dc.contributor.advisor | Váška, Jan | |
dc.creator | Diblíková, Klára | |
dc.date.accessioned | 2024-10-09T06:29:11Z | |
dc.date.available | 2024-10-09T06:29:11Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194767 | |
dc.description.abstract | European funds are a key instrument for reducing economic and social disparities between Member States and regions of the European Union. Municipalities in the Czech Republic have the opportunity to use these funds to finance important development projects that would otherwise be impossible to implement due to a lack of their own financial resources. The focus of this thesis is to analyse the ways in which small towns in the Czech Republic acquire the knowledge needed to successfully draw on European funds and how they are able to learn in this area. The research focuses on small towns ranging from 3,000 to 15,000 inhabitants, with a time frame of the last 10 years, i.e. the 2014-2020 programming period and the already current period starting in 2021. The theoretical framework of the thesis is based on the theory of learning regions, which considers knowledge and the ability to learn as the main source of competitiveness. The methodology of the thesis is based on grounded theory, through which the data are coded and then the own theoretical findings are created. The main methods used in the research are a questionnaire survey and interviews with municipal representatives. | en_US |
dc.description.abstract | Evropské fondy jsou klíčovým nástrojem ke snižování ekonomických a sociálních rozdílů mezi členskými státy a regiony Evropské unie. Obce v České republice mají příležitost využívat tyto fondy k financování důležitých rozvojových projektů, které by jinak nebylo možné realizovat z důvodu nedostatku vlastních finančních prostředků. Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu způsobů, jakým malá města v České republice získávají znalosti potřebné pro úspěšné čerpání dotací z evropských fondů a jak jsou schopny se v této oblasti učit. Výzkum se soustředí na malá města v rozmezí od 3000 do 15 000 obyvatel, s časovým ohraničením na posledních 10 let, tedy programového období 2014-2020 a již aktuálního období počínajícího rokem 2021. Teoretický rámec práce vychází z teorie učících se regionů, která považuje znalosti a schopnost učit se za hlavní zdroj konkurenceschopnosti. Metodologie práce je založena na zakotvené teorii, pomocí které jsou data zakódována a následně vytvořena vlastní teoretická zjištění. Hlavními metodami, které jsou ve výzkumu využity je dotazníkové šetření a rozhovory se zástupci obcí. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | knowledge | en_US |
dc.subject | European funds | en_US |
dc.subject | municipalities | en_US |
dc.subject | cooperation | en_US |
dc.subject | subsidies | en_US |
dc.subject | theory of learning regions | en_US |
dc.subject | znalosti | cs_CZ |
dc.subject | evropské fondy | cs_CZ |
dc.subject | obce | cs_CZ |
dc.subject | spolupráce | cs_CZ |
dc.subject | dotace | cs_CZ |
dc.subject | teorie učících se regionů | cs_CZ |
dc.title | Získávání znalostí obcí v České republice o čerpání dotací z evropských fondů | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-18 | |
dc.description.department | Department of European Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra evropských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 259719 | |
dc.title.translated | Knowledge acquisition of municipalities in the Czech Republic on the use of subsidies from European funds | en_US |
dc.contributor.referee | Kasáková, Zuzana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teritoriální studia se specializací Evropská studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Area Studies:European Studies | en_US |
thesis.degree.program | Area Studies | en_US |
thesis.degree.program | Teritoriální studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra evropských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of European Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Teritoriální studia se specializací Evropská studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Area Studies:European Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Teritoriální studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Area Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Evropské fondy jsou klíčovým nástrojem ke snižování ekonomických a sociálních rozdílů mezi členskými státy a regiony Evropské unie. Obce v České republice mají příležitost využívat tyto fondy k financování důležitých rozvojových projektů, které by jinak nebylo možné realizovat z důvodu nedostatku vlastních finančních prostředků. Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu způsobů, jakým malá města v České republice získávají znalosti potřebné pro úspěšné čerpání dotací z evropských fondů a jak jsou schopny se v této oblasti učit. Výzkum se soustředí na malá města v rozmezí od 3000 do 15 000 obyvatel, s časovým ohraničením na posledních 10 let, tedy programového období 2014-2020 a již aktuálního období počínajícího rokem 2021. Teoretický rámec práce vychází z teorie učících se regionů, která považuje znalosti a schopnost učit se za hlavní zdroj konkurenceschopnosti. Metodologie práce je založena na zakotvené teorii, pomocí které jsou data zakódována a následně vytvořena vlastní teoretická zjištění. Hlavními metodami, které jsou ve výzkumu využity je dotazníkové šetření a rozhovory se zástupci obcí. | cs_CZ |
uk.abstract.en | European funds are a key instrument for reducing economic and social disparities between Member States and regions of the European Union. Municipalities in the Czech Republic have the opportunity to use these funds to finance important development projects that would otherwise be impossible to implement due to a lack of their own financial resources. The focus of this thesis is to analyse the ways in which small towns in the Czech Republic acquire the knowledge needed to successfully draw on European funds and how they are able to learn in this area. The research focuses on small towns ranging from 3,000 to 15,000 inhabitants, with a time frame of the last 10 years, i.e. the 2014-2020 programming period and the already current period starting in 2021. The theoretical framework of the thesis is based on the theory of learning regions, which considers knowledge and the ability to learn as the main source of competitiveness. The methodology of the thesis is based on grounded theory, through which the data are coded and then the own theoretical findings are created. The main methods used in the research are a questionnaire survey and interviews with municipal representatives. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra evropských studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | C | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |