Zobrazit minimální záznam

Znovuobjevení analogové fotografické praxe: afekty, záměrnost a významnost
dc.contributor.advisorHrůzová, Andrea
dc.creatorKunovski, Filip
dc.date.accessioned2024-11-11T21:50:41Z
dc.date.available2024-11-11T21:50:41Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194926
dc.description.abstractZnovuzrození analogové fotografie v minulém desetiletí nakonec vyústil ve vytvoření mezinárodní sítě festivalů analogové fotografie (Analogue Photography Festivals Network - APFN). Tato studie se zabývá důvody opětovného nástupu analogové fotografické praxe v současném digitálním kontextu. Výzkum zkoumá osobní zkušenosti fotografů prostřednictvím přístupu zakotvené teorie využívajícího hloubkové fenomenologické rozhovory a zároveň je analyzuje metodou tematické analýzy. Zjištění poukazují na potřebu nově formulovat analogovou fotografii v současném digitálním kontextu. Důvody jejího znovuzrození v nedávné minulosti jsou přímým důsledkem jejích vlastností, které ji rámují jako hluboce osobní praxi, což s sebou nese větší pocit důležitosti a náklonnosti k procesu i konečnému produktu ve srovnání s jejím digitálním protějškem. Analogová fotografie tak ve světle digitalizačních trendů naší současné společnosti získává další, dříve nedosaženou formu významu. Výzkum přispívá k existující literatuře tím, že zahrnuje pojmy afektů a afektivní záměrnosti, které podle zjištění tvoří základní kámen pro přisouzení takového osobního pocitu významu. Studie nicméně zdůrazňuje, že je důležité nahlížet na "analogová" nebo "retro" média z hlediska tělesného prožívání, emocionálních a afektivních valencí, aby bylo...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPhotographyen_US
dc.subjectanalogue photographyen_US
dc.subjectdigital photographyen_US
dc.subjectreemergenceen_US
dc.subjectaffectsen_US
dc.subjectaffective intentionalityen_US
dc.subjectmaterialityen_US
dc.subjectbodily engagementen_US
dc.subjectsignificanceen_US
dc.subjectFotografiecs_CZ
dc.subjectanalogová fotografiecs_CZ
dc.subjectdigitální fotografiecs_CZ
dc.subjectznovuzrozenícs_CZ
dc.subjectafektycs_CZ
dc.subjectafektivní záměrnostcs_CZ
dc.subjectmaterialitacs_CZ
dc.subjecttělesná angažovanostcs_CZ
dc.subjectvýznamnostcs_CZ
dc.titleReemergence of Analogue Photographic Practice: Affects, Intentionality and Significanceen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-19
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId262200
dc.title.translatedZnovuobjevení analogové fotografické praxe: afekty, záměrnost a významnostcs_CZ
dc.contributor.refereeSilverio, Robert
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociety, Communication and Mediaen_US
thesis.degree.disciplineSociety, Communication and Mediacs_CZ
thesis.degree.programSociety, Communication and Mediaen_US
thesis.degree.programSociety, Communication and Mediacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociety, Communication and Mediacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociety, Communication and Mediaen_US
uk.degree-program.csSociety, Communication and Mediacs_CZ
uk.degree-program.enSociety, Communication and Mediaen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZnovuzrození analogové fotografie v minulém desetiletí nakonec vyústil ve vytvoření mezinárodní sítě festivalů analogové fotografie (Analogue Photography Festivals Network - APFN). Tato studie se zabývá důvody opětovného nástupu analogové fotografické praxe v současném digitálním kontextu. Výzkum zkoumá osobní zkušenosti fotografů prostřednictvím přístupu zakotvené teorie využívajícího hloubkové fenomenologické rozhovory a zároveň je analyzuje metodou tematické analýzy. Zjištění poukazují na potřebu nově formulovat analogovou fotografii v současném digitálním kontextu. Důvody jejího znovuzrození v nedávné minulosti jsou přímým důsledkem jejích vlastností, které ji rámují jako hluboce osobní praxi, což s sebou nese větší pocit důležitosti a náklonnosti k procesu i konečnému produktu ve srovnání s jejím digitálním protějškem. Analogová fotografie tak ve světle digitalizačních trendů naší současné společnosti získává další, dříve nedosaženou formu významu. Výzkum přispívá k existující literatuře tím, že zahrnuje pojmy afektů a afektivní záměrnosti, které podle zjištění tvoří základní kámen pro přisouzení takového osobního pocitu významu. Studie nicméně zdůrazňuje, že je důležité nahlížet na "analogová" nebo "retro" média z hlediska tělesného prožívání, emocionálních a afektivních valencí, aby bylo...cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV