Zobrazit minimální záznam

History as the Subject of Summer Camp Themes
dc.contributor.advisorČinátl, Kamil
dc.creatorBouchalová, Dorota
dc.date.accessioned2024-11-29T19:54:01Z
dc.date.available2024-11-29T19:54:01Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194541
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá jedním z mimoškolních způsobů zprostředkování historie dětem, a to celotáborovými hrami, jejichž námětem se stal historický příběh. Jejím cílem je reflektovat tento způsob předávání historie z pohledu tvůrců celotáborových her, vedoucích i táborníků a z hlediska přínosu celotáborových her dějepisnému vzdělávání. V práci budou zvlášť analyzovány tři tábory, každý s jiným ideovým základem: katolický tábor Radost, tábory skautského střediska Stopaři a tábory havlíčkobrodského MaMMacentra, jež výraznější ideový základ nemají. Tyto analýzy budou založeny na přípravných materiálech k jednotlivým celotáborovým hrám, rozhovorech s jejich tvůrci a na výsledcích dotazníkového šetření provedeného mezi táborníky a vedoucími všech táborů. Celotáborové hry budou analyzovány v kontextu současných debat o povaze dějepisného vzdělávání, zejména pak pomocí konceptů historického myšlení Petera Seixase, a v souvislosti s hrou v roli. V závěru práce budou jednotlivé přístupy porovnány a závěry reflexí rozvedeny dál. Klíčová slova: living history; výchovná dramatika; dějiny ve veřejném prostoru; hra; reenactmentcs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on one of the extracurricular ways of conveying history to children, namely summer camp themes, which have a historical story as a subject. The goal is to reflect this way of conveying history from the point of view of people who create the summer camp themes, leaders and campers and from the perspective of contribution of summer camp themes to historical education. In the thesis three summer camps will undergo analysis, each with a different ideological basis: the Catholic camp Radost, the camps of the Stopaři scout centre and the camps of the MaMMacentrum in Havlíčkův Brod, which does not have a significant ideological basis. These analyses will be based on preparatory materials for individual summer camp themes, interviews with their creators and on results of a questionnaire survey conducted among campers and leaders of all summer camps. Additionally, summer camp themes will be analysed in the context of contemporary discussions about the nature of historical education, particularly by using the concepts of historical thinking of Peter Seixas, and in relation to role play. To conclude the thesis, the individual approaches will be compared, and the conclusions of the reflections will be elaborated further. Key words: living history; educational drama; public history;...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectliving history|educational drama|public history|play|reenactmenten_US
dc.subjectliving history|výchovná dramatika|dějiny ve veřejném prostoru|hra|reenactmentcs_CZ
dc.titleHistorie jako námět příběhu celotáborové hrycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentInstitute of Czech Historyen_US
dc.description.departmentÚstav českých dějincs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId266869
dc.title.translatedHistory as the Subject of Summer Camp Themesen_US
dc.contributor.refereeFapšo, Marek
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání - Historie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programCzech Language and Literature for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programČeský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českých dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání - Historie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csČeský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enCzech Language and Literature for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá jedním z mimoškolních způsobů zprostředkování historie dětem, a to celotáborovými hrami, jejichž námětem se stal historický příběh. Jejím cílem je reflektovat tento způsob předávání historie z pohledu tvůrců celotáborových her, vedoucích i táborníků a z hlediska přínosu celotáborových her dějepisnému vzdělávání. V práci budou zvlášť analyzovány tři tábory, každý s jiným ideovým základem: katolický tábor Radost, tábory skautského střediska Stopaři a tábory havlíčkobrodského MaMMacentra, jež výraznější ideový základ nemají. Tyto analýzy budou založeny na přípravných materiálech k jednotlivým celotáborovým hrám, rozhovorech s jejich tvůrci a na výsledcích dotazníkového šetření provedeného mezi táborníky a vedoucími všech táborů. Celotáborové hry budou analyzovány v kontextu současných debat o povaze dějepisného vzdělávání, zejména pak pomocí konceptů historického myšlení Petera Seixase, a v souvislosti s hrou v roli. V závěru práce budou jednotlivé přístupy porovnány a závěry reflexí rozvedeny dál. Klíčová slova: living history; výchovná dramatika; dějiny ve veřejném prostoru; hra; reenactmentcs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on one of the extracurricular ways of conveying history to children, namely summer camp themes, which have a historical story as a subject. The goal is to reflect this way of conveying history from the point of view of people who create the summer camp themes, leaders and campers and from the perspective of contribution of summer camp themes to historical education. In the thesis three summer camps will undergo analysis, each with a different ideological basis: the Catholic camp Radost, the camps of the Stopaři scout centre and the camps of the MaMMacentrum in Havlíčkův Brod, which does not have a significant ideological basis. These analyses will be based on preparatory materials for individual summer camp themes, interviews with their creators and on results of a questionnaire survey conducted among campers and leaders of all summer camps. Additionally, summer camp themes will be analysed in the context of contemporary discussions about the nature of historical education, particularly by using the concepts of historical thinking of Peter Seixas, and in relation to role play. To conclude the thesis, the individual approaches will be compared, and the conclusions of the reflections will be elaborated further. Key words: living history; educational drama; public history;...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českých dějincs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV