dc.contributor.advisor | Hrůzová, Andrea | |
dc.creator | Kunovski, Filip | |
dc.date.accessioned | 2024-11-11T21:50:41Z | |
dc.date.available | 2024-11-11T21:50:41Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194926 | |
dc.description.abstract | Znovuzrození analogové fotografie v minulém desetiletí nakonec vyústil ve vytvoření mezinárodní sítě festivalů analogové fotografie (Analogue Photography Festivals Network - APFN). Tato studie se zabývá důvody opětovného nástupu analogové fotografické praxe v současném digitálním kontextu. Výzkum zkoumá osobní zkušenosti fotografů prostřednictvím přístupu zakotvené teorie využívajícího hloubkové fenomenologické rozhovory a zároveň je analyzuje metodou tematické analýzy. Zjištění poukazují na potřebu nově formulovat analogovou fotografii v současném digitálním kontextu. Důvody jejího znovuzrození v nedávné minulosti jsou přímým důsledkem jejích vlastností, které ji rámují jako hluboce osobní praxi, což s sebou nese větší pocit důležitosti a náklonnosti k procesu i konečnému produktu ve srovnání s jejím digitálním protějškem. Analogová fotografie tak ve světle digitalizačních trendů naší současné společnosti získává další, dříve nedosaženou formu významu. Výzkum přispívá k existující literatuře tím, že zahrnuje pojmy afektů a afektivní záměrnosti, které podle zjištění tvoří základní kámen pro přisouzení takového osobního pocitu významu. Studie nicméně zdůrazňuje, že je důležité nahlížet na "analogová" nebo "retro" média z hlediska tělesného prožívání, emocionálních a afektivních valencí, aby bylo... | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Photography | en_US |
dc.subject | analogue photography | en_US |
dc.subject | digital photography | en_US |
dc.subject | reemergence | en_US |
dc.subject | affects | en_US |
dc.subject | affective intentionality | en_US |
dc.subject | materiality | en_US |
dc.subject | bodily engagement | en_US |
dc.subject | significance | en_US |
dc.subject | Fotografie | cs_CZ |
dc.subject | analogová fotografie | cs_CZ |
dc.subject | digitální fotografie | cs_CZ |
dc.subject | znovuzrození | cs_CZ |
dc.subject | afekty | cs_CZ |
dc.subject | afektivní záměrnost | cs_CZ |
dc.subject | materialita | cs_CZ |
dc.subject | tělesná angažovanost | cs_CZ |
dc.subject | významnost | cs_CZ |
dc.title | Reemergence of Analogue Photographic Practice: Affects, Intentionality and Significance | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-19 | |
dc.description.department | Department of Sociology | en_US |
dc.description.department | Katedra sociologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 262200 | |
dc.title.translated | Znovuobjevení analogové fotografické praxe: afekty, záměrnost a významnost | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Silverio, Robert | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Society, Communication and Media | en_US |
thesis.degree.discipline | Society, Communication and Media | cs_CZ |
thesis.degree.program | Society, Communication and Media | en_US |
thesis.degree.program | Society, Communication and Media | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra sociologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Sociology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Society, Communication and Media | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Society, Communication and Media | en_US |
uk.degree-program.cs | Society, Communication and Media | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Society, Communication and Media | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Znovuzrození analogové fotografie v minulém desetiletí nakonec vyústil ve vytvoření mezinárodní sítě festivalů analogové fotografie (Analogue Photography Festivals Network - APFN). Tato studie se zabývá důvody opětovného nástupu analogové fotografické praxe v současném digitálním kontextu. Výzkum zkoumá osobní zkušenosti fotografů prostřednictvím přístupu zakotvené teorie využívajícího hloubkové fenomenologické rozhovory a zároveň je analyzuje metodou tematické analýzy. Zjištění poukazují na potřebu nově formulovat analogovou fotografii v současném digitálním kontextu. Důvody jejího znovuzrození v nedávné minulosti jsou přímým důsledkem jejích vlastností, které ji rámují jako hluboce osobní praxi, což s sebou nese větší pocit důležitosti a náklonnosti k procesu i konečnému produktu ve srovnání s jejím digitálním protějškem. Analogová fotografie tak ve světle digitalizačních trendů naší současné společnosti získává další, dříve nedosaženou formu významu. Výzkum přispívá k existující literatuře tím, že zahrnuje pojmy afektů a afektivní záměrnosti, které podle zjištění tvoří základní kámen pro přisouzení takového osobního pocitu významu. Studie nicméně zdůrazňuje, že je důležité nahlížet na "analogová" nebo "retro" média z hlediska tělesného prožívání, emocionálních a afektivních valencí, aby bylo... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | A | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |