dc.contributor.advisor | Zdrálek, Vít | |
dc.creator | Kulveitová, Anežka | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T09:26:24Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T09:26:24Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194650 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá hudbou a identitou v tchajwanské komunitě v České republice. Z pozice insidera popisuje, jak zdejší Tchajwanci vnímají vlastní kulturní identitu, na kolik praktikují či si uchovávají kulturní zvyklosti své vlasti a jakou roli při tom sehrává hudba. Zároveň popisuje jejich vztah k české i globální hudební produkci a místnímu uměleckému i zvukovému prostředí. V neposlední řadě dokládá roli hudby jakožto prostředku k porozumění a ke kulturní výměně mezi tchajwanskou komunitou a majoritní českou společností. K řešení byla použita metoda anonymizovaného dotazníku, polostrukturovaných rozhovorů a vlastního pozorování z tchajwanské kulturní akce. Výzkum se vztahuje k současnému odbornému diskurzu o identitách tchajwanských diaspor a národnostních diaspor obecně a jeho rámec tvoří odborná literatura české i zahraniční provenience. Vychází především z literatury z muzikologického prostředí zaměřující se na hudbu a identitu, ale také z literatury mimo jiné z oblasti psychologie, diplomacie, mediálních studií či studií zvukového prostředí. Na základě provedeného výzkumu práce došla k závěru, že identitu zdejších Tchajwanců formuje jak přechovávání vlastní tchajwanské kultury, kterému je přikládán ze strany komunity velký význam, tak interakce s českým prostředím, které míru jejího... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with music and identity in the Taiwanese community in the Czech Republic. From the position of an insider, it describes how local Taiwanese perceive their cultural identity, to what extent they practice or preserve cultural practices of their homeland and the role music plays in it. It also describes their attitude to Czech and global music production and to the local cultural and sound environment. Last but not least, it illustrates the role of music as a means of understanding and cultural exchange between Taiwanese community and Czech society. An anonymised questionnaire, semi-structured interviews and observation of Taiwanese cultural event were used to address the issue. The research relates to the current scholarly discourse on Taiwanese diasporic identities and diasporas in general. It draws primarily on Czech and foreign literature of musicological background focusing on music and identity, but also on literature with focus on psychology, diplomacy, media studies and sound studies, among others. Based on the conducted research, the thesis concludes that the identity of local Taiwanese is shaped both by the preservation of their own Taiwanese culture, which is given great importance by the community, and by interaction with the Czech environment, which determines... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | music|identity|Taiwanese|Czech Republic|transnational community | en_US |
dc.subject | hudba|identita|Tchajwanci|Česká republika|transnacionální komunita | cs_CZ |
dc.title | Hudba a identita v tchajwanské komunitě v České republice | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-12 | |
dc.description.department | Institute of Musicology | en_US |
dc.description.department | Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 258417 | |
dc.title.translated | Music and Identity in the Taiwanese Community in the Czech Republic | en_US |
dc.contributor.referee | Kratochvíl, Matěj | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Hudební věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav hudební vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Musicology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Hudební věda | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá hudbou a identitou v tchajwanské komunitě v České republice. Z pozice insidera popisuje, jak zdejší Tchajwanci vnímají vlastní kulturní identitu, na kolik praktikují či si uchovávají kulturní zvyklosti své vlasti a jakou roli při tom sehrává hudba. Zároveň popisuje jejich vztah k české i globální hudební produkci a místnímu uměleckému i zvukovému prostředí. V neposlední řadě dokládá roli hudby jakožto prostředku k porozumění a ke kulturní výměně mezi tchajwanskou komunitou a majoritní českou společností. K řešení byla použita metoda anonymizovaného dotazníku, polostrukturovaných rozhovorů a vlastního pozorování z tchajwanské kulturní akce. Výzkum se vztahuje k současnému odbornému diskurzu o identitách tchajwanských diaspor a národnostních diaspor obecně a jeho rámec tvoří odborná literatura české i zahraniční provenience. Vychází především z literatury z muzikologického prostředí zaměřující se na hudbu a identitu, ale také z literatury mimo jiné z oblasti psychologie, diplomacie, mediálních studií či studií zvukového prostředí. Na základě provedeného výzkumu práce došla k závěru, že identitu zdejších Tchajwanců formuje jak přechovávání vlastní tchajwanské kultury, kterému je přikládán ze strany komunity velký význam, tak interakce s českým prostředím, které míru jejího... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis deals with music and identity in the Taiwanese community in the Czech Republic. From the position of an insider, it describes how local Taiwanese perceive their cultural identity, to what extent they practice or preserve cultural practices of their homeland and the role music plays in it. It also describes their attitude to Czech and global music production and to the local cultural and sound environment. Last but not least, it illustrates the role of music as a means of understanding and cultural exchange between Taiwanese community and Czech society. An anonymised questionnaire, semi-structured interviews and observation of Taiwanese cultural event were used to address the issue. The research relates to the current scholarly discourse on Taiwanese diasporic identities and diasporas in general. It draws primarily on Czech and foreign literature of musicological background focusing on music and identity, but also on literature with focus on psychology, diplomacy, media studies and sound studies, among others. Based on the conducted research, the thesis concludes that the identity of local Taiwanese is shaped both by the preservation of their own Taiwanese culture, which is given great importance by the community, and by interaction with the Czech environment, which determines... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Havelková, Tereza | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |