Zobrazit minimální záznam

Music and Identity in the Taiwanese Community in the Czech Republic
dc.contributor.advisorZdrálek, Vít
dc.creatorKulveitová, Anežka
dc.date.accessioned2024-11-29T09:26:24Z
dc.date.available2024-11-29T09:26:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194650
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá hudbou a identitou v tchajwanské komunitě v České republice. Z pozice insidera popisuje, jak zdejší Tchajwanci vnímají vlastní kulturní identitu, na kolik praktikují či si uchovávají kulturní zvyklosti své vlasti a jakou roli při tom sehrává hudba. Zároveň popisuje jejich vztah k české i globální hudební produkci a místnímu uměleckému i zvukovému prostředí. V neposlední řadě dokládá roli hudby jakožto prostředku k porozumění a ke kulturní výměně mezi tchajwanskou komunitou a majoritní českou společností. K řešení byla použita metoda anonymizovaného dotazníku, polostrukturovaných rozhovorů a vlastního pozorování z tchajwanské kulturní akce. Výzkum se vztahuje k současnému odbornému diskurzu o identitách tchajwanských diaspor a národnostních diaspor obecně a jeho rámec tvoří odborná literatura české i zahraniční provenience. Vychází především z literatury z muzikologického prostředí zaměřující se na hudbu a identitu, ale také z literatury mimo jiné z oblasti psychologie, diplomacie, mediálních studií či studií zvukového prostředí. Na základě provedeného výzkumu práce došla k závěru, že identitu zdejších Tchajwanců formuje jak přechovávání vlastní tchajwanské kultury, kterému je přikládán ze strany komunity velký význam, tak interakce s českým prostředím, které míru jejího...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with music and identity in the Taiwanese community in the Czech Republic. From the position of an insider, it describes how local Taiwanese perceive their cultural identity, to what extent they practice or preserve cultural practices of their homeland and the role music plays in it. It also describes their attitude to Czech and global music production and to the local cultural and sound environment. Last but not least, it illustrates the role of music as a means of understanding and cultural exchange between Taiwanese community and Czech society. An anonymised questionnaire, semi-structured interviews and observation of Taiwanese cultural event were used to address the issue. The research relates to the current scholarly discourse on Taiwanese diasporic identities and diasporas in general. It draws primarily on Czech and foreign literature of musicological background focusing on music and identity, but also on literature with focus on psychology, diplomacy, media studies and sound studies, among others. Based on the conducted research, the thesis concludes that the identity of local Taiwanese is shaped both by the preservation of their own Taiwanese culture, which is given great importance by the community, and by interaction with the Czech environment, which determines...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmusic|identity|Taiwanese|Czech Republic|transnational communityen_US
dc.subjecthudba|identita|Tchajwanci|Česká republika|transnacionální komunitacs_CZ
dc.titleHudba a identita v tchajwanské komunitě v České republicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-12
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId258417
dc.title.translatedMusic and Identity in the Taiwanese Community in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeKratochvíl, Matěj
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá hudbou a identitou v tchajwanské komunitě v České republice. Z pozice insidera popisuje, jak zdejší Tchajwanci vnímají vlastní kulturní identitu, na kolik praktikují či si uchovávají kulturní zvyklosti své vlasti a jakou roli při tom sehrává hudba. Zároveň popisuje jejich vztah k české i globální hudební produkci a místnímu uměleckému i zvukovému prostředí. V neposlední řadě dokládá roli hudby jakožto prostředku k porozumění a ke kulturní výměně mezi tchajwanskou komunitou a majoritní českou společností. K řešení byla použita metoda anonymizovaného dotazníku, polostrukturovaných rozhovorů a vlastního pozorování z tchajwanské kulturní akce. Výzkum se vztahuje k současnému odbornému diskurzu o identitách tchajwanských diaspor a národnostních diaspor obecně a jeho rámec tvoří odborná literatura české i zahraniční provenience. Vychází především z literatury z muzikologického prostředí zaměřující se na hudbu a identitu, ale také z literatury mimo jiné z oblasti psychologie, diplomacie, mediálních studií či studií zvukového prostředí. Na základě provedeného výzkumu práce došla k závěru, že identitu zdejších Tchajwanců formuje jak přechovávání vlastní tchajwanské kultury, kterému je přikládán ze strany komunity velký význam, tak interakce s českým prostředím, které míru jejího...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with music and identity in the Taiwanese community in the Czech Republic. From the position of an insider, it describes how local Taiwanese perceive their cultural identity, to what extent they practice or preserve cultural practices of their homeland and the role music plays in it. It also describes their attitude to Czech and global music production and to the local cultural and sound environment. Last but not least, it illustrates the role of music as a means of understanding and cultural exchange between Taiwanese community and Czech society. An anonymised questionnaire, semi-structured interviews and observation of Taiwanese cultural event were used to address the issue. The research relates to the current scholarly discourse on Taiwanese diasporic identities and diasporas in general. It draws primarily on Czech and foreign literature of musicological background focusing on music and identity, but also on literature with focus on psychology, diplomacy, media studies and sound studies, among others. Based on the conducted research, the thesis concludes that the identity of local Taiwanese is shaped both by the preservation of their own Taiwanese culture, which is given great importance by the community, and by interaction with the Czech environment, which determines...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantHavelková, Tereza
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV