Výkladní skříně v meziválečném Československu ve světle fotografií a komentářů v odborných reklamních periodikách
Window displays in interwar Czechoslovakia in the light of photographs and comments in professional advertising periodicals
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/195075Identifikátory
SIS: 270083
Kolekce
- Kvalifikační práce [23746]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kubů, Eduard
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Historie
Katedra / ústav / klinika
Ústav hospodářských a sociálních dějin
Datum obhajoby
9. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
výkladní skříň|dějiny reklamy|propagace|veřejný prostor|meziválečné ČeskoslovenskoKlíčová slova (anglicky)
window display|history of advertisement|promotion|public space|interwar CzechoslovakiaTato bakalářská práce se zabývá vývojem československých výkladních skříní jako propagačního prostředku a reklamního prostoru v meziválečném období. Pomocí analýzy dobových odborných reklamních periodik a příruček sleduje vývoj československého teoretického diskurzu, zabývajícího se výkladními skříněmi. Sleduje také uplatnění teorie v reálné československé meziválečné praxi, vymezuje nejčastěji diskutované aspekty aranžování výkladních skříní. Kvantitativní analýzou fotografického materiálu výkladních skříní v časopisu Typ - ilustrovaný magazín pro moderní podnikání, charakterizuje specifický ráz československých výkladních skříní ve sledovaném období (zahraniční inspirace a vzory, geografický pohled v rámci Československa, obory a struktura vystavovaného zboží, autoři aranžmá výkladních skříní). Klíčová slova: výkladní skříň, dějiny reklamy, propagace, veřejný prostor, meziválečné Československo
This bachelor thesis deals with the development of Czechoslovak window displays as a promotional tool and advertising space in the interwar period. Through an analysis of then used advertising periodicals and handbooks, it traces the development of Czechoslovak theoretical discourse on window dispalys. It also traces the application of theory in real czechoslovakian interwar practice, defining the most frequently discussed aspects of window dressing. Through a quantitative analysis of photographic material of showcases in the magazine Typ - ilustrovaný magazín pro moderní podnikání, it characterizes the specific nature of Czechoslovak showcases in the period under study (foreign inspirations and, geographical perspective within Czechoslovakia, fields and structure of exhibited goods, authors of showcase arrangements). Keywords: window display, history of advertisement, promotion, public space, interwar Czechoslovakia