Zobrazit minimální záznam

Hegel and Pippin - Reconsidering The End of Art Thesis
dc.contributor.advisorKolman, Vojtěch
dc.creatorKvět, Štěpán
dc.date.accessioned2024-11-29T05:10:24Z
dc.date.available2024-11-29T05:10:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194659
dc.description.abstractUniverzita Karlova Filosofická fakulta Katedra Estetiky Bakalářská práce Štěpán Květ Hegel a Pippin - Přehodnocení konce umění Hegel and Pippin - End of art reconsidered Praha 2024 Vedoucí práce: prof. PhDr. Vojtěch Kolman, Ph.D 2 Abstrakt Cílem bakalářské práce je na pozadí prací Roberta Pippina zhodnotit význam Hegelovy teze o "konci umění". Vzít v úvahu je přitom třeba jak Hegelovu koncepci umění, jak je předložena v jeho Estetice, případně záznamech přednášek z estetiky, tak širší souvislosti Hegelovy filosofie, tedy roli, kterou Hegelově filosofickém systému estetika hraje. Zaměřit se je vhodné zejména na pojetí krásy jako smyslového vyjádření ideje a svobody. Výhoda Pippinovy polemiky s Hegelem nad tezí ke konci umění spočívá v tom, že probíhá nad konkrétní analýzou uměleckých děl (konkrétně Manetových obrazů), z nichž pak vyvozuje některé závěry o podstatě modernity a jejího vztahu k Hegelovi. Práce by měla rekonstruovat jádro Pippinovy argumentace a konfrontovat jej s Hegelovým vlastním postojem, případně posoudit, zda se Hegelovo stanovisko konce umění - vzhledem ke své cíleně antitetické povaze - samo nepřekračuje, tedy zda např. samotná existence modernistických děl nepoukazuje k nutnosti stanoviska konce umění. Klíčová slova: Modernita, moderní umění, konec umění, idealismus, historie umění,...cs_CZ
dc.description.abstractUniverzita Karlova Filosofická fakulta Katedra Estetiky Bakalářská práce Štěpán Květ Hegel and Pippin - End of art reconsidered Praha 2024 Vedoucí práce: prof. PhDr. Vojtěch Kolman, Ph.D 2 Abstract: The aim of the bachelor thesis is to evaluate the significance of Hegel's thesis on the "end of art" against the background of Robert Pippin's works. In doing so, it is necessary to take into account both Hegel's conception of art as presented in his Aesthetics, or the records of his lectures in aesthetics, and the broader context of Hegel's philosophy, i.e. the role that aesthetics plays in Hegel's philosophical system. In particular, it is appropriate to focus on the notion of beauty as a sensuous expression of the idea and freedom. The advantage of Pippin's polemic with Hegel over the end of art thesis is that it takes place over a specific analysis of works of art (specifically Manet's paintings), from which he then draws some conclusions about the nature of modernity and its relation to Hegel. The thesis should reconstruct the core of Pippin's argument and confront it with Hegel's own position, or assess whether Hegel's position on the end of art - given its purposely antithetical nature - does not transcend itself, i.e. whether, for example, the very existence of modernist works points to the necessity of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmodernity|modern art|end of art|idealism|art history|beauty|expression of the idea|metaphysics|Hegel|Robert Pippinen_US
dc.subjectmodernita|moderní umění|konec umění|idealismus|historie umění|krása|vyzařování ideje|metafyzika|Hegel|Robert Pippincs_CZ
dc.titleHegel a Pippin - Přehodnocení konce uměnícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId258013
dc.title.translatedHegel and Pippin - Reconsidering The End of Art Thesisen_US
dc.contributor.refereeŠevčík, Miloš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.programAestheticsen_US
thesis.degree.programEstetikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csEstetikacs_CZ
uk.degree-program.enAestheticsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csUniverzita Karlova Filosofická fakulta Katedra Estetiky Bakalářská práce Štěpán Květ Hegel a Pippin - Přehodnocení konce umění Hegel and Pippin - End of art reconsidered Praha 2024 Vedoucí práce: prof. PhDr. Vojtěch Kolman, Ph.D 2 Abstrakt Cílem bakalářské práce je na pozadí prací Roberta Pippina zhodnotit význam Hegelovy teze o "konci umění". Vzít v úvahu je přitom třeba jak Hegelovu koncepci umění, jak je předložena v jeho Estetice, případně záznamech přednášek z estetiky, tak širší souvislosti Hegelovy filosofie, tedy roli, kterou Hegelově filosofickém systému estetika hraje. Zaměřit se je vhodné zejména na pojetí krásy jako smyslového vyjádření ideje a svobody. Výhoda Pippinovy polemiky s Hegelem nad tezí ke konci umění spočívá v tom, že probíhá nad konkrétní analýzou uměleckých děl (konkrétně Manetových obrazů), z nichž pak vyvozuje některé závěry o podstatě modernity a jejího vztahu k Hegelovi. Práce by měla rekonstruovat jádro Pippinovy argumentace a konfrontovat jej s Hegelovým vlastním postojem, případně posoudit, zda se Hegelovo stanovisko konce umění - vzhledem ke své cíleně antitetické povaze - samo nepřekračuje, tedy zda např. samotná existence modernistických děl nepoukazuje k nutnosti stanoviska konce umění. Klíčová slova: Modernita, moderní umění, konec umění, idealismus, historie umění,...cs_CZ
uk.abstract.enUniverzita Karlova Filosofická fakulta Katedra Estetiky Bakalářská práce Štěpán Květ Hegel and Pippin - End of art reconsidered Praha 2024 Vedoucí práce: prof. PhDr. Vojtěch Kolman, Ph.D 2 Abstract: The aim of the bachelor thesis is to evaluate the significance of Hegel's thesis on the "end of art" against the background of Robert Pippin's works. In doing so, it is necessary to take into account both Hegel's conception of art as presented in his Aesthetics, or the records of his lectures in aesthetics, and the broader context of Hegel's philosophy, i.e. the role that aesthetics plays in Hegel's philosophical system. In particular, it is appropriate to focus on the notion of beauty as a sensuous expression of the idea and freedom. The advantage of Pippin's polemic with Hegel over the end of art thesis is that it takes place over a specific analysis of works of art (specifically Manet's paintings), from which he then draws some conclusions about the nature of modernity and its relation to Hegel. The thesis should reconstruct the core of Pippin's argument and confront it with Hegel's own position, or assess whether Hegel's position on the end of art - given its purposely antithetical nature - does not transcend itself, i.e. whether, for example, the very existence of modernist works points to the necessity of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV