dc.contributor.advisor | Vrzáček, Petr | |
dc.creator | Stránská, Monika | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T03:42:20Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T03:42:20Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194493 | |
dc.description.abstract | Hlavním tématem práce je pojednání o strategii žen, které jsou zároveň na mateřské či rodičovské dovolené a zároveň studují na vysoké škole, takže musí kloubit dvě náročné životní role. Jedná se o mapování zvládání jejich složité životní situace. Díky zkušenostem těchto žen by mohl vzniknout jakýsi návod pro ostatní studující ženy, které by se mohly cítit lépe, že v tak náročné situaci nejsou samy. V teoretické části je shrnuto historické pojetí ženy v rodině z různých úhlů pohledu. Dále je shrnuto vzdělávání žen v českých zemích a jeho vývoj, stejně tak i věkový vývoj žen, kdy se staly matkami, za posledních sto let. Následně je popsána současná situace v celoživotním vzdělávání a reakce univerzit na studující matky. Praktická část je celá věnována kvalitativnímu výzkumu, který byl realizován prostřednictvím rozhovorů s matkami na mateřské či rodičovské dovolené, které zároveň studovaly či stále studují vysokou školu. Tyto ženy jsou rozdílného studijního zaměření, věku a počtu dětí. Liší se i města, ve kterých studovaly či stále studují. Hlavním zjištěním mé práce je skutečnost, že jsou ženy rády, že se pro studium rozhodly, i přes náročnost celé situace. Dále potvrzují, že by toto nezvládly nebýt rodiny (manžela či rodičů), která jim výrazně pomáhá. Hlavním významem práce by mělo být zmapování... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The topic of the thesis is a discussion of the strategy of women who are on maternity leave or parental leave and studying at university at the same time, so they have to combine two demanding life roles. It is about mapping the management of their complicated life situation. Thanks to the experience of these women , a kind of manual for other female students could be created so the women could feel better, they are not alone in such a difficult situation. The theoretical part summarizes the historical conception of women in family from different points of view. Furthermore, the education of women in the Czech countries and its development is summarized, as well as the age development of women, when they became mothers, in the last hundred years. Subsequently, the current situation is described in lifelong learning and university responses to student mothers. The whole practical part is devoted to the qualitative research that was carried out through interviews with mothers on maternity or parental leave who at the same time studied or have been still studying at university. These women are of different study focus, age and and the number of children. The cities in which they studied or have been still studying are also different. The main finding of my thesis is the fact that the women are glad... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.title | Studující matky a jejich strategie zvládání vysokoškolského studia | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-17 | |
dc.description.department | Programme Management and Supervision | en_US |
dc.description.department | Program Řízení a supervize | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.identifier.repId | 267715 | |
dc.title.translated | Student mothers and their strategies for coping with university studies | en_US |
dc.contributor.referee | Havrdová, Zuzana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Management and Supervision in Social and Health Care Organizations with specialisation in Management | en_US |
thesis.degree.discipline | Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích se specializací Řízení | cs_CZ |
thesis.degree.program | Management and Supervision in Social and Health Care Organizations | en_US |
thesis.degree.program | Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Program Řízení a supervize | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Programme Management and Supervision | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích se specializací Řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Management and Supervision in Social and Health Care Organizations with specialisation in Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Management and Supervision in Social and Health Care Organizations | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavním tématem práce je pojednání o strategii žen, které jsou zároveň na mateřské či rodičovské dovolené a zároveň studují na vysoké škole, takže musí kloubit dvě náročné životní role. Jedná se o mapování zvládání jejich složité životní situace. Díky zkušenostem těchto žen by mohl vzniknout jakýsi návod pro ostatní studující ženy, které by se mohly cítit lépe, že v tak náročné situaci nejsou samy. V teoretické části je shrnuto historické pojetí ženy v rodině z různých úhlů pohledu. Dále je shrnuto vzdělávání žen v českých zemích a jeho vývoj, stejně tak i věkový vývoj žen, kdy se staly matkami, za posledních sto let. Následně je popsána současná situace v celoživotním vzdělávání a reakce univerzit na studující matky. Praktická část je celá věnována kvalitativnímu výzkumu, který byl realizován prostřednictvím rozhovorů s matkami na mateřské či rodičovské dovolené, které zároveň studovaly či stále studují vysokou školu. Tyto ženy jsou rozdílného studijního zaměření, věku a počtu dětí. Liší se i města, ve kterých studovaly či stále studují. Hlavním zjištěním mé práce je skutečnost, že jsou ženy rády, že se pro studium rozhodly, i přes náročnost celé situace. Dále potvrzují, že by toto nezvládly nebýt rodiny (manžela či rodičů), která jim výrazně pomáhá. Hlavním významem práce by mělo být zmapování... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The topic of the thesis is a discussion of the strategy of women who are on maternity leave or parental leave and studying at university at the same time, so they have to combine two demanding life roles. It is about mapping the management of their complicated life situation. Thanks to the experience of these women , a kind of manual for other female students could be created so the women could feel better, they are not alone in such a difficult situation. The theoretical part summarizes the historical conception of women in family from different points of view. Furthermore, the education of women in the Czech countries and its development is summarized, as well as the age development of women, when they became mothers, in the last hundred years. Subsequently, the current situation is described in lifelong learning and university responses to student mothers. The whole practical part is devoted to the qualitative research that was carried out through interviews with mothers on maternity or parental leave who at the same time studied or have been still studying at university. These women are of different study focus, age and and the number of children. The cities in which they studied or have been still studying are also different. The main finding of my thesis is the fact that the women are glad... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Řízení a supervize | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |