Zobrazit minimální záznam

Primary school teachers' perspectives on the planned transformation of educational content
dc.contributor.advisorSkutil, Martin
dc.creatorHulmáková, Ivana
dc.date.accessioned2024-11-28T23:27:04Z
dc.date.available2024-11-28T23:27:04Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194624
dc.description.abstractBakalářská práce směřuje do oblasti vzdělávací politiky České republiky. Teoretická část je věnována formování strategických cílů českého školství od počátku 21. století až do horizontu let 2030 a dále, především pak probíhající revizi rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (dále jen "RVP"). Cílem této práce je zjistit pohled učitelů základních škol na plánovanou proměnu kurikula. Na základě této informace je možné vyvodit, jak přijmou plánovanou reformu, což bude klíčové pro její úspěšnou realizaci. Plánované změny budou po učitelích vyžadovat inovativní přístup ke kurikulu a tím významně zasáhnou do jejich práce. Pro zpracování empirické části byl využit kvalitativní výzkumný design. Prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů byla získána data, která přispěla k lepšímu porozumění postoji učitelů k plánovaným reformním změnám. Zjištěné poznatky byly předány k zapracování Národnímu pedagogickému institutu (dále jen "NPI") v rámci veřejné konzultace k revidovanému RVP.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis examines educational policy in the Czech Republic. The theoretical section outlines the development of strategic goals for Czech education from the early 21st century through to 2030 and beyond, with a particular focus on the ongoing revision of the Framework Educational Program for Primary Education (FEP). The objective of this thesis is to understand primary school teachers' views on the proposed curriculum changes. This insight will help predict their acceptance of the planned reform, which is crucial for its successful implementation. The anticipated changes will necessitate an innovative approach to the curriculum, significantly affecting teachers' work. A qualitative research design was used for the empirical part. Data were gathered through semi-structured interviews, offering a deeper understanding of teachers' attitudes towards the proposed reform changes. The findings were submitted to the National Pedagogical Institute (NPI) as part of the public consultation on the revised FEP.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectteachers' opinion|education|educational system|educational policy|strategic goalsen_US
dc.subjectnázor učitelů|vzdělávání|vzdělávací systém|vzdělávací politika|strategické cílecs_CZ
dc.titlePohled učitelů základních škol na plánovanou proměnu obsahu vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId266907
dc.title.translatedPrimary school teachers' perspectives on the planned transformation of educational contenten_US
dc.contributor.refereeValášková Vincejová, Eva
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce směřuje do oblasti vzdělávací politiky České republiky. Teoretická část je věnována formování strategických cílů českého školství od počátku 21. století až do horizontu let 2030 a dále, především pak probíhající revizi rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (dále jen "RVP"). Cílem této práce je zjistit pohled učitelů základních škol na plánovanou proměnu kurikula. Na základě této informace je možné vyvodit, jak přijmou plánovanou reformu, což bude klíčové pro její úspěšnou realizaci. Plánované změny budou po učitelích vyžadovat inovativní přístup ke kurikulu a tím významně zasáhnou do jejich práce. Pro zpracování empirické části byl využit kvalitativní výzkumný design. Prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů byla získána data, která přispěla k lepšímu porozumění postoji učitelů k plánovaným reformním změnám. Zjištěné poznatky byly předány k zapracování Národnímu pedagogickému institutu (dále jen "NPI") v rámci veřejné konzultace k revidovanému RVP.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis examines educational policy in the Czech Republic. The theoretical section outlines the development of strategic goals for Czech education from the early 21st century through to 2030 and beyond, with a particular focus on the ongoing revision of the Framework Educational Program for Primary Education (FEP). The objective of this thesis is to understand primary school teachers' views on the proposed curriculum changes. This insight will help predict their acceptance of the planned reform, which is crucial for its successful implementation. The anticipated changes will necessitate an innovative approach to the curriculum, significantly affecting teachers' work. A qualitative research design was used for the empirical part. Data were gathered through semi-structured interviews, offering a deeper understanding of teachers' attitudes towards the proposed reform changes. The findings were submitted to the National Pedagogical Institute (NPI) as part of the public consultation on the revised FEP.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV