dc.contributor.advisor | Řehořová, Irena | |
dc.creator | Zemanová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2024-10-09T06:31:07Z | |
dc.date.available | 2024-10-09T06:31:07Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194776 | |
dc.description.abstract | This thesis explores multimodal data articles discussing the COVID-19 pandemic from 2020 to 2022. Its main aim is to analyze the strategies of slow and longform journalism, the issues of data storytelling, cognitive container, and multimodal digital journalism, and their impact on reader perception and engagement. Special emphasis is placed on studying narrative techniques in journalism and their application in multimodal articles. The analytical section, examining sixteen articles from The New York Times, combines the analysis of narrative techniques and their impact on reader engagement with the visual components of the articles. Narrative journalistic techniques are analyzed primarily based on insights presented in the research of Kobie van Krieken. The depiction of people and the coronavirus and their representational, interactive, and compositional meanings are analyzed using methods from social semiotic analysis by Gunther Kress and Theo van Leeuwen. As a result, the thesis provides a comprehensive overview of how the various components of multimodal communication interact, focusing particularly on methods that increase reader engagement. | en_US |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá multimodálními datovými články pojednávajícími o pandemii covidu-19 v letech 2020-2022. Jejím hlavním cílem je analyzovat strategie slow a longform žurnalistiky, problematiku tzv. data story, kognitivního kontejneru a multimodální digitální žurnalistiky a jejich vliv na vnímání a angažovanost čtenářů. Zvláštní důraz je kladen na studium narativních postupů v novinařině a jejich uplatnění v multimodálních článcích. Analytická část zkoumající šestnáct článků The New York Times kombinuje jak analýzu narativních technik a jejich dopadů na angažovanost čtenáře, tak vizuální složky článků. K analýze narativních novinářských postupů jsou využity zejména poznatky představené ve výzkumech Kobie van Krieken. Obrazová sdělení zobrazující lidi a koronavirus a jejich reprezentační, interaktivní a kompoziční významy jsou analyzovány za pomoci metod sociální sémiotické analýzy Gunthera Kresse a Thea van Leeuwena. Diplomová práce díky tomu přináší ucelený přehled o tom, jak spolu jednotlivé složky multimodálního sdělení kooperují, přičemž se zaměřuje zejména na způsoby zvyšující angažovanost čtenáře. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | multimodal data articles | en_US |
dc.subject | data journalism | en_US |
dc.subject | narrative techniques in journalism | en_US |
dc.subject | reader engagement | en_US |
dc.subject | social semiotic approach to multimodality | en_US |
dc.subject | data visualization | en_US |
dc.subject | slow journalism | en_US |
dc.subject | longform journalism | en_US |
dc.subject | COVID-19 pandemic | en_US |
dc.subject | The New York Times | en_US |
dc.subject | multimodální datové články | cs_CZ |
dc.subject | datová žurnalistika | cs_CZ |
dc.subject | narativní postupy v žurnalistice | cs_CZ |
dc.subject | angažovanost čtenáře | cs_CZ |
dc.subject | sociálně sémiotická multimodální analýza | cs_CZ |
dc.subject | vizualizace dat | cs_CZ |
dc.subject | slow journalism | cs_CZ |
dc.subject | longform journalism | cs_CZ |
dc.subject | pandemie covidu-19 | cs_CZ |
dc.subject | The New York Times | cs_CZ |
dc.title | Multimodální analýza digitálního datového storytellingu aneb jak novináři The New York Times vyprávěli o pandemii covidu-19 v letech 2020-2022 | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-18 | |
dc.description.department | Programme Electronic Culture and Semiotics | en_US |
dc.description.department | Program Elektronická kultura a semiotika | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 255339 | |
dc.title.translated | Multimodal Analysis of Digital Data Storytelling: How Journalists of The New York Times Told the Stories of the COVID-19 Pandemic from 2020 to 2022 | en_US |
dc.contributor.referee | Gvoždiak, Vít | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
thesis.degree.program | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
thesis.degree.program | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Program Elektronická kultura a semiotika | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Programme Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.degree-program.cs | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá multimodálními datovými články pojednávajícími o pandemii covidu-19 v letech 2020-2022. Jejím hlavním cílem je analyzovat strategie slow a longform žurnalistiky, problematiku tzv. data story, kognitivního kontejneru a multimodální digitální žurnalistiky a jejich vliv na vnímání a angažovanost čtenářů. Zvláštní důraz je kladen na studium narativních postupů v novinařině a jejich uplatnění v multimodálních článcích. Analytická část zkoumající šestnáct článků The New York Times kombinuje jak analýzu narativních technik a jejich dopadů na angažovanost čtenáře, tak vizuální složky článků. K analýze narativních novinářských postupů jsou využity zejména poznatky představené ve výzkumech Kobie van Krieken. Obrazová sdělení zobrazující lidi a koronavirus a jejich reprezentační, interaktivní a kompoziční významy jsou analyzovány za pomoci metod sociální sémiotické analýzy Gunthera Kresse a Thea van Leeuwena. Diplomová práce díky tomu přináší ucelený přehled o tom, jak spolu jednotlivé složky multimodálního sdělení kooperují, přičemž se zaměřuje zejména na způsoby zvyšující angažovanost čtenáře. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis explores multimodal data articles discussing the COVID-19 pandemic from 2020 to 2022. Its main aim is to analyze the strategies of slow and longform journalism, the issues of data storytelling, cognitive container, and multimodal digital journalism, and their impact on reader perception and engagement. Special emphasis is placed on studying narrative techniques in journalism and their application in multimodal articles. The analytical section, examining sixteen articles from The New York Times, combines the analysis of narrative techniques and their impact on reader engagement with the visual components of the articles. Narrative journalistic techniques are analyzed primarily based on insights presented in the research of Kobie van Krieken. The depiction of people and the coronavirus and their representational, interactive, and compositional meanings are analyzed using methods from social semiotic analysis by Gunther Kress and Theo van Leeuwen. As a result, the thesis provides a comprehensive overview of how the various components of multimodal communication interact, focusing particularly on methods that increase reader engagement. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Elektronická kultura a semiotika | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |