Zobrazit minimální záznam

Theoretical reflection on the relationship of the contemporary Parisian public to art: Eugen Delacroix, Charles Baudelaire
dc.contributor.advisorŠevčík, Miloš
dc.creatorBartkiv, Yeva
dc.date.accessioned2024-11-29T05:56:30Z
dc.date.available2024-11-29T05:56:30Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194628
dc.description.abstractTato bakalářská práce se soustředí na zkoumání vztahu mezi pařížským salónním publikem a uměním v 19. století, přičemž zvláštní pozornost věnuje nesouladu mezi původními záměry Salónů a jejich skutečnými dopady. Hlavním cílem této studie je obhajoba výše uvedené teze prostřednictvím analýzy názorů významných kulturních osobností té doby, jmenovitě malíře Eugèna Delacroixe a básníka Charlese Baudelaira. Teoretické úvahy těchto autorů osvěcují roli, kterou by umění mělo hrát vůči svému publiku, a zkoumají, zda bylo dobové publikum schopno přijímat estetické a psychologické změny, které umění přinášelo. Výchozí metodou práce je kvalitativní analýza primárních pramenů, jako jsou Delacroixův deník a korespondence a Baudelairovy esejistické úvahy. Výsledky výzkumu ukazují, že Delacroix považoval umění za nástroj pro hluboké kognitivní zážitky, avšak byl skeptický ohledně schopnosti široké veřejnosti tyto zážitky plně ocenit. Naopak Baudelaire kladl důraz na roli umění jako prostředku estetizace a morální edukace, přičemž si byl vědom omezeného kognitivního potenciálu širšího publika. Závěrem práce je konstatování, že i přes rozdílné přístupy obou autorů k otázce vztahu mezi uměním a publikem, oba uznávali význam umění jako klíčového společenského nástroje. Tyto názorové rozdíly reflektují podstatnější...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on examining the relationship between the Parisian salon audience and art in the 19th century, with particular attention to the discrepancy between the original intentions of the Salons and their actual impacts. The primary aim of this paper is to defend the aforementioned thesis through an analysis of the opinions of prominent cultural figures of the time, namely the painter Eugène Delacroix and the poet Charles Baudelaire. Theoretical reflections of these authors illuminate the role that art should play in relation to its audience and examine whether the contemporary audience was capable of undergoing the aesthetic and psychological transformations that art brought. The primary method of the thesis is a qualitative analysis of primary sources, such as Delacroix's diary and correspondence, and Baudelaire's essayistic reflections. The research findings indicate that Delacroix considered art as a means for profound cognitive experiences, yet he was sceptical about the broad public's ability to fully appreciate these experiences. Conversely, Baudelaire emphasised the role of art as a tool for aestheticization and moral education, while acknowledging the limited cognitive potential of the wider audience. The conclusion of the thesis suggests that despite the different...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectEugène Delacroix|Charles Baudelaire|19th century|Parisian salon audience|relationship between the public and the art|wider audienceen_US
dc.subjectEugène Delacroix|Charles Baudelaire|19. století|pařížské salónní publikum|vztah mezi uměním a publikem|široká veřejnostcs_CZ
dc.titleTeoretická reflexe vztahu dobového pařížského publika k umění: Eugen Delacroix, Charles Baudelairecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId266958
dc.title.translatedTheoretical reflection on the relationship of the contemporary Parisian public to art: Eugen Delacroix, Charles Baudelaireen_US
dc.contributor.refereeHlobil, Tomáš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.programAestheticsen_US
thesis.degree.programEstetikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csEstetikacs_CZ
uk.degree-program.enAestheticsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se soustředí na zkoumání vztahu mezi pařížským salónním publikem a uměním v 19. století, přičemž zvláštní pozornost věnuje nesouladu mezi původními záměry Salónů a jejich skutečnými dopady. Hlavním cílem této studie je obhajoba výše uvedené teze prostřednictvím analýzy názorů významných kulturních osobností té doby, jmenovitě malíře Eugèna Delacroixe a básníka Charlese Baudelaira. Teoretické úvahy těchto autorů osvěcují roli, kterou by umění mělo hrát vůči svému publiku, a zkoumají, zda bylo dobové publikum schopno přijímat estetické a psychologické změny, které umění přinášelo. Výchozí metodou práce je kvalitativní analýza primárních pramenů, jako jsou Delacroixův deník a korespondence a Baudelairovy esejistické úvahy. Výsledky výzkumu ukazují, že Delacroix považoval umění za nástroj pro hluboké kognitivní zážitky, avšak byl skeptický ohledně schopnosti široké veřejnosti tyto zážitky plně ocenit. Naopak Baudelaire kladl důraz na roli umění jako prostředku estetizace a morální edukace, přičemž si byl vědom omezeného kognitivního potenciálu širšího publika. Závěrem práce je konstatování, že i přes rozdílné přístupy obou autorů k otázce vztahu mezi uměním a publikem, oba uznávali význam umění jako klíčového společenského nástroje. Tyto názorové rozdíly reflektují podstatnější...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on examining the relationship between the Parisian salon audience and art in the 19th century, with particular attention to the discrepancy between the original intentions of the Salons and their actual impacts. The primary aim of this paper is to defend the aforementioned thesis through an analysis of the opinions of prominent cultural figures of the time, namely the painter Eugène Delacroix and the poet Charles Baudelaire. Theoretical reflections of these authors illuminate the role that art should play in relation to its audience and examine whether the contemporary audience was capable of undergoing the aesthetic and psychological transformations that art brought. The primary method of the thesis is a qualitative analysis of primary sources, such as Delacroix's diary and correspondence, and Baudelaire's essayistic reflections. The research findings indicate that Delacroix considered art as a means for profound cognitive experiences, yet he was sceptical about the broad public's ability to fully appreciate these experiences. Conversely, Baudelaire emphasised the role of art as a tool for aestheticization and moral education, while acknowledging the limited cognitive potential of the wider audience. The conclusion of the thesis suggests that despite the different...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV