Zobrazit minimální záznam

Musical Instruments in Ovid's Fictional Worlds
dc.contributor.advisorBažil, Martin
dc.creatorVestfálová, Lada
dc.date.accessioned2024-10-11T07:07:25Z
dc.date.available2024-10-11T07:07:25Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195095
dc.description.abstractThe starting material of this work is the corpus of words denoting musical instruments in the texts of authors of the Augustan period. The main attention is paid to Ovid, with whom selected authors of Augustan period are compared. In the introductory part of the thesis, based on secondary literature, the basic points of the theory of fictional universes are briefly explained and the most important information about ancient musical instruments is summarized. The core of the work consists first in the proposal of dividing Ovid's works into fictional universes and assigning similar worlds in which the other authors of Augustan period - Propertius, Tibullus (and authors Corpus Tibullianum), Vergil and Livius set their works. Next, the occurrences of all words denoting musical instrument in a specific fictional universes re analyzed and then they are compared first between individual authors and then with information based on secondary literature. The aim of the thesis is to find out whether Ovid deviates from the previous tradition in this respect as well or whether he is not innovative whan using words that denote musical instruments. Furthermore, the work deals with how stable the set of connotations is associated with musical instruments and what extent individual authors deviate from it. Key words...en_US
dc.description.abstractVýchozím materiálem této práce je korpus slov označujících hudební nástroje u autorů augustovského období. Hlavní pozornost je věnována Ovidiovi, s ním jsou srovnáváni vybraní autoři augustovské doby. V úvodní části práce jsou na základě sekundární literatury stručně vyloženy základní body teorie fikčních světů a shrnuty nejdůležitější informace o antických hudebních nástrojích. Jádro práce tvoří nejprve návrh rozdělení Ovidiových děl do fikčních světů a přiřazení podobných světů, do nichž zasazují svá díla další autoři augustovského období - Propertius, Tibullus (a autoří Corpusu Tibullianum), Vergilius a Livius. Dále jsou rozebrány výskyty všech slov označujících hudební nástroje v konkrétním fikčním světě a následně jsou porovnány nejprve mezi jednotlivými autory a dále s informacemi vycházejícími ze sekundární literatury. Cílem práce je zjistit, zda se Ovidius i v tomto ohledu vymyká předešlé tradici nebo zda při použití slov, která označují hudební nástroje, inovativní není. Dále se práce zabývá tím, jak stabilní je soubor konotací spojený s hudebními nástroji a do jaké míry se od něj jednotliví autoři odchylují. Klíčová slova Ovidius, Vergilius, Tibullus, Corpus Tibullianum, Propertius, Livius, zlatý věk římské poezie, augustovské období, hudební nástroje, fikční svět, římská literaturacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmusical instruments|roman literature|Ovid|fictional universes|Vergil|Livius|Propertius|Tibullus|Corpus Tibullianum|golden age of the roman poetry|Augustan perioden_US
dc.subjecthudební nástroje|římská literatura|Ovidius|fikční světy|Vergilius|Livius|Propertius|Tibullus|Corpus Tibullianum|zlatý věk římské poezie|augustovské obdobícs_CZ
dc.titleHudební nástroje v Ovidiových fikčních světechcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentInstitute for Greek and Latin Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav řeckých a latinských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId266878
dc.title.translatedMusical Instruments in Ovid's Fictional Worldsen_US
dc.contributor.refereeKuťáková, Eva
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŘecká a latinská studia se specializací Jazyk a kultura starověkého Římacs_CZ
thesis.degree.disciplineGreek and Latin Studies with specialisation in Language and Culture of Ancient Romeen_US
thesis.degree.programGreek and Latin Studiesen_US
thesis.degree.programŘecká a latinská studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav řeckých a latinských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute for Greek and Latin Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŘecká a latinská studia se specializací Jazyk a kultura starověkého Římacs_CZ
uk.degree-discipline.enGreek and Latin Studies with specialisation in Language and Culture of Ancient Romeen_US
uk.degree-program.csŘecká a latinská studiacs_CZ
uk.degree-program.enGreek and Latin Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVýchozím materiálem této práce je korpus slov označujících hudební nástroje u autorů augustovského období. Hlavní pozornost je věnována Ovidiovi, s ním jsou srovnáváni vybraní autoři augustovské doby. V úvodní části práce jsou na základě sekundární literatury stručně vyloženy základní body teorie fikčních světů a shrnuty nejdůležitější informace o antických hudebních nástrojích. Jádro práce tvoří nejprve návrh rozdělení Ovidiových děl do fikčních světů a přiřazení podobných světů, do nichž zasazují svá díla další autoři augustovského období - Propertius, Tibullus (a autoří Corpusu Tibullianum), Vergilius a Livius. Dále jsou rozebrány výskyty všech slov označujících hudební nástroje v konkrétním fikčním světě a následně jsou porovnány nejprve mezi jednotlivými autory a dále s informacemi vycházejícími ze sekundární literatury. Cílem práce je zjistit, zda se Ovidius i v tomto ohledu vymyká předešlé tradici nebo zda při použití slov, která označují hudební nástroje, inovativní není. Dále se práce zabývá tím, jak stabilní je soubor konotací spojený s hudebními nástroji a do jaké míry se od něj jednotliví autoři odchylují. Klíčová slova Ovidius, Vergilius, Tibullus, Corpus Tibullianum, Propertius, Livius, zlatý věk římské poezie, augustovské období, hudební nástroje, fikční svět, římská literaturacs_CZ
uk.abstract.enThe starting material of this work is the corpus of words denoting musical instruments in the texts of authors of the Augustan period. The main attention is paid to Ovid, with whom selected authors of Augustan period are compared. In the introductory part of the thesis, based on secondary literature, the basic points of the theory of fictional universes are briefly explained and the most important information about ancient musical instruments is summarized. The core of the work consists first in the proposal of dividing Ovid's works into fictional universes and assigning similar worlds in which the other authors of Augustan period - Propertius, Tibullus (and authors Corpus Tibullianum), Vergil and Livius set their works. Next, the occurrences of all words denoting musical instrument in a specific fictional universes re analyzed and then they are compared first between individual authors and then with information based on secondary literature. The aim of the thesis is to find out whether Ovid deviates from the previous tradition in this respect as well or whether he is not innovative whan using words that denote musical instruments. Furthermore, the work deals with how stable the set of connotations is associated with musical instruments and what extent individual authors deviate from it. Key words...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav řeckých a latinských studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV