Evaluace v sociálních službách organizace NAUTIS
Evaluation in Social Services of the NAUTIS Organization
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194697Identifikátory
SIS: 268742
Kolekce
- Kvalifikační práce [23749]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zajacová, Melanie
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
9. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
evaluace|hodnocení|kvalita|sociální služby|sociální práce|kvalitativní výzkumná strategieKlíčová slova (anglicky)
evaluation|assessment|quality|social services|social work|qualitative research strategy(česky) Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem dochází k evaluaci v sociálních službách organizace NAUTIS. V teoretické části je nejprve představena teorie změny v kontextu evaluace. Dále je konceptualizována evaluace jako taková. Její definice, typy a přístupy. Následně dochází ke spojení evaluace, sociální práce a sociálních služeb. Předposlední kapitola se věnuje legislativním předpokladům evaluace v sociálních službách v České republice. Poslední kapitola představuje organizaci NAUTIS. Pro dosažení výzkumného cíle byla využita kvalitativní výzkumná strategie, konkrétně pak polostrukturované rozhovory. Dataset byl analyzován prostřednictvím tematické analýzy. Výzkumný vzorek tvořil převážně střední management NAUTIS - ředitelé jednotlivých středisek. Výsledky výzkumu ukazují, že evaluace v sociálních službách organizace NAUTIS je vykonávána především ve vztahu k individuálním plánům a zpětné vazbě. To odpovídá povinnostem, které sociálním službám ukládá zákon. Výjimečně dochází k evaluaci služby jako takové. Významným prvkem je také subjektivní hodnocení a pocity pracovníků ohledně kvality a dopadu jejich služby.
(in English): The aim of this thesis is to identify methods of assessment and evaluation in the social services of the NAUTIS organization. In the theoretical part, the theory of change is introduced in the context of evaluation. Next, evaluation as such is conceptualised. Its definitions, types and approaches. Subsequently the connection between evaluation, social work and social services is made. Penultimate chapter deals with legislative prerequisites for evaluation in social services in the Czech Republic. The last chapter introduces the NAUTIS organization. A qualitative research strategy, specifically semi-structured interviews, was used to achieve the research objective. The dataset was analysed through thematic analysis. The research sample mainly consisted of the middle management of NAUTIS - the directors of each centre. The research results show that evaluation in social services of the NAUTIS organization is mainly done in regards to individual plans of clients and various feedback. This corresponds to the obligations imposed on social services by law. Little to none evaluation of service as such occurs. Subjective evaluation and staff feelings about the quality and impact of their service is also an important element.