Problematika interní komunikace v retailové společnosti vůči zaměstnancům na prodejních pobočkách
The issue of internal communication in a retail company towards employees at sales branches
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194789Identifikátory
SIS: 262532
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Oukropec, Jindřich
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
18. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Interní komunikace, retail, retailová společnost, informovanost zaměstnanců, spokojenost zaměstnanců, zaměstnanecká aplikaceKlíčová slova (anglicky)
Internal communication, retail, retail company, employee awareness, employee satisfaction, employee appInterní komunikace je pro každou společnost naprosto zásadní, informovaný zaměstnanec, mající pocit integrity, tedy že je nedílnou součástí firmy - rovná se spokojený zaměstnanec, který je produktivní a loajální, což organizaci přináší výsledky nejen z pohledu výkonu, ale i šíření dobrého jména její značky, ať už jakožto prodejce či jako zaměstnavatele. Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou interní komunikace v konkrétní retailové společnosti působící na českém trhu vůči jejím zaměstnancům pracujícím na prodejních pobočkách, kteří představují téměř 90 % všech jejích zaměstnanců. Hlavní problém je, že tito zaměstnanci nemají k dispozici firemní telefon ani počítač a je zde tak absence efektivního on-line kanálu interní komunikace. Řešení by mohla přinést zaměstnanecká aplikace, kterou by si mohli zaměstnanci instalovat na svůj soukromý telefon a kterou má společnost v plánu v nejbližší době implementovat. Práce si za svůj hlavní cíl klade zjistit, zda jsou zaměstnanci této aplikaci nakloněni, o čem by měla informovat a jakými funkcemi by měla disponovat, aby ji opravdu využívali. Dalšími cíli práce pak bylo zhodnotit spokojenost se stávajícími kanály interní komunikace se zaměřením na interní časopis. Pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnil vzorek 313 zaměstnanců prodejen...
Internal communication is essential for any company, an informed employee with a sense of integrity, i.e. being an integral part of the company - equals a satisfied employee who is productive and loyal, which brings results to the organization not only in terms of performance but also in spreading the reputation of its brand, whether as a vendor or as an employer. The present thesis deals with the issue of internal communication in a specific retail company operating on the Czech market towards its employees working in sales branches, who represent almost 90% of all its employees. The main problem is that these employees do not have a company phone or computer at their disposal and thus there is an absence of an effective online channel of internal communication. An employee application that employees could install on their personal phones, which the company plans to implement in the near future, could provide a solution. The main objective of this thesis is to find out whether employees are in favour of this application, what it should inform them about and what features it should have so that they actually use it. The other objectives of the thesis were then to evaluate the satisfaction with the existing channels of internal communication with a focus on the internal magazine. Using a...