Americký patriotismus a propaganda v John Sutherland Cartoon Production v období rané studené války
U.S. Patriotism and Propaganda in John Sutherland Cartoon Production During Early Stages of the Cold War
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194909Identifikátory
SIS: 248279
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Raška, Francis
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Teritoriální studia se specializací Severoamerická studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra severoamerických studií
Datum obhajoby
19. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Propaganda, Cartoon, Studená Válka, John Sutherland Production, Harding College, Sloan FoundationKlíčová slova (anglicky)
Propaganda, Cartoon, Cold War, John Sutherland Production, Harding College, Sloan FoundationDiplomová práce se zaměřuje na americký propagandistický a patriotický obsah produkce Johna Sutherlanda v období rané studené války. Mezi lety 1948-1952 spolupracovali tři hlavní partneři John Sutherland Production, Harding College a Sloan Foundation na vývoji edukačního materiálu pod názvem "Fun and Facts about American Business". V rámci tohoto projektu bylo vytvořeno deset cartoons, přičemž šest z nich bylo distribuováno do kin společností Metro-Goldwyn-Mayer. Čtyři zbylé cartoons byly poté poskytnuty divákům prostřednictvím sekundárního trhu, například vzdělávacím institucím nebo podnikům. Cílem této práce je zjistit, jaké propagandistické techniky lze v cartoons pozorovat a zda tyto cartoons podporují americký patriotismus. Cartoons z projektu "Fun and Facts" mají propagandistický charakter pro jejich černobílou prezentaci informací, podporu národních amerických hodnot a nevybíravé zobrazení nepřítele, po konci druhé světové války tedy Sovětského svazu. Dále "Fun and Facts" propaguje demokratický způsob života, jenž je prezentován americkými hodnotami jako jsou ochrana svobod nebo tržní ekonomika. V kontextu počínající studené války byly tyto cartoons ovlivněny též politickým a společenským vývojem mezinárodního prostředí, stejně tak jako domácí situací v USA. Mezi hlavní charakteristiky...
This thesis focuses on the American propaganda and patriotic content of John Sutherland's productions during the early Cold War. Between 1948 and 1952, the three main partners, John Sutherland Production, Harding College, and the Sloan Foundation, collaborated to develop educational material entitled "Fun and Facts about American Business." This project produced ten cartoons, six distributed to theaters by Metro-Goldwyn-Mayer. The four remaining cartoons were then provided to audiences through the secondary market, such as educational institutions or businesses. This paper aims to determine what propaganda techniques can be observed in cartoons and whether these cartoons promote American patriotism. Cartoons from the "Fun and Facts" project are propagandistic due to their black- and-white presentation of information, promotion of national American values, and indiscriminate portrayal of the enemy, the Soviet Union, after the end of World War II. Furthermore, "Fun and Facts" promotes a democratic way of life, mainly represented by American values such as protecting freedoms or the market economy. In the context of the emerging Cold War, these cartoons were also influenced by political and social developments in the international environment as well as the domestic situation in the USA. The main...