Zobrazit minimální záznam

Student mothers and their strategies for coping with university studies
dc.contributor.advisorVrzáček, Petr
dc.creatorStránská, Monika
dc.date.accessioned2024-11-29T03:42:20Z
dc.date.available2024-11-29T03:42:20Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194493
dc.description.abstractHlavním tématem práce je pojednání o strategii žen, které jsou zároveň na mateřské či rodičovské dovolené a zároveň studují na vysoké škole, takže musí kloubit dvě náročné životní role. Jedná se o mapování zvládání jejich složité životní situace. Díky zkušenostem těchto žen by mohl vzniknout jakýsi návod pro ostatní studující ženy, které by se mohly cítit lépe, že v tak náročné situaci nejsou samy. V teoretické části je shrnuto historické pojetí ženy v rodině z různých úhlů pohledu. Dále je shrnuto vzdělávání žen v českých zemích a jeho vývoj, stejně tak i věkový vývoj žen, kdy se staly matkami, za posledních sto let. Následně je popsána současná situace v celoživotním vzdělávání a reakce univerzit na studující matky. Praktická část je celá věnována kvalitativnímu výzkumu, který byl realizován prostřednictvím rozhovorů s matkami na mateřské či rodičovské dovolené, které zároveň studovaly či stále studují vysokou školu. Tyto ženy jsou rozdílného studijního zaměření, věku a počtu dětí. Liší se i města, ve kterých studovaly či stále studují. Hlavním zjištěním mé práce je skutečnost, že jsou ženy rády, že se pro studium rozhodly, i přes náročnost celé situace. Dále potvrzují, že by toto nezvládly nebýt rodiny (manžela či rodičů), která jim výrazně pomáhá. Hlavním významem práce by mělo být zmapování...cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of the thesis is a discussion of the strategy of women who are on maternity leave or parental leave and studying at university at the same time, so they have to combine two demanding life roles. It is about mapping the management of their complicated life situation. Thanks to the experience of these women , a kind of manual for other female students could be created so the women could feel better, they are not alone in such a difficult situation. The theoretical part summarizes the historical conception of women in family from different points of view. Furthermore, the education of women in the Czech countries and its development is summarized, as well as the age development of women, when they became mothers, in the last hundred years. Subsequently, the current situation is described in lifelong learning and university responses to student mothers. The whole practical part is devoted to the qualitative research that was carried out through interviews with mothers on maternity or parental leave who at the same time studied or have been still studying at university. These women are of different study focus, age and and the number of children. The cities in which they studied or have been still studying are also different. The main finding of my thesis is the fact that the women are glad...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleStudující matky a jejich strategie zvládání vysokoškolského studiacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-17
dc.description.departmentProgramme Management and Supervisionen_US
dc.description.departmentProgram Řízení a supervizecs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId267715
dc.title.translatedStudent mothers and their strategies for coping with university studiesen_US
dc.contributor.refereeHavrdová, Zuzana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement and Supervision in Social and Health Care Organizations with specialisation in Managementen_US
thesis.degree.disciplineŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích se specializací Řízenícs_CZ
thesis.degree.programManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
thesis.degree.programŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Řízení a supervizecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Management and Supervisionen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích se specializací Řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement and Supervision in Social and Health Care Organizations with specialisation in Managementen_US
uk.degree-program.csŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
uk.degree-program.enManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csHlavním tématem práce je pojednání o strategii žen, které jsou zároveň na mateřské či rodičovské dovolené a zároveň studují na vysoké škole, takže musí kloubit dvě náročné životní role. Jedná se o mapování zvládání jejich složité životní situace. Díky zkušenostem těchto žen by mohl vzniknout jakýsi návod pro ostatní studující ženy, které by se mohly cítit lépe, že v tak náročné situaci nejsou samy. V teoretické části je shrnuto historické pojetí ženy v rodině z různých úhlů pohledu. Dále je shrnuto vzdělávání žen v českých zemích a jeho vývoj, stejně tak i věkový vývoj žen, kdy se staly matkami, za posledních sto let. Následně je popsána současná situace v celoživotním vzdělávání a reakce univerzit na studující matky. Praktická část je celá věnována kvalitativnímu výzkumu, který byl realizován prostřednictvím rozhovorů s matkami na mateřské či rodičovské dovolené, které zároveň studovaly či stále studují vysokou školu. Tyto ženy jsou rozdílného studijního zaměření, věku a počtu dětí. Liší se i města, ve kterých studovaly či stále studují. Hlavním zjištěním mé práce je skutečnost, že jsou ženy rády, že se pro studium rozhodly, i přes náročnost celé situace. Dále potvrzují, že by toto nezvládly nebýt rodiny (manžela či rodičů), která jim výrazně pomáhá. Hlavním významem práce by mělo být zmapování...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the thesis is a discussion of the strategy of women who are on maternity leave or parental leave and studying at university at the same time, so they have to combine two demanding life roles. It is about mapping the management of their complicated life situation. Thanks to the experience of these women , a kind of manual for other female students could be created so the women could feel better, they are not alone in such a difficult situation. The theoretical part summarizes the historical conception of women in family from different points of view. Furthermore, the education of women in the Czech countries and its development is summarized, as well as the age development of women, when they became mothers, in the last hundred years. Subsequently, the current situation is described in lifelong learning and university responses to student mothers. The whole practical part is devoted to the qualitative research that was carried out through interviews with mothers on maternity or parental leave who at the same time studied or have been still studying at university. These women are of different study focus, age and and the number of children. The cities in which they studied or have been still studying are also different. The main finding of my thesis is the fact that the women are glad...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Řízení a supervizecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV