dc.contributor.advisor | Horynová, Jana | |
dc.creator | Svobodová, Alena | |
dc.date.accessioned | 2024-10-08T07:06:16Z | |
dc.date.available | 2024-10-08T07:06:16Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194593 | |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on music therapy and its use in preschool education, specifically for children with communication disorders. The thesis is structured into two main parts which together provide a comprehensive view of the subject. The theoretical part of the thesis deals with music therapy, its basic principles and different forms. It discusses in detail how music affects the human organism on a physiological and psychological level. It also describes the various musical means used in music therapy, such as body, voice and instrument playing. The influence of musical means of expression and their connection with other disciplines such as psychology, pedagogy and medicine is also explored. This section also focuses on communication in preschool children, explaining basic terminology and describing the development of speech, language and communication. It describes in detail the different stages of speech development and the problems associated with impaired communication, including its classification. The second part of the thesis presents the practical use of music therapy for children with NKS in kindergarten. The empirical part is based on qualitative research, where the method of data collection is participant observation. This part includes the determination of the research... | en_US |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na muzikoterapii a její využití v předškolním vzdělávání, konkrétně u dětí s narušenou komunikační schopností. Práce je strukturována do dvou hlavních částí, které společně poskytují komplexní pohled na danou problematiku. Teoretická část práce se věnuje muzikoterapii, jejím základním principům a různým formám. Podrobně rozebírá, jak hudba ovlivňuje lidský organismus na fyziologické a psychologické úrovni. Dále popisuje různé hudební prostředky využívané v muzikoterapii, jako jsou hra na tělo, hlas a hra na hudební nástroj. Je rovněž zkoumán vliv hudebních výrazových prostředků a jejich propojení s dalšími obory, jako je psychologie, pedagogika a medicína. V této části se práce také zaměřuje na komunikaci dětí předškolního věku, vysvětluje základní terminologii a popisuje vývoj řeči, jazyka a komunikace. Podrobně popisuje jednotlivé fáze vývoje řeči a problémy spojené s narušenou komunikační schopností, včetně její klasifikace. Druhá část práce představuje praktické využití muzikoterapie u dětí s NKS v mateřské škole. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu, kde je metodou sběru dat zúčastněné pozorování. Tato část zahrnuje stanovení cílů výzkumu, charakteristiku výzkumného souboru a návrh muzikoterapeutického programu. Dále je zde popsána aplikace... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | music therapy | en_US |
dc.subject | speech impairment | en_US |
dc.subject | music therapy program | en_US |
dc.subject | quality research | en_US |
dc.subject | pre-school child | en_US |
dc.subject | muzikoterapie | cs_CZ |
dc.subject | narušená komunikační schopnost | cs_CZ |
dc.subject | muzikoterapeutický program | cs_CZ |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cs_CZ |
dc.subject | předškolní dítě | cs_CZ |
dc.title | Využití muzikoterapie u dětí s narušenou komunikační schopností v mateřské škole | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-17 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 272468 | |
dc.title.translated | The use of music therapy for children with speech impairment in a nursery school | en_US |
dc.contributor.referee | Kotvová, Miroslava | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zaměřuje na muzikoterapii a její využití v předškolním vzdělávání, konkrétně u dětí s narušenou komunikační schopností. Práce je strukturována do dvou hlavních částí, které společně poskytují komplexní pohled na danou problematiku. Teoretická část práce se věnuje muzikoterapii, jejím základním principům a různým formám. Podrobně rozebírá, jak hudba ovlivňuje lidský organismus na fyziologické a psychologické úrovni. Dále popisuje různé hudební prostředky využívané v muzikoterapii, jako jsou hra na tělo, hlas a hra na hudební nástroj. Je rovněž zkoumán vliv hudebních výrazových prostředků a jejich propojení s dalšími obory, jako je psychologie, pedagogika a medicína. V této části se práce také zaměřuje na komunikaci dětí předškolního věku, vysvětluje základní terminologii a popisuje vývoj řeči, jazyka a komunikace. Podrobně popisuje jednotlivé fáze vývoje řeči a problémy spojené s narušenou komunikační schopností, včetně její klasifikace. Druhá část práce představuje praktické využití muzikoterapie u dětí s NKS v mateřské škole. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu, kde je metodou sběru dat zúčastněné pozorování. Tato část zahrnuje stanovení cílů výzkumu, charakteristiku výzkumného souboru a návrh muzikoterapeutického programu. Dále je zde popsána aplikace... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis focuses on music therapy and its use in preschool education, specifically for children with communication disorders. The thesis is structured into two main parts which together provide a comprehensive view of the subject. The theoretical part of the thesis deals with music therapy, its basic principles and different forms. It discusses in detail how music affects the human organism on a physiological and psychological level. It also describes the various musical means used in music therapy, such as body, voice and instrument playing. The influence of musical means of expression and their connection with other disciplines such as psychology, pedagogy and medicine is also explored. This section also focuses on communication in preschool children, explaining basic terminology and describing the development of speech, language and communication. It describes in detail the different stages of speech development and the problems associated with impaired communication, including its classification. The second part of the thesis presents the practical use of music therapy for children with NKS in kindergarten. The empirical part is based on qualitative research, where the method of data collection is participant observation. This part includes the determination of the research... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |