Zobrazit minimální záznam

Knowledge acquisition of municipalities in the Czech Republic on the use of subsidies from European funds
dc.contributor.advisorVáška, Jan
dc.creatorDiblíková, Klára
dc.date.accessioned2024-10-09T06:29:11Z
dc.date.available2024-10-09T06:29:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194767
dc.description.abstractEuropean funds are a key instrument for reducing economic and social disparities between Member States and regions of the European Union. Municipalities in the Czech Republic have the opportunity to use these funds to finance important development projects that would otherwise be impossible to implement due to a lack of their own financial resources. The focus of this thesis is to analyse the ways in which small towns in the Czech Republic acquire the knowledge needed to successfully draw on European funds and how they are able to learn in this area. The research focuses on small towns ranging from 3,000 to 15,000 inhabitants, with a time frame of the last 10 years, i.e. the 2014-2020 programming period and the already current period starting in 2021. The theoretical framework of the thesis is based on the theory of learning regions, which considers knowledge and the ability to learn as the main source of competitiveness. The methodology of the thesis is based on grounded theory, through which the data are coded and then the own theoretical findings are created. The main methods used in the research are a questionnaire survey and interviews with municipal representatives.en_US
dc.description.abstractEvropské fondy jsou klíčovým nástrojem ke snižování ekonomických a sociálních rozdílů mezi členskými státy a regiony Evropské unie. Obce v České republice mají příležitost využívat tyto fondy k financování důležitých rozvojových projektů, které by jinak nebylo možné realizovat z důvodu nedostatku vlastních finančních prostředků. Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu způsobů, jakým malá města v České republice získávají znalosti potřebné pro úspěšné čerpání dotací z evropských fondů a jak jsou schopny se v této oblasti učit. Výzkum se soustředí na malá města v rozmezí od 3000 do 15 000 obyvatel, s časovým ohraničením na posledních 10 let, tedy programového období 2014-2020 a již aktuálního období počínajícího rokem 2021. Teoretický rámec práce vychází z teorie učících se regionů, která považuje znalosti a schopnost učit se za hlavní zdroj konkurenceschopnosti. Metodologie práce je založena na zakotvené teorii, pomocí které jsou data zakódována a následně vytvořena vlastní teoretická zjištění. Hlavními metodami, které jsou ve výzkumu využity je dotazníkové šetření a rozhovory se zástupci obcí.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectknowledgeen_US
dc.subjectEuropean fundsen_US
dc.subjectmunicipalitiesen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectsubsidiesen_US
dc.subjecttheory of learning regionsen_US
dc.subjectznalostics_CZ
dc.subjectevropské fondycs_CZ
dc.subjectobcecs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectdotacecs_CZ
dc.subjectteorie učících se regionůcs_CZ
dc.titleZískávání znalostí obcí v České republice o čerpání dotací z evropských fondůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-18
dc.description.departmentDepartment of European Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra evropských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId259719
dc.title.translatedKnowledge acquisition of municipalities in the Czech Republic on the use of subsidies from European fundsen_US
dc.contributor.refereeKasáková, Zuzana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeritoriální studia se specializací Evropská studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineArea Studies:European Studiesen_US
thesis.degree.programArea Studiesen_US
thesis.degree.programTeritoriální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra evropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeritoriální studia se specializací Evropská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enArea Studies:European Studiesen_US
uk.degree-program.csTeritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enArea Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csEvropské fondy jsou klíčovým nástrojem ke snižování ekonomických a sociálních rozdílů mezi členskými státy a regiony Evropské unie. Obce v České republice mají příležitost využívat tyto fondy k financování důležitých rozvojových projektů, které by jinak nebylo možné realizovat z důvodu nedostatku vlastních finančních prostředků. Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu způsobů, jakým malá města v České republice získávají znalosti potřebné pro úspěšné čerpání dotací z evropských fondů a jak jsou schopny se v této oblasti učit. Výzkum se soustředí na malá města v rozmezí od 3000 do 15 000 obyvatel, s časovým ohraničením na posledních 10 let, tedy programového období 2014-2020 a již aktuálního období počínajícího rokem 2021. Teoretický rámec práce vychází z teorie učících se regionů, která považuje znalosti a schopnost učit se za hlavní zdroj konkurenceschopnosti. Metodologie práce je založena na zakotvené teorii, pomocí které jsou data zakódována a následně vytvořena vlastní teoretická zjištění. Hlavními metodami, které jsou ve výzkumu využity je dotazníkové šetření a rozhovory se zástupci obcí.cs_CZ
uk.abstract.enEuropean funds are a key instrument for reducing economic and social disparities between Member States and regions of the European Union. Municipalities in the Czech Republic have the opportunity to use these funds to finance important development projects that would otherwise be impossible to implement due to a lack of their own financial resources. The focus of this thesis is to analyse the ways in which small towns in the Czech Republic acquire the knowledge needed to successfully draw on European funds and how they are able to learn in this area. The research focuses on small towns ranging from 3,000 to 15,000 inhabitants, with a time frame of the last 10 years, i.e. the 2014-2020 programming period and the already current period starting in 2021. The theoretical framework of the thesis is based on the theory of learning regions, which considers knowledge and the ability to learn as the main source of competitiveness. The methodology of the thesis is based on grounded theory, through which the data are coded and then the own theoretical findings are created. The main methods used in the research are a questionnaire survey and interviews with municipal representatives.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra evropských studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV