dc.contributor.advisor | Vochocová, Lenka | |
dc.creator | Rákosníková, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2024-10-09T06:25:51Z | |
dc.date.available | 2024-10-09T06:25:51Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194750 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis examines how women perceive a true crime genre, which is a genre focusing solely on stories of real-life crimes. The aim of this thesis is to identify women's motivation behind their consumption of true crime as well as to clarify how they perceive and interact with the genre. The theoretical part of this work is dedicated to defining the true crime genre and concepts such as sensationalism and voyeurism that are associated with it. The development of true crime in popular culture throughout the history is also described. Furthermore, the role of women as both the primary consumers of the genre and characters presented in its content is discussed. This is then followed by introduction of the methodological framework. Data for the qualitative analysis were obtained through semi-structured in-depth interviews with women that consume true crime on regular basis and were then analysed using the principles of grounded theory. Open and axial coding of data yielded results, which were then discussed in the context of existing literature. Results showed that true crime is a tool, which helps women not only to understand why crime happens but also to find rational justification for the concept of evil. They are also motivated by desire for justice and their interest in the investigative process.... | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zaměřuje na to, jak ženy vnímají true crime žánr, tedy žánr zabývající se příběhy opravdových zločinů. Cílem práce je identifikovat motivace žen ke konzumaci true crime obsahů, ale také objasnit, jak ženy tento žánr vnímají a jak s ním interagují. Teoretická část práce se věnuje definování true crime žánru a konceptů jako senzacionalismus či voyerismus, které se k němu vážou. Popsán je i vývoj žánru v populární kultuře napříč historií. Dále je rozebrána role žen nejen jakožto primárních konzumentek žánru, ale také jako postav prezentovaných v jeho obsazích. Následně je představen metodologický rámec práce a použité metody. Data pro kvalitativní výzkum byla získána prostřednictvím polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s pravidelnými konzumentkami true crime obsahů a poté dále analyzována za použití principů zakotvené teorie. Otevřeným a axiálním kódováním dat byla získána hlavní východiska, která byla dále diskutována ve vztahu k existující literatuře a výzkumným otázkám. Výsledky ukázaly, že se ženy prostřednictvím true crime žánru snaží porozumět tomu, proč se zločiny dějí, a najít racionální odůvodnění zla. Motivované jsou také touhou po spravedlnosti a svým zájmem o proces vyšetřování. Ženy si ale jsou vědomy kontroverzní povahy true crime obsahů a obávají se popularizace... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | True crime | en_US |
dc.subject | qualitative analysis | en_US |
dc.subject | grounded theory | en_US |
dc.subject | interviews | en_US |
dc.subject | perspective of women | en_US |
dc.subject | audience | en_US |
dc.subject | True crime | cs_CZ |
dc.subject | kvalitativní analýza | cs_CZ |
dc.subject | zakotvená teorie | cs_CZ |
dc.subject | rozhovory | cs_CZ |
dc.subject | perspektiva žen | cs_CZ |
dc.subject | publikum | cs_CZ |
dc.title | True crime žánr pohledem žen | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-18 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 269532 | |
dc.title.translated | True crime genre from the perspective of women | en_US |
dc.contributor.referee | Štoll, Martin | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
thesis.degree.program | Media Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zaměřuje na to, jak ženy vnímají true crime žánr, tedy žánr zabývající se příběhy opravdových zločinů. Cílem práce je identifikovat motivace žen ke konzumaci true crime obsahů, ale také objasnit, jak ženy tento žánr vnímají a jak s ním interagují. Teoretická část práce se věnuje definování true crime žánru a konceptů jako senzacionalismus či voyerismus, které se k němu vážou. Popsán je i vývoj žánru v populární kultuře napříč historií. Dále je rozebrána role žen nejen jakožto primárních konzumentek žánru, ale také jako postav prezentovaných v jeho obsazích. Následně je představen metodologický rámec práce a použité metody. Data pro kvalitativní výzkum byla získána prostřednictvím polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s pravidelnými konzumentkami true crime obsahů a poté dále analyzována za použití principů zakotvené teorie. Otevřeným a axiálním kódováním dat byla získána hlavní východiska, která byla dále diskutována ve vztahu k existující literatuře a výzkumným otázkám. Výsledky ukázaly, že se ženy prostřednictvím true crime žánru snaží porozumět tomu, proč se zločiny dějí, a najít racionální odůvodnění zla. Motivované jsou také touhou po spravedlnosti a svým zájmem o proces vyšetřování. Ženy si ale jsou vědomy kontroverzní povahy true crime obsahů a obávají se popularizace... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis examines how women perceive a true crime genre, which is a genre focusing solely on stories of real-life crimes. The aim of this thesis is to identify women's motivation behind their consumption of true crime as well as to clarify how they perceive and interact with the genre. The theoretical part of this work is dedicated to defining the true crime genre and concepts such as sensationalism and voyeurism that are associated with it. The development of true crime in popular culture throughout the history is also described. Furthermore, the role of women as both the primary consumers of the genre and characters presented in its content is discussed. This is then followed by introduction of the methodological framework. Data for the qualitative analysis were obtained through semi-structured in-depth interviews with women that consume true crime on regular basis and were then analysed using the principles of grounded theory. Open and axial coding of data yielded results, which were then discussed in the context of existing literature. Results showed that true crime is a tool, which helps women not only to understand why crime happens but also to find rational justification for the concept of evil. They are also motivated by desire for justice and their interest in the investigative process.... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | A | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |