Zobrazit minimální záznam

The effects of social media use on the values of teenagers
dc.contributor.advisorLupač, Petr
dc.creatorŠtěpán, Jakub
dc.date.accessioned2024-11-29T16:10:28Z
dc.date.available2024-11-29T16:10:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195052
dc.description.abstractJeden z primárních aspektů našeho života je tvořen sociálními prostředími, ve kterých se pohybujeme. Na základě prostředí, ve kterém se nacházíme, upravujeme své jednání. Moderní technologický pokrok spojený s rozšířením internetu umožnil vznik nového sociálního prostředí, které se rychle stalo součástí globálního světa. Toto prostředí je označeno jako sociální média, která dnes hrají důležitou roli v utváření a udržování vztahů mezi mnohými generacemi. Výrazný vliv má toto digitální prostředí na mladistvé, kteří se již narodili do světa sociálních médií, která mají vliv na to, jaké hodnoty mladiství ve svém životě přejímají. V klasickém uchopení mají na mladistvé nejvýraznější vliv sociální aktéři, jimiž jsou rodina a vrstevníci. V dnešní době sociálních médií však existuje nové sociální prostředí, které vstupuje do života mladistvých a ovlivňuje hodnotové orientace mladistvých. V této práci se zaměřuji na dva cíle. Hlavní cíl práce je vytvoření syntézy poznání o vlivu sociálních médií na hodnotové orientace mladistvých. Sekundárním cílem práce, který funguje jako podpůrný cíl, je porovnání vlivu sociálních médií s vlivem sociálních aktérů. Klíčová slova: Adolescent, hodnotová orientace, hodnoty, identita, ideologie, internet, mládež, online, politika, popularita, rodina, sociabilita, sociální...cs_CZ
dc.description.abstractOne of the primary aspects of our lives is shaped by the social environments in which we move. Based on the environment in which we find ourselves, we adjust our actions. Modern technological progress combined with the expansion of the internet enabled the emergence of a new social environment that quickly became part of the global world. This environment is identified as social media, which today plays an important role in forming and maintaining relationships between many generations. This digital environment has a significant influence on the youth who have already been born into the world of social media, which has an impact on what values the youth adopt in their lives. In the classic view, the most significant influence on adolescents is social actors, which are family and peers. However, in today's age of social media, there is a new social environment that enters the lives of teenagers and influences the value orientations of teenagers. In this work, I focus on two goals. The main goal of the work is to create a synthesis of knowledge about the influence of social media on the value orientations of adolescents. The secondary goal of the work, which functions as a supporting goal, is to compare the influence of social media with the influence of social actors. Keywords: Adolescent, value...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAdolescent|values|value orientation|identity|ideology|internet|youth|online|politics|popularity|family|sociability|social media|teenagers|relationships|peersen_US
dc.subjectadolescent|hodnoty|hodnotové orientace|identita|ideologie|internet|mládež|online|politika|popularita|rodina|sociabilita|sociální média|teenageři|vztahy|vrstevnícics_CZ
dc.titleVliv užívání sociálních médií na hodnoty mladistvýchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId272229
dc.title.translatedThe effects of social media use on the values of teenagersen_US
dc.contributor.refereeSládek, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology with specialisation in Sociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie se specializací Sociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie se specializací Sociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology with specialisation in Sociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csJeden z primárních aspektů našeho života je tvořen sociálními prostředími, ve kterých se pohybujeme. Na základě prostředí, ve kterém se nacházíme, upravujeme své jednání. Moderní technologický pokrok spojený s rozšířením internetu umožnil vznik nového sociálního prostředí, které se rychle stalo součástí globálního světa. Toto prostředí je označeno jako sociální média, která dnes hrají důležitou roli v utváření a udržování vztahů mezi mnohými generacemi. Výrazný vliv má toto digitální prostředí na mladistvé, kteří se již narodili do světa sociálních médií, která mají vliv na to, jaké hodnoty mladiství ve svém životě přejímají. V klasickém uchopení mají na mladistvé nejvýraznější vliv sociální aktéři, jimiž jsou rodina a vrstevníci. V dnešní době sociálních médií však existuje nové sociální prostředí, které vstupuje do života mladistvých a ovlivňuje hodnotové orientace mladistvých. V této práci se zaměřuji na dva cíle. Hlavní cíl práce je vytvoření syntézy poznání o vlivu sociálních médií na hodnotové orientace mladistvých. Sekundárním cílem práce, který funguje jako podpůrný cíl, je porovnání vlivu sociálních médií s vlivem sociálních aktérů. Klíčová slova: Adolescent, hodnotová orientace, hodnoty, identita, ideologie, internet, mládež, online, politika, popularita, rodina, sociabilita, sociální...cs_CZ
uk.abstract.enOne of the primary aspects of our lives is shaped by the social environments in which we move. Based on the environment in which we find ourselves, we adjust our actions. Modern technological progress combined with the expansion of the internet enabled the emergence of a new social environment that quickly became part of the global world. This environment is identified as social media, which today plays an important role in forming and maintaining relationships between many generations. This digital environment has a significant influence on the youth who have already been born into the world of social media, which has an impact on what values the youth adopt in their lives. In the classic view, the most significant influence on adolescents is social actors, which are family and peers. However, in today's age of social media, there is a new social environment that enters the lives of teenagers and influences the value orientations of teenagers. In this work, I focus on two goals. The main goal of the work is to create a synthesis of knowledge about the influence of social media on the value orientations of adolescents. The secondary goal of the work, which functions as a supporting goal, is to compare the influence of social media with the influence of social actors. Keywords: Adolescent, value...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV