Zobrazit minimální záznam

Image of India in Czech literature and journalism of 19th century
dc.contributor.advisorVaněk, Václav
dc.creatorHubáček, Jiří
dc.date.accessioned2024-11-28T17:02:56Z
dc.date.available2024-11-28T17:02:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195078
dc.description.abstractMonografická práce věnovaná obrazům Indie v česky psané literární a publicistické produkci dlouhého 19. století se snaží být především pokud možno uceleným přehledem problematiky a jejím hlavním záměrem je podat široký vhled do problematiky pramenné základny jako určitého celku. Tuto pramennou základnu se snaží uspořádat do určitých imaginativních kategorií a interpretovat základní obrazy druhého, vznikající v rámci jednotlivých textů či textových souborů, a to zvláště s ohledem na historický kontext těchto obrazů. Tím se práce chce zapojit do diskusí o možnostech aplikace saidovského orientalismu jako pracovní metody v oblastech mimo islámský svět a jeho anglo-francouzsko-americké imaginace, tedy mimo materiálovou základnu tezí Edwarda W. Saida. Zároveň ukazuje, jak historicky deskriptivní neideologizující přístup může do způsobů hodnocení imaginace druhého vnést nová hlediska, pracující především s vysokou variabilitou jednotlivých přístupů a historickou závislostí vzniku obrazů druhého na potřebách sebedefinice a artikulace vlastních ideí. Práce sleduje vznik vlastních obrazů a promítání evropských obrazů Indie do česky tištěné produkce zhruba v období let 1800-1914, a to v několika oblastech. Jako specifickou definuje obecně slovanskou romantickou imaginaci Indie jako pravlasti vlastního etnika...cs_CZ
dc.description.abstractThis monographic work devoted to the images of India in Czech literary and journalistic production of the long 19th century tries to be, as far as possible, a comprehensive overview of the issue and its main purpose is to give a broad insight into the issue of the source base as a whole. It attempts to organise this source base into certain imaginative categories and interpret the basic images of the other, arising within individual texts or text groups, especially with regard to the historical context of these images. Thus, the thesis tries to engage in the discussions about the possibilities of application of Saidian Orientalism as a working method in areas outside the Anglo-French-American imagination of the Islamic world, that is, beyond the material basis of Edward Said's ideas. At the same time, it shows how a historically descriptive non-ideologising approach can introduce new perspectives into the ways of evaluating the imagination of the other, working primarily with the high variability of individual approaches and the historical dependence of the formation of images of the other on the needs of self-definition and articulation of one's own ideas. The thesis traces the emergence of Czech images of India and the projection of the European ones into the Czech press approximately in the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectimagination|images|imagology|India|19th century|Czech literature|literary history|Oriental Renaissance|Orientalism|Oriental studies|Hinduism|Buddhism|Sanskrit|Indomaniaen_US
dc.subjectimaginace|obrazy|imagologie|Indie|19. století|česká literatura|literární historie|orientální renesance|orientalismus|orientalistika|hinduismus|buddhismus|sanskrt|indomániecs_CZ
dc.titleObraz Indie v české literatuře a publicistice 19. stoletícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-12
dc.description.departmentDepartment of Czech and Comparative Literatureen_US
dc.description.departmentÚstav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId205242
dc.title.translatedImage of India in Czech literature and journalism of 19th centuryen_US
dc.contributor.refereeFilipský, Jan
dc.contributor.refereeHříbek, Martin
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Czech Literature and Literary Theoryen_US
thesis.degree.disciplineDějiny české literatury a teorie literaturycs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literatureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny české literatury a teorie literaturycs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Czech Literature and Literary Theoryen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csMonografická práce věnovaná obrazům Indie v česky psané literární a publicistické produkci dlouhého 19. století se snaží být především pokud možno uceleným přehledem problematiky a jejím hlavním záměrem je podat široký vhled do problematiky pramenné základny jako určitého celku. Tuto pramennou základnu se snaží uspořádat do určitých imaginativních kategorií a interpretovat základní obrazy druhého, vznikající v rámci jednotlivých textů či textových souborů, a to zvláště s ohledem na historický kontext těchto obrazů. Tím se práce chce zapojit do diskusí o možnostech aplikace saidovského orientalismu jako pracovní metody v oblastech mimo islámský svět a jeho anglo-francouzsko-americké imaginace, tedy mimo materiálovou základnu tezí Edwarda W. Saida. Zároveň ukazuje, jak historicky deskriptivní neideologizující přístup může do způsobů hodnocení imaginace druhého vnést nová hlediska, pracující především s vysokou variabilitou jednotlivých přístupů a historickou závislostí vzniku obrazů druhého na potřebách sebedefinice a artikulace vlastních ideí. Práce sleduje vznik vlastních obrazů a promítání evropských obrazů Indie do česky tištěné produkce zhruba v období let 1800-1914, a to v několika oblastech. Jako specifickou definuje obecně slovanskou romantickou imaginaci Indie jako pravlasti vlastního etnika...cs_CZ
uk.abstract.enThis monographic work devoted to the images of India in Czech literary and journalistic production of the long 19th century tries to be, as far as possible, a comprehensive overview of the issue and its main purpose is to give a broad insight into the issue of the source base as a whole. It attempts to organise this source base into certain imaginative categories and interpret the basic images of the other, arising within individual texts or text groups, especially with regard to the historical context of these images. Thus, the thesis tries to engage in the discussions about the possibilities of application of Saidian Orientalism as a working method in areas outside the Anglo-French-American imagination of the Islamic world, that is, beyond the material basis of Edward Said's ideas. At the same time, it shows how a historically descriptive non-ideologising approach can introduce new perspectives into the ways of evaluating the imagination of the other, working primarily with the high variability of individual approaches and the historical dependence of the formation of images of the other on the needs of self-definition and articulation of one's own ideas. The thesis traces the emergence of Czech images of India and the projection of the European ones into the Czech press approximately in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.contributor.consultantStrnad, Jaroslav
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV