dc.contributor.advisor | Nicoletta, Gerardo Costabile | |
dc.creator | Challapalli, Ishita | |
dc.date.accessioned | 2024-11-11T22:26:25Z | |
dc.date.available | 2024-11-11T22:26:25Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194848 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce zkoumá zobrazení kulturních identit jižní Indie v mainstreamových filmech Bollywoodu a filmech z jižní Indie, přičemž se zaměřuje na to, jak tato zobrazení odrážejí regionální, národní a kulturní dynamiku. Studie má za cíl odpovědět na dvě výzkumné otázky: Jak mainstreamové indické kino (Bollywood) představuje kulturní identitu jižní Indie a jak filmy z jižní Indie zobrazují kulturní identitu jihu? Plánuje to prověřením toho, jak Bollywood, často kritizovaný za prezentaci pohledu zaměřeného na severní Indii, kontrastuje s přístupem filmů z jižní Indie k zobrazování jejich vlastní kultury. Analýzou výběru filmů z obou průmyslů tato studie zkoumá, jak se tato zobrazení vyvíjela během posledního desetiletí v reakci na měnící se společenské postoje a filmové trendy. Analýza využívá teorie z kulturních studií, včetně konceptů "Othering", subalterních studií a esencialismu, k pochopení toho, jak jsou kulturní identity zobrazovány a vnímány. Vybrané filmy představují škálu zobrazení, od stereotypních po více nuancovaná, poskytující náhled na to, jak tyto průmysly řeší a někdy i udržují kulturní stereotypy. Tato diplomová práce odhaluje složitost v zobrazení jižní Indie v Bollywoodu a zdůrazňuje autentická, často více respektující zobrazení, která se nacházejí ve filmu z jižní Indie.... | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Culture | en_US |
dc.subject | identity | en_US |
dc.subject | Bollywood | en_US |
dc.subject | power | en_US |
dc.subject | hegemony | en_US |
dc.subject | othering | en_US |
dc.subject | essentialism | en_US |
dc.subject | subaltern | en_US |
dc.subject | Kultura | cs_CZ |
dc.subject | identita | cs_CZ |
dc.subject | Bollywood | cs_CZ |
dc.subject | moc | cs_CZ |
dc.subject | hegemonie | cs_CZ |
dc.subject | othering | cs_CZ |
dc.subject | esencialismus | cs_CZ |
dc.subject | subaltern | cs_CZ |
dc.title | Cultural identity representation in mainstream Indian cinema (Bollywood) and south Indian films | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-18 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 266255 | |
dc.title.translated | Reprezentace kulturní identity v mainsreamové indické kinematografii Bollywoodu a jihoindických filmech | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Zamir, Sadia | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media and Area studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Media and Area studies | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Area studies | en_US |
thesis.degree.program | Media and Area studies | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Media and Area studies | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media and Area studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Media and Area studies | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Area studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce zkoumá zobrazení kulturních identit jižní Indie v mainstreamových filmech Bollywoodu a filmech z jižní Indie, přičemž se zaměřuje na to, jak tato zobrazení odrážejí regionální, národní a kulturní dynamiku. Studie má za cíl odpovědět na dvě výzkumné otázky: Jak mainstreamové indické kino (Bollywood) představuje kulturní identitu jižní Indie a jak filmy z jižní Indie zobrazují kulturní identitu jihu? Plánuje to prověřením toho, jak Bollywood, často kritizovaný za prezentaci pohledu zaměřeného na severní Indii, kontrastuje s přístupem filmů z jižní Indie k zobrazování jejich vlastní kultury. Analýzou výběru filmů z obou průmyslů tato studie zkoumá, jak se tato zobrazení vyvíjela během posledního desetiletí v reakci na měnící se společenské postoje a filmové trendy. Analýza využívá teorie z kulturních studií, včetně konceptů "Othering", subalterních studií a esencialismu, k pochopení toho, jak jsou kulturní identity zobrazovány a vnímány. Vybrané filmy představují škálu zobrazení, od stereotypních po více nuancovaná, poskytující náhled na to, jak tyto průmysly řeší a někdy i udržují kulturní stereotypy. Tato diplomová práce odhaluje složitost v zobrazení jižní Indie v Bollywoodu a zdůrazňuje autentická, často více respektující zobrazení, která se nacházejí ve filmu z jižní Indie.... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | B | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |