Zobrazit minimální záznam

Evaluation in Social Services of the NAUTIS Organization
dc.contributor.advisorVojtíšek, Petr
dc.creatorHembal, Nicolas
dc.date.accessioned2024-11-28T14:28:27Z
dc.date.available2024-11-28T14:28:27Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194697
dc.description.abstract(česky) Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem dochází k evaluaci v sociálních službách organizace NAUTIS. V teoretické části je nejprve představena teorie změny v kontextu evaluace. Dále je konceptualizována evaluace jako taková. Její definice, typy a přístupy. Následně dochází ke spojení evaluace, sociální práce a sociálních služeb. Předposlední kapitola se věnuje legislativním předpokladům evaluace v sociálních službách v České republice. Poslední kapitola představuje organizaci NAUTIS. Pro dosažení výzkumného cíle byla využita kvalitativní výzkumná strategie, konkrétně pak polostrukturované rozhovory. Dataset byl analyzován prostřednictvím tematické analýzy. Výzkumný vzorek tvořil převážně střední management NAUTIS - ředitelé jednotlivých středisek. Výsledky výzkumu ukazují, že evaluace v sociálních službách organizace NAUTIS je vykonávána především ve vztahu k individuálním plánům a zpětné vazbě. To odpovídá povinnostem, které sociálním službám ukládá zákon. Výjimečně dochází k evaluaci služby jako takové. Významným prvkem je také subjektivní hodnocení a pocity pracovníků ohledně kvality a dopadu jejich služby.cs_CZ
dc.description.abstract(in English): The aim of this thesis is to identify methods of assessment and evaluation in the social services of the NAUTIS organization. In the theoretical part, the theory of change is introduced in the context of evaluation. Next, evaluation as such is conceptualised. Its definitions, types and approaches. Subsequently the connection between evaluation, social work and social services is made. Penultimate chapter deals with legislative prerequisites for evaluation in social services in the Czech Republic. The last chapter introduces the NAUTIS organization. A qualitative research strategy, specifically semi-structured interviews, was used to achieve the research objective. The dataset was analysed through thematic analysis. The research sample mainly consisted of the middle management of NAUTIS - the directors of each centre. The research results show that evaluation in social services of the NAUTIS organization is mainly done in regards to individual plans of clients and various feedback. This corresponds to the obligations imposed on social services by law. Little to none evaluation of service as such occurs. Subjective evaluation and staff feelings about the quality and impact of their service is also an important element.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectevaluation|assessment|quality|social services|social work|qualitative research strategyen_US
dc.subjectevaluace|hodnocení|kvalita|sociální služby|sociální práce|kvalitativní výzkumná strategiecs_CZ
dc.titleEvaluace v sociálních službách organizace NAUTIScs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId268742
dc.title.translatedEvaluation in Social Services of the NAUTIS Organizationen_US
dc.contributor.refereeZajacová, Melanie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociální prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Social Worken_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(česky) Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem dochází k evaluaci v sociálních službách organizace NAUTIS. V teoretické části je nejprve představena teorie změny v kontextu evaluace. Dále je konceptualizována evaluace jako taková. Její definice, typy a přístupy. Následně dochází ke spojení evaluace, sociální práce a sociálních služeb. Předposlední kapitola se věnuje legislativním předpokladům evaluace v sociálních službách v České republice. Poslední kapitola představuje organizaci NAUTIS. Pro dosažení výzkumného cíle byla využita kvalitativní výzkumná strategie, konkrétně pak polostrukturované rozhovory. Dataset byl analyzován prostřednictvím tematické analýzy. Výzkumný vzorek tvořil převážně střední management NAUTIS - ředitelé jednotlivých středisek. Výsledky výzkumu ukazují, že evaluace v sociálních službách organizace NAUTIS je vykonávána především ve vztahu k individuálním plánům a zpětné vazbě. To odpovídá povinnostem, které sociálním službám ukládá zákon. Výjimečně dochází k evaluaci služby jako takové. Významným prvkem je také subjektivní hodnocení a pocity pracovníků ohledně kvality a dopadu jejich služby.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The aim of this thesis is to identify methods of assessment and evaluation in the social services of the NAUTIS organization. In the theoretical part, the theory of change is introduced in the context of evaluation. Next, evaluation as such is conceptualised. Its definitions, types and approaches. Subsequently the connection between evaluation, social work and social services is made. Penultimate chapter deals with legislative prerequisites for evaluation in social services in the Czech Republic. The last chapter introduces the NAUTIS organization. A qualitative research strategy, specifically semi-structured interviews, was used to achieve the research objective. The dataset was analysed through thematic analysis. The research sample mainly consisted of the middle management of NAUTIS - the directors of each centre. The research results show that evaluation in social services of the NAUTIS organization is mainly done in regards to individual plans of clients and various feedback. This corresponds to the obligations imposed on social services by law. Little to none evaluation of service as such occurs. Subjective evaluation and staff feelings about the quality and impact of their service is also an important element.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV