dc.contributor.advisor | Bažil, Martin | |
dc.creator | Vestfálová, Lada | |
dc.date.accessioned | 2024-10-11T07:07:25Z | |
dc.date.available | 2024-10-11T07:07:25Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/195095 | |
dc.description.abstract | The starting material of this work is the corpus of words denoting musical instruments in the texts of authors of the Augustan period. The main attention is paid to Ovid, with whom selected authors of Augustan period are compared. In the introductory part of the thesis, based on secondary literature, the basic points of the theory of fictional universes are briefly explained and the most important information about ancient musical instruments is summarized. The core of the work consists first in the proposal of dividing Ovid's works into fictional universes and assigning similar worlds in which the other authors of Augustan period - Propertius, Tibullus (and authors Corpus Tibullianum), Vergil and Livius set their works. Next, the occurrences of all words denoting musical instrument in a specific fictional universes re analyzed and then they are compared first between individual authors and then with information based on secondary literature. The aim of the thesis is to find out whether Ovid deviates from the previous tradition in this respect as well or whether he is not innovative whan using words that denote musical instruments. Furthermore, the work deals with how stable the set of connotations is associated with musical instruments and what extent individual authors deviate from it. Key words... | en_US |
dc.description.abstract | Výchozím materiálem této práce je korpus slov označujících hudební nástroje u autorů augustovského období. Hlavní pozornost je věnována Ovidiovi, s ním jsou srovnáváni vybraní autoři augustovské doby. V úvodní části práce jsou na základě sekundární literatury stručně vyloženy základní body teorie fikčních světů a shrnuty nejdůležitější informace o antických hudebních nástrojích. Jádro práce tvoří nejprve návrh rozdělení Ovidiových děl do fikčních světů a přiřazení podobných světů, do nichž zasazují svá díla další autoři augustovského období - Propertius, Tibullus (a autoří Corpusu Tibullianum), Vergilius a Livius. Dále jsou rozebrány výskyty všech slov označujících hudební nástroje v konkrétním fikčním světě a následně jsou porovnány nejprve mezi jednotlivými autory a dále s informacemi vycházejícími ze sekundární literatury. Cílem práce je zjistit, zda se Ovidius i v tomto ohledu vymyká předešlé tradici nebo zda při použití slov, která označují hudební nástroje, inovativní není. Dále se práce zabývá tím, jak stabilní je soubor konotací spojený s hudebními nástroji a do jaké míry se od něj jednotliví autoři odchylují. Klíčová slova Ovidius, Vergilius, Tibullus, Corpus Tibullianum, Propertius, Livius, zlatý věk římské poezie, augustovské období, hudební nástroje, fikční svět, římská literatura | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | musical instruments|roman literature|Ovid|fictional universes|Vergil|Livius|Propertius|Tibullus|Corpus Tibullianum|golden age of the roman poetry|Augustan period | en_US |
dc.subject | hudební nástroje|římská literatura|Ovidius|fikční světy|Vergilius|Livius|Propertius|Tibullus|Corpus Tibullianum|zlatý věk římské poezie|augustovské období | cs_CZ |
dc.title | Hudební nástroje v Ovidiových fikčních světech | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-03 | |
dc.description.department | Institute for Greek and Latin Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav řeckých a latinských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 266878 | |
dc.title.translated | Musical Instruments in Ovid's Fictional Worlds | en_US |
dc.contributor.referee | Kuťáková, Eva | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Řecká a latinská studia se specializací Jazyk a kultura starověkého Říma | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Greek and Latin Studies with specialisation in Language and Culture of Ancient Rome | en_US |
thesis.degree.program | Greek and Latin Studies | en_US |
thesis.degree.program | Řecká a latinská studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav řeckých a latinských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute for Greek and Latin Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Řecká a latinská studia se specializací Jazyk a kultura starověkého Říma | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Greek and Latin Studies with specialisation in Language and Culture of Ancient Rome | en_US |
uk.degree-program.cs | Řecká a latinská studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Greek and Latin Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Výchozím materiálem této práce je korpus slov označujících hudební nástroje u autorů augustovského období. Hlavní pozornost je věnována Ovidiovi, s ním jsou srovnáváni vybraní autoři augustovské doby. V úvodní části práce jsou na základě sekundární literatury stručně vyloženy základní body teorie fikčních světů a shrnuty nejdůležitější informace o antických hudebních nástrojích. Jádro práce tvoří nejprve návrh rozdělení Ovidiových děl do fikčních světů a přiřazení podobných světů, do nichž zasazují svá díla další autoři augustovského období - Propertius, Tibullus (a autoří Corpusu Tibullianum), Vergilius a Livius. Dále jsou rozebrány výskyty všech slov označujících hudební nástroje v konkrétním fikčním světě a následně jsou porovnány nejprve mezi jednotlivými autory a dále s informacemi vycházejícími ze sekundární literatury. Cílem práce je zjistit, zda se Ovidius i v tomto ohledu vymyká předešlé tradici nebo zda při použití slov, která označují hudební nástroje, inovativní není. Dále se práce zabývá tím, jak stabilní je soubor konotací spojený s hudebními nástroji a do jaké míry se od něj jednotliví autoři odchylují. Klíčová slova Ovidius, Vergilius, Tibullus, Corpus Tibullianum, Propertius, Livius, zlatý věk římské poezie, augustovské období, hudební nástroje, fikční svět, římská literatura | cs_CZ |
uk.abstract.en | The starting material of this work is the corpus of words denoting musical instruments in the texts of authors of the Augustan period. The main attention is paid to Ovid, with whom selected authors of Augustan period are compared. In the introductory part of the thesis, based on secondary literature, the basic points of the theory of fictional universes are briefly explained and the most important information about ancient musical instruments is summarized. The core of the work consists first in the proposal of dividing Ovid's works into fictional universes and assigning similar worlds in which the other authors of Augustan period - Propertius, Tibullus (and authors Corpus Tibullianum), Vergil and Livius set their works. Next, the occurrences of all words denoting musical instrument in a specific fictional universes re analyzed and then they are compared first between individual authors and then with information based on secondary literature. The aim of the thesis is to find out whether Ovid deviates from the previous tradition in this respect as well or whether he is not innovative whan using words that denote musical instruments. Furthermore, the work deals with how stable the set of connotations is associated with musical instruments and what extent individual authors deviate from it. Key words... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav řeckých a latinských studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |