Zobrazit minimální záznam

Prevention of risk behavior of pupils in a special primary school
dc.contributor.advisorZemková, Jaroslava
dc.creatorPlecitá, Ilona
dc.date.accessioned2024-10-09T06:47:36Z
dc.date.available2024-10-09T06:47:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194864
dc.description.abstractThe bachelor's thesis aims to describe the educational approaches and educational methods used to support pupils who are educated at a special elementary school and a practical school. The aim of the thesis is to find out which specific methods have proven effective forpedagogues in preventing risky behavior of special school pupils. The intention is to investigate the methods leading to the elimination of pupils' risky behavior, the reasons fortheir choice and the resulting effect of use, taking into account the pupil's age and disadvantage. As a research problem, the work set the question: What are the most common types of risky behavior among pupils at a special school? How to effectively prevent this type of behavior? How to solve the risk behavior that has already arisen? The theoretical starting points of the work focus on the issue of types of risky behavior and their consequences. The research part is focused on insight into the process of upbringing and education in a group of special school pupils with regard to the prevention of risky behavior. As part of the qualitative research, data collection was carried out using the method of observation of teaching lessons, and the method of semi-structured interviews with teachers and teacher assistants. Subsequently, an analysis of the obtained...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce si klade za cíl popsat výchovné přístupy a vzdělávací metody používané k podpoře žáků, kteří se vzdělávají na základní škole speciální a na praktické škole. Cílem práce je zjistit, které konkrétní metody se pedagogům osvědčily v rámci předcházení rizikového chování žáků speciální školy. Záměrem je zkoumat metody vedoucí k eliminaci rizikového chování žáků, důvody pro jejich volbu a výsledný efekt používání, s ohledem na věk a znevýhodnění žáka. Jako výzkumný problém si práce stanovila otázku: Jaké jsou nejčastější typy rizikového chování u žáků na speciální škole? Jak tomuto typu chování účinně předcházet? Jakým způsobem již vzniklé rizikové chování řešit? Teoretická východiska práce se zaměřují na problematiku typů rizikového chování, a jejich následků. Výzkumná část je zaměřena na vhled do procesu výchovy a vzdělávání ve skupině žáků speciální školy s ohledem na prevenci rizikového chování. V rámci kvalitativního výzkumu byl sběr dat realizován za použití metody pozorování vedení vyučovací hodiny, a metody polostrukturovaného rozhovoru s pedagogy a asistenty pedagoga. Následně byla provedena analýza získaných dat a dokumentů. Výsledkem bakalářské práce je popis reálného postupu pedagogických pracovníků, které se osvědčily jako prevence rizikového chování žáků základní školy...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectRisky behavioren_US
dc.subjectPreventionen_US
dc.subjectSpecial elementary schoolen_US
dc.subjectRizikové chovánícs_CZ
dc.subjectPrevencecs_CZ
dc.subjectZákladní škola speciálnícs_CZ
dc.titlePrevence rizikového chování žáků na základní škole speciálnícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-18
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId258895
dc.title.translatedPrevention of risk behavior of pupils in a special primary schoolen_US
dc.contributor.refereeKadrnožková, Monika
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce si klade za cíl popsat výchovné přístupy a vzdělávací metody používané k podpoře žáků, kteří se vzdělávají na základní škole speciální a na praktické škole. Cílem práce je zjistit, které konkrétní metody se pedagogům osvědčily v rámci předcházení rizikového chování žáků speciální školy. Záměrem je zkoumat metody vedoucí k eliminaci rizikového chování žáků, důvody pro jejich volbu a výsledný efekt používání, s ohledem na věk a znevýhodnění žáka. Jako výzkumný problém si práce stanovila otázku: Jaké jsou nejčastější typy rizikového chování u žáků na speciální škole? Jak tomuto typu chování účinně předcházet? Jakým způsobem již vzniklé rizikové chování řešit? Teoretická východiska práce se zaměřují na problematiku typů rizikového chování, a jejich následků. Výzkumná část je zaměřena na vhled do procesu výchovy a vzdělávání ve skupině žáků speciální školy s ohledem na prevenci rizikového chování. V rámci kvalitativního výzkumu byl sběr dat realizován za použití metody pozorování vedení vyučovací hodiny, a metody polostrukturovaného rozhovoru s pedagogy a asistenty pedagoga. Následně byla provedena analýza získaných dat a dokumentů. Výsledkem bakalářské práce je popis reálného postupu pedagogických pracovníků, které se osvědčily jako prevence rizikového chování žáků základní školy...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis aims to describe the educational approaches and educational methods used to support pupils who are educated at a special elementary school and a practical school. The aim of the thesis is to find out which specific methods have proven effective forpedagogues in preventing risky behavior of special school pupils. The intention is to investigate the methods leading to the elimination of pupils' risky behavior, the reasons fortheir choice and the resulting effect of use, taking into account the pupil's age and disadvantage. As a research problem, the work set the question: What are the most common types of risky behavior among pupils at a special school? How to effectively prevent this type of behavior? How to solve the risk behavior that has already arisen? The theoretical starting points of the work focus on the issue of types of risky behavior and their consequences. The research part is focused on insight into the process of upbringing and education in a group of special school pupils with regard to the prevention of risky behavior. As part of the qualitative research, data collection was carried out using the method of observation of teaching lessons, and the method of semi-structured interviews with teachers and teacher assistants. Subsequently, an analysis of the obtained...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV