Zobrazit minimální záznam

Art Creation Using Generative Artificial Intelligence
dc.contributor.advisorKafková, Helena
dc.creatorNěmec, Jan
dc.date.accessioned2024-11-29T07:09:22Z
dc.date.available2024-11-29T07:09:22Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194825
dc.description.abstractCílem diplomové práce je prozkoumání aktuálního stavu propojení generativní umělé inteligence s výtvarnou výchovou na základních školách. Teoretická část definuje základní pojmy a teoretické rámce potřebné k porozumění problematice. Popisuje historický vývoj počítačového umění a analyzuje vybrané mode- ly generativní AI, jako jsou GAN a GPT. Představuje konkrétní díla současných umělců a popisuje možnosti praktického využití generativních modelů. Cílem je vytvořit funkční slovník učitele zaměřený na generativní AI v interdisciplinárním diskursu IT a VV. Praktická část se zaměřuje na konkrétní případ využití generativní AI ve výtvarné vý- chově na druhém stupni základní školy. Byl vytvořen projekt, který využívá generativní techniky textové a obrazové AI. Byly analyzovány plány vyučovacích hodin a proces tvorby knihy spojující ilustrace žáků s texty generativní AI. Cílem praktické části je ově- řit, jak je možné zapojit generativní AI do výuky výtvarné výchovy na druhém stupni základní školy. Výzkumná část představuje případovou studii zaměřenou na vliv generativní AI na výtvarnou tvorbu žáků. Hlavní výzkumnou otázkou je - Ovlivňuje generativní umělá inteligence výtvarnou tvorbu žáků? Doplňující otázky zkoumají výhody a nevýhody AI ve výtvarné výchově a vnímání role AI žáky. Výsledky ukazují, že...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to explore the current state of integrating generative artificial in- telligence with art education in primary schools. The theoretical part defines the basic concepts and theoretical frameworks neces- sary for understanding the issue, presents the historical development of computer art, and analyzes selected generative AI models, such as GAN and GPT. It introduces spe- cific works of contemporary artists and describes the possibilities for practical use of generative models. The goal is to create a functional dictionary for teachers focused on generative AI in the interdisciplinary discourse of IT and art education. The practical part focuses on a specific case of using generative AI in art education in the upper grades of primary school. A project was created that utilizes generative techniques of text and image AI. Lesson plans and the process of creating a book that combines students' illustrations with generative AI texts were analyzed. The aim of the practical part is to verify how generative AI can be integrated into art education in the upper grades of primary school. The research part presents a case study focused on the impact of generative AI on students' artistic creation. The main research question is - Does generative artificial intelligence influence...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectGenerative AIen_US
dc.subjectArt Creationen_US
dc.subjectArt Educationen_US
dc.subjectDigital Arten_US
dc.subjectArt &ampen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectGenerative Modelsen_US
dc.subjectGenerativní umělá inteligencecs_CZ
dc.subjectVýtvarná tvorbacs_CZ
dc.subjectVýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectDigitální uměnícs_CZ
dc.subjectUmění a technologiecs_CZ
dc.subjectGenerativní modelycs_CZ
dc.titleVýtvarná tvorba s využitím generativní umělé inteligencecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId272266
dc.title.translatedArt Creation Using Generative Artificial Intelligenceen_US
dc.contributor.refereeRaudenský, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Art Education for Lower and Upper Secondary Schools and Basic Art Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Art Education for Lower and Upper Secondary Schools and Basic Art Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je prozkoumání aktuálního stavu propojení generativní umělé inteligence s výtvarnou výchovou na základních školách. Teoretická část definuje základní pojmy a teoretické rámce potřebné k porozumění problematice. Popisuje historický vývoj počítačového umění a analyzuje vybrané mode- ly generativní AI, jako jsou GAN a GPT. Představuje konkrétní díla současných umělců a popisuje možnosti praktického využití generativních modelů. Cílem je vytvořit funkční slovník učitele zaměřený na generativní AI v interdisciplinárním diskursu IT a VV. Praktická část se zaměřuje na konkrétní případ využití generativní AI ve výtvarné vý- chově na druhém stupni základní školy. Byl vytvořen projekt, který využívá generativní techniky textové a obrazové AI. Byly analyzovány plány vyučovacích hodin a proces tvorby knihy spojující ilustrace žáků s texty generativní AI. Cílem praktické části je ově- řit, jak je možné zapojit generativní AI do výuky výtvarné výchovy na druhém stupni základní školy. Výzkumná část představuje případovou studii zaměřenou na vliv generativní AI na výtvarnou tvorbu žáků. Hlavní výzkumnou otázkou je - Ovlivňuje generativní umělá inteligence výtvarnou tvorbu žáků? Doplňující otázky zkoumají výhody a nevýhody AI ve výtvarné výchově a vnímání role AI žáky. Výsledky ukazují, že...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to explore the current state of integrating generative artificial in- telligence with art education in primary schools. The theoretical part defines the basic concepts and theoretical frameworks neces- sary for understanding the issue, presents the historical development of computer art, and analyzes selected generative AI models, such as GAN and GPT. It introduces spe- cific works of contemporary artists and describes the possibilities for practical use of generative models. The goal is to create a functional dictionary for teachers focused on generative AI in the interdisciplinary discourse of IT and art education. The practical part focuses on a specific case of using generative AI in art education in the upper grades of primary school. A project was created that utilizes generative techniques of text and image AI. Lesson plans and the process of creating a book that combines students' illustrations with generative AI texts were analyzed. The aim of the practical part is to verify how generative AI can be integrated into art education in the upper grades of primary school. The research part presents a case study focused on the impact of generative AI on students' artistic creation. The main research question is - Does generative artificial intelligence influence...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV