Zobrazit minimální záznam

Do children aged 10-15 encounter "difficult themes" for the first time in the lyrics of songs by leading Czech rappers?
dc.contributor.advisorHroch, Miloš
dc.creatorGobyová, Kateřina
dc.date.accessioned2024-11-29T17:16:12Z
dc.date.available2024-11-29T17:16:12Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194746
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá primárními zdroji citlivých témat pro dospívající děti ve věku 10- 15 let. Práce je založena na kvantitativní analýze a sběru dat formou dotazníkového šetření. První část se věnuje české rapové scéně a jejímu vývoji od počátku undergroundu až po vrcholy českého hudebního mainstreamu. Zároveň čtenáře seznamuje s předními českými rappery, jejich tvorbou a koncepty nastolování agendy a morálních panik, na základě kterých byly tvořeny hypotézy pro výzkum. Výzkum je založen na dotazníkovém šetření skrze strukturovaný dotazník distribuovaný mezi studenty vybraných škol metodou CAWI. Výsledkem práce je zjištění, zda se dospívající děti ve věku 10-15 let setkávají s citlivými tématy díky textům předních českých rapperů, nebo je zdroj těchto témat jiný. Zároveň si práce klade za cíl ověřit, zda jsou názory a pohled dětí na český rap totožné s převládajícími negativními názory ve společnosti a mezi jejich rodiči, nebo se jedná pouze o morální paniku případně o zažité stereotypy starších generací, které se neslučují s realitou.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with primary sources of sensitive themes for teenage children aged 10-15 years. The work is based on quantitative analysis and data collection in the form of a questionnaire survey. The first part is dedicated to the Czech rap scene and its development from the beginning of the underground to the peaks of the Czech music mainstream. At the same time, it introduces the reader to the leading Czech rappers, their work and the concepts of agenda-setting and moral panics, on the basis of which hypotheses for research were formed. The research is based on a questionnaire survey through a structured questionnaire distributed among students of selected schools using the CAWI method. The result of the work is to find out whether teenage children aged 10-15 encounter sensitive topics thanks to the texts of leading Czech rappers, or whether the source of these topics is different. At the same time, the work aims to verify whether children's opinions and views of Czech rap are identical to the prevailing negative opinions in society and among their parents, or whether it is only a moral panic or experienced stereotypes of older generations that do not match reality.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectYouthen_US
dc.subjectteenagersen_US
dc.subjectsensitive themesen_US
dc.subjectCzech rapen_US
dc.subjectrappersen_US
dc.subjectagenda-settingen_US
dc.subjectmoral panicsen_US
dc.subjectstereotypesen_US
dc.subjectquestionnaire surveyen_US
dc.subjectMladistvícs_CZ
dc.subjectteenageřics_CZ
dc.subjectcitlivá tématacs_CZ
dc.subjectčeský rapcs_CZ
dc.subjectrappeřics_CZ
dc.subjectnastolování agendycs_CZ
dc.subjectmorální panikacs_CZ
dc.subjectstereotypycs_CZ
dc.subjectdotazníkové šetřenícs_CZ
dc.titleSetkávají se děti ve věku 10-15 let poprvé s "těžkými tématy" v textech písniček předních českých rapperů?cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-18
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId262566
dc.title.translatedDo children aged 10-15 encounter "difficult themes" for the first time in the lyrics of songs by leading Czech rappers?en_US
dc.contributor.refereeWolák, Radim
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá primárními zdroji citlivých témat pro dospívající děti ve věku 10- 15 let. Práce je založena na kvantitativní analýze a sběru dat formou dotazníkového šetření. První část se věnuje české rapové scéně a jejímu vývoji od počátku undergroundu až po vrcholy českého hudebního mainstreamu. Zároveň čtenáře seznamuje s předními českými rappery, jejich tvorbou a koncepty nastolování agendy a morálních panik, na základě kterých byly tvořeny hypotézy pro výzkum. Výzkum je založen na dotazníkovém šetření skrze strukturovaný dotazník distribuovaný mezi studenty vybraných škol metodou CAWI. Výsledkem práce je zjištění, zda se dospívající děti ve věku 10-15 let setkávají s citlivými tématy díky textům předních českých rapperů, nebo je zdroj těchto témat jiný. Zároveň si práce klade za cíl ověřit, zda jsou názory a pohled dětí na český rap totožné s převládajícími negativními názory ve společnosti a mezi jejich rodiči, nebo se jedná pouze o morální paniku případně o zažité stereotypy starších generací, které se neslučují s realitou.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with primary sources of sensitive themes for teenage children aged 10-15 years. The work is based on quantitative analysis and data collection in the form of a questionnaire survey. The first part is dedicated to the Czech rap scene and its development from the beginning of the underground to the peaks of the Czech music mainstream. At the same time, it introduces the reader to the leading Czech rappers, their work and the concepts of agenda-setting and moral panics, on the basis of which hypotheses for research were formed. The research is based on a questionnaire survey through a structured questionnaire distributed among students of selected schools using the CAWI method. The result of the work is to find out whether teenage children aged 10-15 encounter sensitive topics thanks to the texts of leading Czech rappers, or whether the source of these topics is different. At the same time, the work aims to verify whether children's opinions and views of Czech rap are identical to the prevailing negative opinions in society and among their parents, or whether it is only a moral panic or experienced stereotypes of older generations that do not match reality.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV