dc.contributor.advisor | Mikuláš, Martin | |
dc.creator | Pashina, Irina | |
dc.date.accessioned | 2024-10-12T06:21:32Z | |
dc.date.available | 2024-10-12T06:21:32Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/195109 | |
dc.description.abstract | This thesis investigates manifestations of linguistic giftedness. The first part of the work is to study giftedness from the point of view of school management with advanced foreign language teaching using an online questionnaire. For the second part of the thesis, a scaling questionnaire will be used, through which it will be possible to explore the point of view of teachers and find out if they are able to identify linguistic giftedness. Further study of the representation of gifted students in the selected schools with advanced study of foreign languages will form the third part of the study. The key words: gifted, talent, language aptitude, verbal intelligence, linguistically gifted. | en_US |
dc.description.abstract | Tato práce zkoumá projevy jazykového nadání. První částí práce je zkoumání nadání z pohledu vedení škol s rozšířenou výukou cizích jazyků pomocí online dotazníku. Pro druhou část práce bude použit škálovací dotazník, pomocí kterého bude možné zmapovat pohled učitelů a zjistit, zda jsou schopni identifikovat jazykové nadání. Třetí část práce zkoumá další studium nadaných žáků ve vybraných školách s rozšířenou výukou cizích jazyků. Klíčová slova: nadaný, talent, jazykové nadání, verbální inteligence, jazykově nadaný. | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Gifted | en_US |
dc.subject | talent | en_US |
dc.subject | language aptitude | en_US |
dc.subject | verbal intelligence | en_US |
dc.subject | linguistically gifted | en_US |
dc.subject | Nadaný | cs_CZ |
dc.subject | talent | cs_CZ |
dc.subject | jazykové nadání | cs_CZ |
dc.subject | verbální inteligence | cs_CZ |
dc.subject | jazykově nadaný | cs_CZ |
dc.title | Linguistic giftedness at Czech schools providing extended teaching of foreign languages | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-13 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 271672 | |
dc.title.translated | Jazykové nadání v českých školách s rozšířenou výukou cizích jazyků | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Müller Dočkalová, Barbora | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce zkoumá projevy jazykového nadání. První částí práce je zkoumání nadání z pohledu vedení škol s rozšířenou výukou cizích jazyků pomocí online dotazníku. Pro druhou část práce bude použit škálovací dotazník, pomocí kterého bude možné zmapovat pohled učitelů a zjistit, zda jsou schopni identifikovat jazykové nadání. Třetí část práce zkoumá další studium nadaných žáků ve vybraných školách s rozšířenou výukou cizích jazyků. Klíčová slova: nadaný, talent, jazykové nadání, verbální inteligence, jazykově nadaný. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis investigates manifestations of linguistic giftedness. The first part of the work is to study giftedness from the point of view of school management with advanced foreign language teaching using an online questionnaire. For the second part of the thesis, a scaling questionnaire will be used, through which it will be possible to explore the point of view of teachers and find out if they are able to identify linguistic giftedness. Further study of the representation of gifted students in the selected schools with advanced study of foreign languages will form the third part of the study. The key words: gifted, talent, language aptitude, verbal intelligence, linguistically gifted. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 4 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | N | |