stable in Europe. In England, despite being an integral part of Europe, there are different and sometimes surprising responses to this period. The work would therefore focus on orientation in contemporary views and their understanding in the context of the local situation. The work would try to open up some questions related to the modern movement in English architecture. Several architects and art historians from different generations publishing in the interwar period (Albert Richardson, Nikolaus Pevsner, John Summerson) were selected for complexity and breadth. Based on their different and often controversial opinions, given not only by the topic, but also by their profession, an attempt will be made to cover some of the important aspects of the contemporary discourse and its changes. The work will focus primarily on views on the birth of the movement, diverse, then current and equally evaluated positively and negatively. In the mirror of criticism based exclusively on the English environment, it will try to map out the basic outlines of the image of how English society perceived, realized and reacted to the turning point associated with the modern movement. Key words Art od 20th century, architecture, modern movement,...en_US
dc.description.abstractNazírání na meziválečnou architekturu 20. století je v Evropě poměrně stabilizované. V Anglii, přestože je nedílnou součástí Evropy, ovšem na toto období existují odlišné a někdy překvapivé názory. Práce se proto bude soustředit na dobové názory a jejich pochopení v kontextu místní situace. Práce se pokusí otevřít některé otázky vztahující se k modernímu hnutí v anglické architektuře. S ohledem na složitost a šíři tématu bylo vybráno několik architektů a historiků umění různých generací publikujících v meziválečném období (Albert Richardson, Nikolaus Pevsner, John Summerson). Na jejich rozličných a často kontroverzních názorech budou postihnuty některé z důležitých aspektů dobového diskursu a jeho proměn. Práce si bude všímat především pohledů na zrod hnutí, různorodá, tehdy aktuální a bezprostřední hodnocení jeho pozitiv a negativ. V zrcadle kritiky vycházející výhradně z anglického prostředí se bude snažit zmapovat v základních obrysech obraz toho, jak anglická společnost vnímala, uvědomovala si a reagovala na zlomovou situaci spojenou s moderním hnutím v architektuře. Klíčová slova umění 20. století, architektura, moderní hnutí, kritika architektury, Anglie, Arts and Craftscs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectart of 20th century|architecture|modern movement|criticism of architecture|England|Functionalismen_US
dc.subjectumění 20. století|architektura|moderní hnutí|kritika architektury|Anglie|Funkcionalismuscs_CZ
dc.titleAnglickost anglické moderní architektury.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId266318
dc.title.translatedEnglishness of English Modern Architecture.en_US
dc.contributor.refereeŠvácha, Rostislav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineArt Historyen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enArt Historyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNazírání na meziválečnou architekturu 20. století je v Evropě poměrně stabilizované. V Anglii, přestože je nedílnou součástí Evropy, ovšem na toto období existují odlišné a někdy překvapivé názory. Práce se proto bude soustředit na dobové názory a jejich pochopení v kontextu místní situace. Práce se pokusí otevřít některé otázky vztahující se k modernímu hnutí v anglické architektuře. S ohledem na složitost a šíři tématu bylo vybráno několik architektů a historiků umění různých generací publikujících v meziválečném období (Albert Richardson, Nikolaus Pevsner, John Summerson). Na jejich rozličných a často kontroverzních názorech budou postihnuty některé z důležitých aspektů dobového diskursu a jeho proměn. Práce si bude všímat především pohledů na zrod hnutí, různorodá, tehdy aktuální a bezprostřední hodnocení jeho pozitiv a negativ. V zrcadle kritiky vycházející výhradně z anglického prostředí se bude snažit zmapovat v základních obrysech obraz toho, jak anglická společnost vnímala, uvědomovala si a reagovala na zlomovou situaci spojenou s moderním hnutím v architektuře. Klíčová slova umění 20. století, architektura, moderní hnutí, kritika architektury, Anglie, Arts and Craftscs_CZ
uk.abstract.enThe perception of the interwar architecture of the 20th century is relatively stable in Europe. In England, despite being an integral part of Europe, there are different and sometimes surprising responses to this period. The work would therefore focus on orientation in contemporary views and their understanding in the context of the local situation. The work would try to open up some questions related to the modern movement in English architecture. Several architects and art historians from different generations publishing in the interwar period (Albert Richardson, Nikolaus Pevsner, John Summerson) were selected for complexity and breadth. Based on their different and often controversial opinions, given not only by the topic, but also by their profession, an attempt will be made to cover some of the important aspects of the contemporary discourse and its changes. The work will focus primarily on views on the birth of the movement, diverse, then current and equally evaluated positively and negatively. In the mirror of criticism based exclusively on the English environment, it will try to map out the basic outlines of the image of how English society perceived, realized and reacted to the turning point associated with the modern movement. Key words Art od 20th century, architecture, modern movement,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV