Zobrazit minimální záznam

Examining the Role of New Media in Urban Inequalities: Analyzing the representations of Tehran's Lowlagar Alley on Instagram
dc.contributor.advisorBalon, Jan
dc.creatorHemmati, Reyhaneh
dc.date.accessioned2024-11-11T21:59:09Z
dc.date.available2024-11-11T21:59:09Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194887
dc.description.abstract(CZ) Tato práce zkoumá vzájemné působení nových médií a městského života se zaměřením na uličku Lowlagar v Teheránu, jak je prezentována na Instagramu. Prostřednictvím obsahové analýzy 48 příspěvků na Instagramu studie odhaluje, jak platforma představuje estetickou a nostalgickou přitažlivost této uličky především za účelem propagace lokality. Tyto reprezentace, zatímco zachovávají jedinečné vlastnosti uličky Lowlagar, odpovídají globálním trendům, které zdůrazňují propagaci a komodifikaci prostor spojených s luxusní spotřebou a konstrukcí identity. Výzkum ukazuje roli Instagramu v komodifikaci městských prostor, kde je platforma využívána k prodeji nejen fyzického prostoru, ale i aspirativního životního stylu. Ačkoli tyto digitální zobrazení zvyšují viditelnost a potenciálně zvyšují ekonomickou hodnotu oblasti, představují významné výzvy pro městské plánovače a politiky. Zjištění poukazují na potřebu strategií, které zajistí, že městské oblasti si zachovají svůj kulturní význam a budou i nadále inkluzivní a rozmanité tváří v tvář změnám způsobeným sociálními médii.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDigital Representationen_US
dc.subjectUrban Representationen_US
dc.subjectCommodificationen_US
dc.subjectNew Mediaen_US
dc.subjectDigital Platformsen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectUrban Lifeen_US
dc.subjectDigital Representationcs_CZ
dc.subjectUrban Representationcs_CZ
dc.subjectCommodificationcs_CZ
dc.subjectNew Mediacs_CZ
dc.subjectDigital Platformscs_CZ
dc.subjectInstagramcs_CZ
dc.subjectUrban Lifecs_CZ
dc.titleExamining the Role of New Media in Urban Inequalities: Analyzing the representations of Tehran's Lowlagar Alley on Instagramen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-19
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId260840
dc.title.translatedExamining the Role of New Media in Urban Inequalities: Analyzing the representations of Tehran's Lowlagar Alley on Instagramcs_CZ
dc.contributor.refereeHrůzová, Andrea
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociety, Communication and Mediaen_US
thesis.degree.disciplineSociety, Communication and Mediacs_CZ
thesis.degree.programSociety, Communication and Mediaen_US
thesis.degree.programSociety, Communication and Mediacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociety, Communication and Mediacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociety, Communication and Mediaen_US
uk.degree-program.csSociety, Communication and Mediacs_CZ
uk.degree-program.enSociety, Communication and Mediaen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(CZ) Tato práce zkoumá vzájemné působení nových médií a městského života se zaměřením na uličku Lowlagar v Teheránu, jak je prezentována na Instagramu. Prostřednictvím obsahové analýzy 48 příspěvků na Instagramu studie odhaluje, jak platforma představuje estetickou a nostalgickou přitažlivost této uličky především za účelem propagace lokality. Tyto reprezentace, zatímco zachovávají jedinečné vlastnosti uličky Lowlagar, odpovídají globálním trendům, které zdůrazňují propagaci a komodifikaci prostor spojených s luxusní spotřebou a konstrukcí identity. Výzkum ukazuje roli Instagramu v komodifikaci městských prostor, kde je platforma využívána k prodeji nejen fyzického prostoru, ale i aspirativního životního stylu. Ačkoli tyto digitální zobrazení zvyšují viditelnost a potenciálně zvyšují ekonomickou hodnotu oblasti, představují významné výzvy pro městské plánovače a politiky. Zjištění poukazují na potřebu strategií, které zajistí, že městské oblasti si zachovají svůj kulturní význam a budou i nadále inkluzivní a rozmanité tváří v tvář změnám způsobeným sociálními médii.cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV