Zobrazit minimální záznam

The procedure of educational workers in suspicion of syndrome CAN
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorHerzová, Nikola
dc.date.accessioned2024-11-29T01:20:27Z
dc.date.available2024-11-29T01:20:27Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194617
dc.description.abstractCíl práce je prozkoumat postup pedagogických pracovníků při podezření na vznik syndromu CAN, také si odpovědět na otázku zda postup opravdu probíhá tak, jak je zákonně dáno a vyslechnout názor na tuto problematiku pedagogů, kteří mají již nějaké zkušenosti. V teoretické části bude definován syndrom CAN a povinnost pedagogických pracovníků řešit podezření, dle zákona č. 40/2009 Sb., Trestního zákoníku v paragrafech 364-368 (povinnost nahlášení trestnéhočinu) a zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně- právní ochraně dětí,s novelizací v roce 2012. Dále by se práce zaměřila na další postup po nahlášení příslušným orgánům. V praktické části budou vytvořeny otázky a realizován rozhovor s pedagogickými pracovníky na prvním stupni základníchškol. Otázky se budou zaměřovat na postup při podezření na tento syndrom,komu oznámit problémypři podezření na zneužívání v rodině a jakse dále zapojovat. Následovat budou otázky na případnou prevenci (jestli nějaká je a funguje), nebo zda by byla dle názoru pedagoga vůbec možná. KLÍČOVÁ SLOVA syndrom CAN, podezření, pedagogický postup, informovanostcs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to examine the procedure of pedagogical staff in case of suspicion of CAN syndrome, also to answer the question whether the procedure is really carried out as it is legally given and to listen to the opinion on this issue of teachers who already have some experience. The theoretical part will define the CAN syndrome and the obligation of pedagogical staff to deal with suspicions, according to Act No. 40/2009 Coll., the Criminal Code in sections 364-368 (obligation to report a crime) and Act No. 359/1999 Coll., on social and legal protectionof children,with amendment in 2012. Furthermore,the work would focus on the further procedure after reporting to the competent authorities. In the practical part, questions will be developed and interviews will be conducted with teaching staff at the first level of primary schools. The questions will focus on the procedure to follow when suspecting this syndrome, to whom to report problems when suspecting abuse in the family and how to get further involved. This will be followed by questions on possible prevention (if there is any and if it works), or if, in the opinion of the educator, it would be possible at all. KEYWORDS CAN syndrome, suspicion, pedagogical procedure, awarenessen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsyndrom CAN|pedagogical procedure|awareness|suspicionen_US
dc.subjectsyndrom CAN|pedagogický postup|informovanost|podezřenícs_CZ
dc.titlePostup pedagogických pracovníků při podezření na syndrom CANcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId260051
dc.title.translatedThe procedure of educational workers in suspicion of syndrome CANen_US
dc.contributor.refereeKlapálková, Veronika
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCíl práce je prozkoumat postup pedagogických pracovníků při podezření na vznik syndromu CAN, také si odpovědět na otázku zda postup opravdu probíhá tak, jak je zákonně dáno a vyslechnout názor na tuto problematiku pedagogů, kteří mají již nějaké zkušenosti. V teoretické části bude definován syndrom CAN a povinnost pedagogických pracovníků řešit podezření, dle zákona č. 40/2009 Sb., Trestního zákoníku v paragrafech 364-368 (povinnost nahlášení trestnéhočinu) a zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně- právní ochraně dětí,s novelizací v roce 2012. Dále by se práce zaměřila na další postup po nahlášení příslušným orgánům. V praktické části budou vytvořeny otázky a realizován rozhovor s pedagogickými pracovníky na prvním stupni základníchškol. Otázky se budou zaměřovat na postup při podezření na tento syndrom,komu oznámit problémypři podezření na zneužívání v rodině a jakse dále zapojovat. Následovat budou otázky na případnou prevenci (jestli nějaká je a funguje), nebo zda by byla dle názoru pedagoga vůbec možná. KLÍČOVÁ SLOVA syndrom CAN, podezření, pedagogický postup, informovanostcs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to examine the procedure of pedagogical staff in case of suspicion of CAN syndrome, also to answer the question whether the procedure is really carried out as it is legally given and to listen to the opinion on this issue of teachers who already have some experience. The theoretical part will define the CAN syndrome and the obligation of pedagogical staff to deal with suspicions, according to Act No. 40/2009 Coll., the Criminal Code in sections 364-368 (obligation to report a crime) and Act No. 359/1999 Coll., on social and legal protectionof children,with amendment in 2012. Furthermore,the work would focus on the further procedure after reporting to the competent authorities. In the practical part, questions will be developed and interviews will be conducted with teaching staff at the first level of primary schools. The questions will focus on the procedure to follow when suspecting this syndrome, to whom to report problems when suspecting abuse in the family and how to get further involved. This will be followed by questions on possible prevention (if there is any and if it works), or if, in the opinion of the educator, it would be possible at all. KEYWORDS CAN syndrome, suspicion, pedagogical procedure, awarenessen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV