Zobrazit minimální záznam

The use of music therapy for children with speech impairment in a nursery school
dc.contributor.advisorHorynová, Jana
dc.creatorSvobodová, Alena
dc.date.accessioned2024-10-08T07:06:16Z
dc.date.available2024-10-08T07:06:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194593
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on music therapy and its use in preschool education, specifically for children with communication disorders. The thesis is structured into two main parts which together provide a comprehensive view of the subject. The theoretical part of the thesis deals with music therapy, its basic principles and different forms. It discusses in detail how music affects the human organism on a physiological and psychological level. It also describes the various musical means used in music therapy, such as body, voice and instrument playing. The influence of musical means of expression and their connection with other disciplines such as psychology, pedagogy and medicine is also explored. This section also focuses on communication in preschool children, explaining basic terminology and describing the development of speech, language and communication. It describes in detail the different stages of speech development and the problems associated with impaired communication, including its classification. The second part of the thesis presents the practical use of music therapy for children with NKS in kindergarten. The empirical part is based on qualitative research, where the method of data collection is participant observation. This part includes the determination of the research...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na muzikoterapii a její využití v předškolním vzdělávání, konkrétně u dětí s narušenou komunikační schopností. Práce je strukturována do dvou hlavních částí, které společně poskytují komplexní pohled na danou problematiku. Teoretická část práce se věnuje muzikoterapii, jejím základním principům a různým formám. Podrobně rozebírá, jak hudba ovlivňuje lidský organismus na fyziologické a psychologické úrovni. Dále popisuje různé hudební prostředky využívané v muzikoterapii, jako jsou hra na tělo, hlas a hra na hudební nástroj. Je rovněž zkoumán vliv hudebních výrazových prostředků a jejich propojení s dalšími obory, jako je psychologie, pedagogika a medicína. V této části se práce také zaměřuje na komunikaci dětí předškolního věku, vysvětluje základní terminologii a popisuje vývoj řeči, jazyka a komunikace. Podrobně popisuje jednotlivé fáze vývoje řeči a problémy spojené s narušenou komunikační schopností, včetně její klasifikace. Druhá část práce představuje praktické využití muzikoterapie u dětí s NKS v mateřské škole. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu, kde je metodou sběru dat zúčastněné pozorování. Tato část zahrnuje stanovení cílů výzkumu, charakteristiku výzkumného souboru a návrh muzikoterapeutického programu. Dále je zde popsána aplikace...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmusic therapyen_US
dc.subjectspeech impairmenten_US
dc.subjectmusic therapy programen_US
dc.subjectquality researchen_US
dc.subjectpre-school childen_US
dc.subjectmuzikoterapiecs_CZ
dc.subjectnarušená komunikační schopnostcs_CZ
dc.subjectmuzikoterapeutický programcs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectpředškolní dítěcs_CZ
dc.titleVyužití muzikoterapie u dětí s narušenou komunikační schopností v mateřské školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-17
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId272468
dc.title.translatedThe use of music therapy for children with speech impairment in a nursery schoolen_US
dc.contributor.refereeKotvová, Miroslava
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na muzikoterapii a její využití v předškolním vzdělávání, konkrétně u dětí s narušenou komunikační schopností. Práce je strukturována do dvou hlavních částí, které společně poskytují komplexní pohled na danou problematiku. Teoretická část práce se věnuje muzikoterapii, jejím základním principům a různým formám. Podrobně rozebírá, jak hudba ovlivňuje lidský organismus na fyziologické a psychologické úrovni. Dále popisuje různé hudební prostředky využívané v muzikoterapii, jako jsou hra na tělo, hlas a hra na hudební nástroj. Je rovněž zkoumán vliv hudebních výrazových prostředků a jejich propojení s dalšími obory, jako je psychologie, pedagogika a medicína. V této části se práce také zaměřuje na komunikaci dětí předškolního věku, vysvětluje základní terminologii a popisuje vývoj řeči, jazyka a komunikace. Podrobně popisuje jednotlivé fáze vývoje řeči a problémy spojené s narušenou komunikační schopností, včetně její klasifikace. Druhá část práce představuje praktické využití muzikoterapie u dětí s NKS v mateřské škole. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu, kde je metodou sběru dat zúčastněné pozorování. Tato část zahrnuje stanovení cílů výzkumu, charakteristiku výzkumného souboru a návrh muzikoterapeutického programu. Dále je zde popsána aplikace...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on music therapy and its use in preschool education, specifically for children with communication disorders. The thesis is structured into two main parts which together provide a comprehensive view of the subject. The theoretical part of the thesis deals with music therapy, its basic principles and different forms. It discusses in detail how music affects the human organism on a physiological and psychological level. It also describes the various musical means used in music therapy, such as body, voice and instrument playing. The influence of musical means of expression and their connection with other disciplines such as psychology, pedagogy and medicine is also explored. This section also focuses on communication in preschool children, explaining basic terminology and describing the development of speech, language and communication. It describes in detail the different stages of speech development and the problems associated with impaired communication, including its classification. The second part of the thesis presents the practical use of music therapy for children with NKS in kindergarten. The empirical part is based on qualitative research, where the method of data collection is participant observation. This part includes the determination of the research...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV