dc.contributor.advisor | Skutil, Martin | |
dc.creator | Hulmáková, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T23:27:04Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T23:27:04Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194624 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce směřuje do oblasti vzdělávací politiky České republiky. Teoretická část je věnována formování strategických cílů českého školství od počátku 21. století až do horizontu let 2030 a dále, především pak probíhající revizi rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (dále jen "RVP"). Cílem této práce je zjistit pohled učitelů základních škol na plánovanou proměnu kurikula. Na základě této informace je možné vyvodit, jak přijmou plánovanou reformu, což bude klíčové pro její úspěšnou realizaci. Plánované změny budou po učitelích vyžadovat inovativní přístup ke kurikulu a tím významně zasáhnou do jejich práce. Pro zpracování empirické části byl využit kvalitativní výzkumný design. Prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů byla získána data, která přispěla k lepšímu porozumění postoji učitelů k plánovaným reformním změnám. Zjištěné poznatky byly předány k zapracování Národnímu pedagogickému institutu (dále jen "NPI") v rámci veřejné konzultace k revidovanému RVP. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis examines educational policy in the Czech Republic. The theoretical section outlines the development of strategic goals for Czech education from the early 21st century through to 2030 and beyond, with a particular focus on the ongoing revision of the Framework Educational Program for Primary Education (FEP). The objective of this thesis is to understand primary school teachers' views on the proposed curriculum changes. This insight will help predict their acceptance of the planned reform, which is crucial for its successful implementation. The anticipated changes will necessitate an innovative approach to the curriculum, significantly affecting teachers' work. A qualitative research design was used for the empirical part. Data were gathered through semi-structured interviews, offering a deeper understanding of teachers' attitudes towards the proposed reform changes. The findings were submitted to the National Pedagogical Institute (NPI) as part of the public consultation on the revised FEP. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | teachers' opinion|education|educational system|educational policy|strategic goals | en_US |
dc.subject | názor učitelů|vzdělávání|vzdělávací systém|vzdělávací politika|strategické cíle | cs_CZ |
dc.title | Pohled učitelů základních škol na plánovanou proměnu obsahu vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-04 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 266907 | |
dc.title.translated | Primary school teachers' perspectives on the planned transformation of educational content | en_US |
dc.contributor.referee | Valášková Vincejová, Eva | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce směřuje do oblasti vzdělávací politiky České republiky. Teoretická část je věnována formování strategických cílů českého školství od počátku 21. století až do horizontu let 2030 a dále, především pak probíhající revizi rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (dále jen "RVP"). Cílem této práce je zjistit pohled učitelů základních škol na plánovanou proměnu kurikula. Na základě této informace je možné vyvodit, jak přijmou plánovanou reformu, což bude klíčové pro její úspěšnou realizaci. Plánované změny budou po učitelích vyžadovat inovativní přístup ke kurikulu a tím významně zasáhnou do jejich práce. Pro zpracování empirické části byl využit kvalitativní výzkumný design. Prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů byla získána data, která přispěla k lepšímu porozumění postoji učitelů k plánovaným reformním změnám. Zjištěné poznatky byly předány k zapracování Národnímu pedagogickému institutu (dále jen "NPI") v rámci veřejné konzultace k revidovanému RVP. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis examines educational policy in the Czech Republic. The theoretical section outlines the development of strategic goals for Czech education from the early 21st century through to 2030 and beyond, with a particular focus on the ongoing revision of the Framework Educational Program for Primary Education (FEP). The objective of this thesis is to understand primary school teachers' views on the proposed curriculum changes. This insight will help predict their acceptance of the planned reform, which is crucial for its successful implementation. The anticipated changes will necessitate an innovative approach to the curriculum, significantly affecting teachers' work. A qualitative research design was used for the empirical part. Data were gathered through semi-structured interviews, offering a deeper understanding of teachers' attitudes towards the proposed reform changes. The findings were submitted to the National Pedagogical Institute (NPI) as part of the public consultation on the revised FEP. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |