dc.contributor.advisor | Švec, Ondřej | |
dc.creator | Hanzová, Pavlína | |
dc.date.accessioned | 2024-10-08T07:20:19Z | |
dc.date.available | 2024-10-08T07:20:19Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194660 | |
dc.description.abstract | The objective of this work is to provide a critical reading of Mrs. Dalloway by Virginia Woolf through the application of Merleau-Ponty's argument structures and terms as introduced in his Phenomenology of Perception. By following the structure of Phenomenology of Perception, we implement the concepts of the phenomenal field, anonymous subject, communication, time and freedom to conduct a phenomenological analysis of Woolf's novel. In the final part, we discuss the deviation from common modes of perception in a person suffering from mental illness, as demonstrated through the character of Septimus Warren Smith. Throughout our analysis, we will focus not only on the similarities but also on the differences between the two approaches, which are most prominently seen in the section dedicated to interpersonal relationships. | en_US |
dc.description.abstract | Cílem této práce je poskytnout kritické čtení knihy Mrs. Dalloway od Virginie Woolfové prostřednictvím aplikace argumentačních struktur a termínů Maurice Merleau- Pontyho, jak je zavedl ve svém díle Fenomenologie vnímání. Postupným implementováním konceptů fenomenálního pole, anonymního subjektu, komunikace, času a svobody tak, jak je nacházíme ve Fenomenologii vnímání, provedeme fenomenologickou analýzu Woolfové románu. V závěrečné části pojednáváme na příkladu postavy Septima Warrena Smitha o odchylce od běžných způsobů vnímání u člověka trpícího duševním onemocněním. V průběhu naší analýzy se zaměříme nejen na podobnosti, ale také na rozdíly mezi oběma přístupy, které jsou nejvýrazněji patrné v části věnované mezilidským vztahům. | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Maurice Merleau-Ponty|Virginia Woolf|Mrs. Dalloway|Phenomenology of Perception|phenomenological reading|communication|cultural object|time|suicide|madness|subject|the Other | en_US |
dc.subject | Maurice Merleau-Ponty|Virginia Woolf|Paní Dallowayová|Fenomenologie vnímání|fenomenologické čtení|komunikace|kulturní objekt|čas|sebevražda|šílenství|subjekt|druzí | cs_CZ |
dc.title | Phenomenological Reading of Virginia Woolf's Mrs. Dalloway | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-10 | |
dc.description.department | Institute of Philosophy and Religious Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav filosofie a religionistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 266209 | |
dc.title.translated | Fenomenologická interpretace Mrs. Dalloway Virginie Woolfové | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Petříček, Miroslav | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Anglistika-amerikanistika - filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | English and American Studies - Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní vědy | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav filosofie a religionistiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Philosophy and Religious Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Anglistika-amerikanistika - filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | English and American Studies - Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní vědy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této práce je poskytnout kritické čtení knihy Mrs. Dalloway od Virginie Woolfové prostřednictvím aplikace argumentačních struktur a termínů Maurice Merleau- Pontyho, jak je zavedl ve svém díle Fenomenologie vnímání. Postupným implementováním konceptů fenomenálního pole, anonymního subjektu, komunikace, času a svobody tak, jak je nacházíme ve Fenomenologii vnímání, provedeme fenomenologickou analýzu Woolfové románu. V závěrečné části pojednáváme na příkladu postavy Septima Warrena Smitha o odchylce od běžných způsobů vnímání u člověka trpícího duševním onemocněním. V průběhu naší analýzy se zaměříme nejen na podobnosti, ale také na rozdíly mezi oběma přístupy, které jsou nejvýrazněji patrné v části věnované mezilidským vztahům. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The objective of this work is to provide a critical reading of Mrs. Dalloway by Virginia Woolf through the application of Merleau-Ponty's argument structures and terms as introduced in his Phenomenology of Perception. By following the structure of Phenomenology of Perception, we implement the concepts of the phenomenal field, anonymous subject, communication, time and freedom to conduct a phenomenological analysis of Woolf's novel. In the final part, we discuss the deviation from common modes of perception in a person suffering from mental illness, as demonstrated through the character of Septimus Warren Smith. Throughout our analysis, we will focus not only on the similarities but also on the differences between the two approaches, which are most prominently seen in the section dedicated to interpersonal relationships. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav filosofie a religionistiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |