Zobrazit minimální záznam

Fenomenologická interpretace Mrs. Dalloway Virginie Woolfové
dc.contributor.advisorŠvec, Ondřej
dc.creatorHanzová, Pavlína
dc.date.accessioned2024-10-08T07:20:19Z
dc.date.available2024-10-08T07:20:19Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194660
dc.description.abstractThe objective of this work is to provide a critical reading of Mrs. Dalloway by Virginia Woolf through the application of Merleau-Ponty's argument structures and terms as introduced in his Phenomenology of Perception. By following the structure of Phenomenology of Perception, we implement the concepts of the phenomenal field, anonymous subject, communication, time and freedom to conduct a phenomenological analysis of Woolf's novel. In the final part, we discuss the deviation from common modes of perception in a person suffering from mental illness, as demonstrated through the character of Septimus Warren Smith. Throughout our analysis, we will focus not only on the similarities but also on the differences between the two approaches, which are most prominently seen in the section dedicated to interpersonal relationships.en_US
dc.description.abstractCílem této práce je poskytnout kritické čtení knihy Mrs. Dalloway od Virginie Woolfové prostřednictvím aplikace argumentačních struktur a termínů Maurice Merleau- Pontyho, jak je zavedl ve svém díle Fenomenologie vnímání. Postupným implementováním konceptů fenomenálního pole, anonymního subjektu, komunikace, času a svobody tak, jak je nacházíme ve Fenomenologii vnímání, provedeme fenomenologickou analýzu Woolfové románu. V závěrečné části pojednáváme na příkladu postavy Septima Warrena Smitha o odchylce od běžných způsobů vnímání u člověka trpícího duševním onemocněním. V průběhu naší analýzy se zaměříme nejen na podobnosti, ale také na rozdíly mezi oběma přístupy, které jsou nejvýrazněji patrné v části věnované mezilidským vztahům.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMaurice Merleau-Ponty|Virginia Woolf|Mrs. Dalloway|Phenomenology of Perception|phenomenological reading|communication|cultural object|time|suicide|madness|subject|the Otheren_US
dc.subjectMaurice Merleau-Ponty|Virginia Woolf|Paní Dallowayová|Fenomenologie vnímání|fenomenologické čtení|komunikace|kulturní objekt|čas|sebevražda|šílenství|subjekt|druzícs_CZ
dc.titlePhenomenological Reading of Virginia Woolf's Mrs. Dallowayen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentInstitute of Philosophy and Religious Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav filosofie a religionistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId266209
dc.title.translatedFenomenologická interpretace Mrs. Dalloway Virginie Woolfovécs_CZ
dc.contributor.refereePetříček, Miroslav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika-amerikanistika - filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studies - Philosophyen_US
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní vědycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav filosofie a religionistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Philosophy and Religious Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika-amerikanistika - filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studies - Philosophyen_US
uk.degree-program.csHumanitní vědycs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je poskytnout kritické čtení knihy Mrs. Dalloway od Virginie Woolfové prostřednictvím aplikace argumentačních struktur a termínů Maurice Merleau- Pontyho, jak je zavedl ve svém díle Fenomenologie vnímání. Postupným implementováním konceptů fenomenálního pole, anonymního subjektu, komunikace, času a svobody tak, jak je nacházíme ve Fenomenologii vnímání, provedeme fenomenologickou analýzu Woolfové románu. V závěrečné části pojednáváme na příkladu postavy Septima Warrena Smitha o odchylce od běžných způsobů vnímání u člověka trpícího duševním onemocněním. V průběhu naší analýzy se zaměříme nejen na podobnosti, ale také na rozdíly mezi oběma přístupy, které jsou nejvýrazněji patrné v části věnované mezilidským vztahům.cs_CZ
uk.abstract.enThe objective of this work is to provide a critical reading of Mrs. Dalloway by Virginia Woolf through the application of Merleau-Ponty's argument structures and terms as introduced in his Phenomenology of Perception. By following the structure of Phenomenology of Perception, we implement the concepts of the phenomenal field, anonymous subject, communication, time and freedom to conduct a phenomenological analysis of Woolf's novel. In the final part, we discuss the deviation from common modes of perception in a person suffering from mental illness, as demonstrated through the character of Septimus Warren Smith. Throughout our analysis, we will focus not only on the similarities but also on the differences between the two approaches, which are most prominently seen in the section dedicated to interpersonal relationships.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav filosofie a religionistikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV