dc.contributor.advisor | Topolová, Barbara | |
dc.creator | Charvátová, Rút | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T06:48:48Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T06:48:48Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194524 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se věnuje srovnání přístupu jezuitského řádu a Jana Amose Komenského k divadlu v rámci výuky. Jejím cílem je poukázat jak na odlišnosti těchto dvou přístupů, tak na jejich vzájemnou prostupnost a podobnost. V práci jsou prozkoumány a zmapovány metody, divadelní postupy a myšlenkové pozadí obou stran, které jsou následně srovnány. Práce dále prozkoumává vliv jezuitů a Komenského na současnou výchovnou dramatikou. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis deals with a comparison of the approach of the Jesuit order and Jan Amos Comenius to the theater in the framework of teaching. Its goal is to point out both the di ff erences between these two approaches, as well as their mutual permeability and similarity. The work explores and maps the methods, theatrical procedures and ideological background of both parties, which are then compared. The work further explores the in fl uence of the Jesuits and Comenius on contemporary educational drama. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Jan Amos Comenius|Jesuits|school theater|educational drama|education|church|Catholicism|Protestantism | en_US |
dc.subject | Jan Amos Komenský|jezuité|školské divadlo|výchovná dramatika|vzdělávání|církev|katolictví|protestanství | cs_CZ |
dc.title | Divadlo ve škole - jezuité, J. A. Komenský a jejich vliv na současnou výchovnou dramatiku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-09 | |
dc.description.department | Departement of Theatre Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 267954 | |
dc.title.translated | School theater - Jesuits, J. A. Comenius and their influence on contemporary educational drama | en_US |
dc.contributor.referee | Sarkissian, Alena | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theatre Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theatre Studies | en_US |
thesis.degree.program | Divadelní věda | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Departement of Theatre Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Divadelní věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theatre Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Divadelní věda | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theatre Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se věnuje srovnání přístupu jezuitského řádu a Jana Amose Komenského k divadlu v rámci výuky. Jejím cílem je poukázat jak na odlišnosti těchto dvou přístupů, tak na jejich vzájemnou prostupnost a podobnost. V práci jsou prozkoumány a zmapovány metody, divadelní postupy a myšlenkové pozadí obou stran, které jsou následně srovnány. Práce dále prozkoumává vliv jezuitů a Komenského na současnou výchovnou dramatikou. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor's thesis deals with a comparison of the approach of the Jesuit order and Jan Amos Comenius to the theater in the framework of teaching. Its goal is to point out both the di ff erences between these two approaches, as well as their mutual permeability and similarity. The work explores and maps the methods, theatrical procedures and ideological background of both parties, which are then compared. The work further explores the in fl uence of the Jesuits and Comenius on contemporary educational drama. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |